Fox Sports pioniert met Dynamc Ad Insertion
- 4 sep 2019 @ 11:53
- Jeroen Mirck
Fox Sports maakt als eerste Nederlandse tv-zender gebruik van Dynamic Ad Insertion (DAI). Sinds de start van het nieuwe Eredivisie-seizoen kunnen abonnees die online naar de zender kijken andere reclameblokken zien dan op tv.
Met dynamic ad insertion (DAI) worden de reclameblokken zo gevuld dat ze voor de kijker relevanter zijn. De digitale advertenties worden geplaatst in een live tv-stream. Gebruikers die via de app of website van Fox Sports live naar de zender kijken, krijgen daardoor andere commercials te zien dan kijkers die op hetzelfde moment via de tv kijkt.
'Het team van Fox Sports is twee jaar geleden gestart met de ontwikkeling en implementatie van Dynamic Ad Insertion', zegt Susan van Geenen, vice-president Media Networks van The Walt Disney Company Benelux. 'Dat we bij de start van dit voetbalseizoen als eerste in Nederland live zijn gegaan, past bij de ambitie van Fox Sports en is een mooie teamprestatie in samenwerking met Yospace, NEP, Deltatre, Triple en RTL BrandDeli.'
Gerichter adverteren
Dynamic ad insertion is een nieuw advertentieproduct waar volgens betrokkenen zowel consument als adverteerder van profiteert. De consument krijgt een gerichtere boodschap te zien, waardoor adverteerders hun doelgroep beter bereiken. Daarnaast worden deze online advertenties op een logische plaats binnen de content getoond.
De techniek waarmee de commercials worden vervangen komt gedeeltelijk van Yospace, onderdeel van RTL Group. RTL BrandDeli is verantwoordelijk voor de spot- en online reclameverkoop van Fox Sports en biedt de mogelijkheid om digitale commercials bij de live tv-streams van de voetbalwedstrijden af te stemmen op specifieke kenmerken van doelgroepen.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Aandacht voor advertenties blijkt sterk platformafhankelijk
- Paramount mengt zich in strijd om Warner Bros Discovery
- Podimo bereikt 300K betalende leden in Nederland
- [column] Als je kerstcommercial wordt teruggetrokken omdat je...
- Management neemt PXR Media over
- [column] De mooiste tijd van het jaar?
Laatste Nieuws
- Management neemt PXR Media over19-12-2025
- Aandacht voor advertenties blijkt... 16-12-2025
- Paramount mengt zich in strijd om... 10-12-2025
- Podimo bereikt 300K betalende leden... 10-12-2025
- Netflix slokt Warner Bros en HBO Max... 05-12-2025
- Jong talent en Nederlandstalig valt... 05-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

