RTL komt met vijfde zender: RTLZ
- Media
- 19 sep 2014 @ 11:39
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - MediaTelevisieZakelijkMediastrategie
- 19 sep 2014 @ 11:39
- Redactie Media
RTL Nederland komt begin volgend jaar met een vijfde tv-zender: RTLZ wordt een zelfstandige 24-uurs tv-kanaal. Net als het bestaande tv-programma RTLZ gaat de nieuwe zender zich richten op de zakelijke Nederlander.
'De exacte invulling van de zender is nog niet bekend', zegt directeur Bert Habets van RTL Nederland. 'Overdag zal er niets wezenlijks veranderen, de zender informeert over financieel en economisch nieuws.' RTLZ richt zich op live televisie. 'Het wordt zo de geijkte zender voor breaking news en zal daar ook voor worden ingezet.'
Nieuws zal het belangrijkste onderdeel blijven, maar ook andere onderwerpen komen onder de aandacht bij de nieuwe zender. Habets: 'Kijkers worden straks ook geïnformeerd over tech en lifestyle; wat je doet na je werk.'
De reden dat RTLZ een eigen zender krijgt is dat de doelgroep overdag aan het werk is en vaak niet kan kijken. 's Avonds wordt die beter bereikt. RTLZ zal niet alleen een tv-zender zijn, maar is ook digitaal en mobiel te volgen.
RTLZ wordt gelanceerd in het eerste kwartaal van 2015. Waar de zender komt in de pakketten van de kabelmaatschappijen, is nog niet bekend. Het gat dat op RTL7 ontstaat zal worden gevuld door onder andere series die passen in doelgroep van de zender.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- tv-zender
- digitaal
- omroep
- RTLZ
- RTL Nederland
- video
- RTL
- NOS
- zakelijkj
- RTL Z
- mobiel
- breaking news
- concurrentie
- vierde zender
- Bert Habets
- Mediapark
- Hilversum
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- ACM akkoord met overname RTL Nederland door DPG Media
- Mediahuis geeft abonnees van 9 regionale dagbladen toegang tot...
- Nieuwe Unicef-campagne met Rihanna en De Smurfen zet...
- BBC Studios leidt wereldwijd op YouTube en TikTok
- ‘Je moet de groenten van HAK hebben’ blijft ijzersterk
- Cupra en Audio Obscura onthullen 'Behind The Pulse'
Laatste Nieuws
- NDP Nieuwsmedia stelt bescherming... 09-07-2025
- Cupra en Audio Obscura onthullen... 08-07-2025
- Mediahuis geeft abonnees van 9... 04-07-2025
- BBC Studios leidt wereldwijd op... 04-07-2025
- ‘Je moet de groenten van HAK hebben’... 27-06-2025
- Nieuwe Unicef-campagne met Rihanna... 27-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers