Nederland wil Loeki terug in Ster-blok
- Media
- 8 feb 2019 @ 11:40
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - ConceptReclameTelevisie
- 8 feb 2019 @ 11:40
- Jeroen Mirck
De online petitie om Loeki de Leeuw weer op televisie te krijgen, was zo'n groot succes dat de Ster hem zelfs eenmalig terugbracht. Nu blijkt ook uit onderzoek dat de Nederlandse kijker Loeki weer dagelijks op televisie wil zien.
Mediaplatform Spreekbuis stelde op het nieuwsplatform Skoep.nl de vraag: ‘Wil jij Loeki de Leeuw weer dagelijks op tv zien?’ Uit de peiling blijkt dat 78 procent van de 1.113 respondenten het reclameleeuwtje weer graag op de buis wil zien.
Richard Otto, uitgever van Spreekbuis: ‘Ondanks 15 jaar afwezigheid spreekt Loeki de Leeuw bij veel tv-kijkers nog tot de verbeelding. Na de online petitie is deze poll een extra bevestiging dat het karakter nog toekomst heeft.’
Comeback van Loeki?
Loeki de Leeuw was tussen 1972 en 2004 te zien tussen de Ster-reclames. In totaal zijn er meer dan 7.000 filmpjes rond Loeki gemaakt. De Ster stopte met de filmpjes omdat het te duur werd om ze te maken, maar de Loeki-filmpjes namen ook te veel reclametijd in beslag. Ondanks de succesvolle petitie heeft de Ster al aangegeven dat de hoge productiekosten nog steeds een drempel zijn om Loeki terug te laten keren.
Respondenten konden ook een reactie achterlaten. Enkele opmerkingen zijn hieronder te lezen:
- ‘De goede oude tijd. Ik weet zeker dat de kinderen van nu ook Loeki kunnen waarderen.’
- ‘Prachtig om te zien en gezellig om de reclames aan te houden. Reclameboodschappen worden er vriendelijker door. Je gaat er toch beter voor zitten.’
- ‘Nu zap ik altijd weg bij de reclame. Dat zal ik niet zo snel doen als die grappige Loeki-filmpjes er tussen staan.’
22% gaf aan Loeki niet dagelijks meer op televisie te hoeven zien. Enkele reacties:
- ‘Die stoffen leeuw is uit de tijd. Laten ze maar met iets modernere opties komen.’
- ‘Die lollige Loeki-fragmenten hebben niets met de publieke waarde van de NPO te maken.'
- 'Breng liever die informatieve Postbus 51-blokken terug.’
- ‘Ik wil helemaal geen reclame, met of zonder Loeki.’
Spreekbuis is een online platform met mediavaknieuws gericht op de publieke, commerciële en facilitaire mediasector. Spreekbuis.nl startte in 2014 als nieuw initiatief, na het eerder gestaakte vakblad Spreek’Buis dat in 2013 na 70 jaar haar activiteiten beëindigde. Het platform wordt ondersteund door mediapartijen zoals AvroTros, Omroep Max, KRO-NCRV, Beeld en Geluid en Viacom.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- De Telegraaf bereikt meer lezers dankzij digitale editie
- Neuro-onderzoek bevestigt kracht van gecombineerde tv- en...
- EW Magazine lanceert positioneringscampagne 'Zuurstof tot...
- Q&A onderzoekt onmisbaarheid retailformules
- [onderzoek] 'Gaming krachtig medium binnen...
- Mediatrends: online mediaconsumptie blijft groeien
Laatste Nieuws
- Screenforce lanceert SpotDeli:... 19-03-2025
- Warc Media 100: WhatsApp, QR-codes... 19-03-2025
- KPN lanceert iconische telefoons... 18-03-2025
- [onderzoek] 'Gaming krachtig medium... 17-03-2025
- 'Human First, Human Last' wint... 14-03-2025
- Q&A onderzoekt onmisbaarheid... 12-03-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Een zorgvuldige en veilige inzet van AI
- COMMIT Health Club: 4x meer leads tegen lagere kosten
- Congreshacks: maak je event onvergetelijk
- Privacybewuste consumenten: hoogopgeleid, kapitaalkrachtig en onbereikbaar?
- Ensuring Exceptional Experiences in the Digital Contact Center