RTL komt met vijfde zender: RTLZ
- Media
- 19 sep 2014 @ 11:39
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - MediaTelevisieZakelijkMediastrategie
- 19 sep 2014 @ 11:39
- Redactie Media
RTL Nederland komt begin volgend jaar met een vijfde tv-zender: RTLZ wordt een zelfstandige 24-uurs tv-kanaal. Net als het bestaande tv-programma RTLZ gaat de nieuwe zender zich richten op de zakelijke Nederlander.
'De exacte invulling van de zender is nog niet bekend', zegt directeur Bert Habets van RTL Nederland. 'Overdag zal er niets wezenlijks veranderen, de zender informeert over financieel en economisch nieuws.' RTLZ richt zich op live televisie. 'Het wordt zo de geijkte zender voor breaking news en zal daar ook voor worden ingezet.'
Nieuws zal het belangrijkste onderdeel blijven, maar ook andere onderwerpen komen onder de aandacht bij de nieuwe zender. Habets: 'Kijkers worden straks ook geïnformeerd over tech en lifestyle; wat je doet na je werk.'
De reden dat RTLZ een eigen zender krijgt is dat de doelgroep overdag aan het werk is en vaak niet kan kijken. 's Avonds wordt die beter bereikt. RTLZ zal niet alleen een tv-zender zijn, maar is ook digitaal en mobiel te volgen.
RTLZ wordt gelanceerd in het eerste kwartaal van 2015. Waar de zender komt in de pakketten van de kabelmaatschappijen, is nog niet bekend. Het gat dat op RTL7 ontstaat zal worden gevuld door onder andere series die passen in doelgroep van de zender.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- RTL Z
- RTLZ
- Mediapark
- RTL
- concurrentie
- vierde zender
- omroep
- Hilversum
- mobiel
- digitaal
- zakelijkj
- breaking news
- video
- tv-zender
- Bert Habets
- NOS
- RTL Nederland
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- KPN en S10 starten campagne tegen online buitensluiten Kom...
- De Telegraaf bereikt zakelijke topbeslissers
- Ook Prime Video brengt Premier League naar Nederland
- [column] GenZ en de power van Cutenessmarketing
- Donald Duck blijft populairste mediamerk onder kinderen
- FD zet roze kleur centraal in nieuwe campagne
Laatste Nieuws
- Nederlandse media lanceren... 18-09-2025
- FD zet roze kleur centraal in nieuwe... 15-09-2025
- KPN en S10 starten campagne tegen... 12-09-2025
- Donald Duck blijft populairste... 11-09-2025
- Ook Prime Video brengt Premier... 10-09-2025
- De Telegraaf bereikt zakelijke... 08-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes