Fox Sports pioniert met Dynamc Ad Insertion

Fox Sports pioniert met Dynamc Ad Insertion
  • Media
  • 4 sep 2019 @ 11:53
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • SportVoetbalReclameTelevisie

Fox Sports maakt als eerste Nederlandse tv-zender gebruik van Dynamic Ad Insertion (DAI). Sinds de start van het nieuwe Eredivisie-seizoen kunnen abonnees die online naar de zender kijken andere reclameblokken zien dan op tv.

Met dynamic ad insertion (DAI) worden de reclameblokken zo gevuld dat ze voor de kijker relevanter zijn. De digitale advertenties worden geplaatst in een live tv-stream. Gebruikers die via de app of website van Fox Sports live naar de zender kijken, krijgen daardoor andere commercials te zien dan kijkers die op hetzelfde moment via de tv kijkt.

'Het team van Fox Sports is twee jaar geleden gestart met de ontwikkeling en implementatie van Dynamic Ad Insertion', zegt Susan van Geenen, vice-president Media Networks van The Walt Disney Company Benelux. 'Dat we bij de start van dit voetbalseizoen als eerste in Nederland live zijn gegaan, past bij de ambitie van Fox Sports en is een mooie teamprestatie in samenwerking met Yospace, NEP, Deltatre, Triple en RTL BrandDeli.'

Gerichter adverteren

Dynamic ad insertion is een nieuw advertentieproduct waar volgens betrokkenen zowel consument als adverteerder van profiteert. De consument krijgt een gerichtere boodschap te zien, waardoor adverteerders hun doelgroep beter bereiken. Daarnaast worden deze online advertenties op een logische plaats binnen de content getoond.

De techniek waarmee de commercials worden vervangen komt gedeeltelijk van Yospace, onderdeel van RTL Group. RTL BrandDeli is verantwoordelijk voor de spot- en online reclameverkoop van Fox Sports en biedt de mogelijkheid om digitale commercials bij de live tv-streams van de voetbalwedstrijden af te stemmen op specifieke kenmerken van doelgroepen.
 

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken