Fox Sports pioniert met Dynamc Ad Insertion
- 4 sep 2019 @ 11:53
- Jeroen Mirck
Fox Sports maakt als eerste Nederlandse tv-zender gebruik van Dynamic Ad Insertion (DAI). Sinds de start van het nieuwe Eredivisie-seizoen kunnen abonnees die online naar de zender kijken andere reclameblokken zien dan op tv.
Met dynamic ad insertion (DAI) worden de reclameblokken zo gevuld dat ze voor de kijker relevanter zijn. De digitale advertenties worden geplaatst in een live tv-stream. Gebruikers die via de app of website van Fox Sports live naar de zender kijken, krijgen daardoor andere commercials te zien dan kijkers die op hetzelfde moment via de tv kijkt.
'Het team van Fox Sports is twee jaar geleden gestart met de ontwikkeling en implementatie van Dynamic Ad Insertion', zegt Susan van Geenen, vice-president Media Networks van The Walt Disney Company Benelux. 'Dat we bij de start van dit voetbalseizoen als eerste in Nederland live zijn gegaan, past bij de ambitie van Fox Sports en is een mooie teamprestatie in samenwerking met Yospace, NEP, Deltatre, Triple en RTL BrandDeli.'
Gerichter adverteren
Dynamic ad insertion is een nieuw advertentieproduct waar volgens betrokkenen zowel consument als adverteerder van profiteert. De consument krijgt een gerichtere boodschap te zien, waardoor adverteerders hun doelgroep beter bereiken. Daarnaast worden deze online advertenties op een logische plaats binnen de content getoond.
De techniek waarmee de commercials worden vervangen komt gedeeltelijk van Yospace, onderdeel van RTL Group. RTL BrandDeli is verantwoordelijk voor de spot- en online reclameverkoop van Fox Sports en biedt de mogelijkheid om digitale commercials bij de live tv-streams van de voetbalwedstrijden af te stemmen op specifieke kenmerken van doelgroepen.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- KPN en S10 starten campagne tegen online buitensluiten Kom...
- De Telegraaf bereikt zakelijke topbeslissers
- Ook Prime Video brengt Premier League naar Nederland
- Onderzoek: Papieren folder blijft massaal gelezen in Nederland
- TV-reclamemarkt daalt met 8,1%
- [column] GenZ en de power van Cutenessmarketing
Laatste Nieuws
- FD zet roze kleur centraal in nieuwe... 15-09-2025
- KPN en S10 starten campagne tegen... 12-09-2025
- Donald Duck blijft populairste... 11-09-2025
- Ook Prime Video brengt Premier... 10-09-2025
- De Telegraaf bereikt zakelijke... 08-09-2025
- Onderzoek: Papieren folder blijft... 04-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes