DDMM-onderzoek uitgebreid met mobiel bereik

DDMM-onderzoek uitgebreid met mobiel bereik
  • Media
  • 13 mei 2014 @ 18:00
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • DoelgroepenBereikOnderzoekMobile

VINEX en PMA presenteren woensdag 21 mei de eerste mobiele meetresultaten van het digitale bereiksonderzoek DDMM. Voor het eerst kan het netto bereik van websites en apps worden bepaald voor de combinatie van pc, smartphone en tablet. Met ingang van de aprildata worden de meetgegevens, verzameld door GfK, bovendien verrijkt met meer dan 300 achtergrondkenmerken van de bezoekers. Alle data zijn beschikbaar voor mediaplanning.

Het publiceren van de mobiele bereiksdata is een belangrijke stap in MULTI-device measurement. Het integreren van web- en mobiele bereiksdata is een technisch complex proces dat wereldwijd nog maar op beperkte schaal wordt toegepast. Voor de meting van het gebruik van mobiele devices is een geavanceerde techniek ontwikkeld. Daarnaast is de integratie van web- en mobiel bereik middels modellering een technische uitdaging geweest.

Voor het eerste kwartaal van 2014 zijn de geïntegreerde bereiksdata op maandniveau beschikbaar. Met ingang van de aprildata verschijnen de gegevens op gedetailleerd niveau in de planningssoftware, inclusief de uitgebreide set achtergrondkenmerken.

Het DDMM (Dutch Digital Media Measurement) onderzoek is door GfK ontwikkeld in opdracht van VINEX, de vereniging van internet exploitanten en van PMA, de overkoepelende organisatie van media adviesbureaus. Doel van dit initiatief is het ontwikkelen van een branchebreed gedragen standaard voor digitaal bereiksonderzoek.

De eerste geïntegreerde onderzoeksresultaten worden gepresenteerd voorafgaand aan het Digital Marketing Live congres in de Beurs van Berlage.  

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken