RTL komt met vijfde zender: RTLZ
- Media
- 19 sep 2014 @ 11:39
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - MediaTelevisieZakelijkMediastrategie
- 19 sep 2014 @ 11:39
- Redactie Media
RTL Nederland komt begin volgend jaar met een vijfde tv-zender: RTLZ wordt een zelfstandige 24-uurs tv-kanaal. Net als het bestaande tv-programma RTLZ gaat de nieuwe zender zich richten op de zakelijke Nederlander.
'De exacte invulling van de zender is nog niet bekend', zegt directeur Bert Habets van RTL Nederland. 'Overdag zal er niets wezenlijks veranderen, de zender informeert over financieel en economisch nieuws.' RTLZ richt zich op live televisie. 'Het wordt zo de geijkte zender voor breaking news en zal daar ook voor worden ingezet.'
Nieuws zal het belangrijkste onderdeel blijven, maar ook andere onderwerpen komen onder de aandacht bij de nieuwe zender. Habets: 'Kijkers worden straks ook geïnformeerd over tech en lifestyle; wat je doet na je werk.'
De reden dat RTLZ een eigen zender krijgt is dat de doelgroep overdag aan het werk is en vaak niet kan kijken. 's Avonds wordt die beter bereikt. RTLZ zal niet alleen een tv-zender zijn, maar is ook digitaal en mobiel te volgen.
RTLZ wordt gelanceerd in het eerste kwartaal van 2015. Waar de zender komt in de pakketten van de kabelmaatschappijen, is nog niet bekend. Het gat dat op RTL7 ontstaat zal worden gevuld door onder andere series die passen in doelgroep van de zender.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- Mediapark
- omroep
- vierde zender
- mobiel
- tv-zender
- video
- RTLZ
- zakelijkj
- Hilversum
- RTL
- RTL Z
- concurrentie
- NOS
- RTL Nederland
- digitaal
- breaking news
- Bert Habets
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Jong talent en Nederlandstalig valt op in Spotify Wrapped 2025
- Netflix slokt Warner Bros en HBO Max op in megadeal
- Rapper Krulle lanceert campagne-track voor 113 samen met...
- Omnicom en IPG vormen nieuw mediabolwerk
- DPG Media start geïntegreerde mediatransformatie
- Paramount mengt zich in strijd om Warner Bros Discovery
Laatste Nieuws
- Paramount mengt zich in strijd om... 10-12-2025
- Podimo bereikt 300K betalende leden... 10-12-2025
- Netflix slokt Warner Bros en HBO Max... 05-12-2025
- Jong talent en Nederlandstalig valt... 05-12-2025
- Rapper Krulle lanceert... 03-12-2025
- Omnicom en IPG vormen nieuw... 03-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

