McDonald's is beste radio-adverteerder

McDonald's is beste radio-adverteerder
  • Media
  • 25 jun 2019 @ 18:15
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • AwardsRadioCampagnesReclame

McDonald’s is uitgeroepen tot radio-adverteerder van het jaar. Sire heeft met #Doeslief volgens de jury de beste radiocampagne. De favoriet van de luisteraar is Koning Toto.

Interpolis wint met de campagne #IkRijvoorNL op Qmusic de award voor beste branded content. Selmore is het beste radioreclamebureau van het jaar en Sander van der Peet van Abovo Media is gekroond tot radiospecialist van 2019. De Radio Advertising Awards zijn op dinsdagmiddag 25 juni uitgereikt in filmmuseum Eye, voor deze dag omgedoopt tot EAR Amsterdam. Hieronder een nadere toelichting op de winnaars.

McDonald’s is radio-adverteerder van het jaar

Alle facetten van audio en radio worden op innovatieve wijze ingezet in de radioreclame van McDonald’s. Voor deze klant werken reclamebureau TBWA\Neboko en mediabureau OMD. De retailer speelt goed in op de gebruiksmomenten en kan zo optimaal gebruikmaken van de mogelijkheden die radio biedt. McDonald’s is door haar toegankelijk een fijne gesprekspartner voor de radiobedrijven. Dit zijn een voorbeeld voor andere adverteerders.

Lovend over #Doeslief

Met krachtige commercials wordt veel impact gemaakt. Perfecte balans van woord, sound en audio waardoor de luisteraar getriggerd en geraakt wordt. Goed gebruik gemaakt van de kracht van radio door commercials uit te zenden op het moment dat het er toe doet, bijvoorbeeld de commercial over ritsen in het verkeer na het filenieuws en de commercial over geluidsoverlast in de avonduren.

Aan deze radiocommercial hebben meegewerkt: Joe Public, Soundcircus en Starcom. De vakjury creatie jureerde de 123 inzendingen op de criteria radiocreativiteit, uniciteit, effectiviteit en beleving voor de luisteraar.

Publieksprijs voor Koning Toto

Met 21 procent van de stemmen heeft de luisteraar bepaald dat de commercial ‘Koning Toto’ met rapper Donnie de publieksprijs van de RAB Radio Advertising Awards verdient. De radio-campagne is geproduceerd door TBWA\Neboko en the Ambassadors, Magna doet de inkoop.

Interpolis scoort met #IkRijvoorNL

Interpolis heeft een automodus app die je telefoon op ‘onbereikbaar’ zet tijdens de autorit. Om een stijging in app downloads én gebruik te realiseren, ontwikkelde Interpolis #IkRijVoorNL, een puntenspaarsysteem. Mattie Valk is ambassadeur van de campagne en gaat op zoek naar relevante verhalen van betrokkenen bij een verkeersongeval en besteedt daar aandacht aan in zijn Ochtendshow. Videoreportages worden geplaatst op AD.nl in de video wall en aangejaagd door article previews op AD.nl en de social kanalen van Qmusic. Aan deze campagne werkten ook Oliver en Mindshare mee.

De jury heeft lovende woorden: 'Aansprekende campagne, goed gebruik van emotie. Qmusic toont lef met deze gedurfde content in een nieuwe ochtendshow. Goed om op verschillende manieren en momenten in het jaar aandacht te vragen voor het onderwerp en zo bewustwording te creëren en gedrag te stimuleren.'

Selmore is beste radioreclamebureau

Met nominaties in drie categorieën is Selmore toonaangevend. ASN Bank is genomineerd in de categorie radioadverteerder van het jaar, vooral gebaseerd op de creatieve strategie. Met Audi heeft Selmore een nominatie van de vakjury creatie én een van de luisteraar. Dit geeft aan dat Selmore weet hoe radioreclame hoort.

Sander van der Peet beste radiospecialist

De aan Abovo Media verbonden Sander van der Peet is een waar radio-ambassadeur. Door de jarenlange opgebouwde ervaring en kennis kan hij als geen ander met overtuiging de kracht van radio verwoorden en anderen overtuigen. Dat blijkt ook uit de goed opgebouwde case die zijn collega’s voor hem hebben ingediend.

Het Radio Advies Bureau (RAB) is de marketingorganisatie van alle landelijke en regionale, publieke en commerciële radiostations. De winnaars van haar prijs zijn allemaal te beluisteren via www.radioadvertisingawards.nl

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken