RTL komt met vijfde zender: RTLZ

  • Media
  • 19 sep 2014 @ 11:39
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • MediaTelevisieZakelijkMediastrategie

RTL Nederland komt begin volgend jaar met een vijfde tv-zender: RTLZ wordt een zelfstandige 24-uurs tv-kanaal. Net als het bestaande tv-programma RTLZ gaat de nieuwe zender zich richten op de zakelijke Nederlander.

'De exacte invulling van de zender is nog niet bekend', zegt directeur Bert Habets van RTL Nederland. 'Overdag zal er niets wezenlijks veranderen, de zender informeert over financieel en economisch nieuws.' RTLZ richt zich op live televisie. 'Het wordt zo de geijkte zender voor breaking news en zal daar ook voor worden ingezet.'

Nieuws zal het belangrijkste onderdeel blijven, maar ook andere onderwerpen komen onder de aandacht bij de nieuwe zender. Habets: 'Kijkers worden straks ook geïnformeerd over tech en lifestyle; wat je doet na je werk.'

De reden dat RTLZ een eigen zender krijgt is dat de doelgroep overdag aan het werk is en vaak niet kan kijken. 's Avonds wordt die beter bereikt. RTLZ zal niet alleen een tv-zender zijn, maar is ook digitaal en mobiel te volgen.

RTLZ wordt gelanceerd in het eerste kwartaal van 2015. Waar de zender komt in de pakketten van de kabelmaatschappijen, is nog niet bekend. Het gat dat op RTL7 ontstaat zal worden gevuld door onder andere series die passen in doelgroep van de zender. 



Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken