TV Knollen voor Twan Huys en Yvon Jaspers
- Media
- 8 okt 2019 @ 11:40
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - MediaAwardsTelevisie
- 8 okt 2019 @ 11:40
- Jeroen Mirck
Een dag voor het Gouden Televizier Ring Gala zijn in De Ochtend Show To Go de winnaars bekendgemaakt van de TV Knollen. RTL Late Night en Yvon Jaspers sprongen eruit bij deze prijzen voor slechtste programma’s.
De publiekprijs voor het slechtste tv-programma van vorig seizoen is gewonnen door 6 Inside. De juryprijs gaat naar RTL Late Night met Twan Huys als ‘winnaar’ van slechtste programma tv- seizoen 2018/2019. De prijs voor ‘TV-blunder van het Jaar’ gaat naar Yvon Jaspers voor haar optreden in Pauw.
De TV Knollen worden sinds dit jaar uitgereikt door vakmediaplatform Spreekbuis en zijn een afgeleide van De Loden Leeuw (voor slechtste reclame) en de internationale Razzie Awards voor slechtste film. De Juryprijs en ‘TV-blunder van het Jaar’ werd gekozen door de juryleden Richard Otto (uitgever Spreekbuis), Maarten Hafkamp (mediajournalist Adformatie) en Vincent Bijlo (columnist en cabaretier).
Publieksprijs voor 6 Inside
De publieksprijs gaat naar ‘6 Inside’ (SBS 6). Een inzender meldt: 'Albert Verlinde wist met zijn "RTL Boulevard-killer" nooit te verrassen. Zelfs het nieuws van het staken van dit programma was geen verrassing.' Een andere inzender: ‘Een nieuwsprogramma, zonder nieuws.’
Andere programma’s die het publiek veelvuldig instuurde, waren onder andere Businessclass, VTBL, Koffietijd, Celebrity Call Center, Love Island, House of Talent, Jensen, DanceSing, Caveman en Zomer met Art.
De juryprijs gaat naar RTL Late Night (RTL4). De jury meldt: ‘RTL Late Night met Twan Huys was al vanaf de start gedoemd te mislukken. Huys straalde niet uit dat hij zin had in deze show en er was geen chemie met de gasten, laat staan met de kijker. Het programma werd niet voor niets voortijdig gestaakt.’
TV-blunder van het Jaar
Naast de juryprijs en publieksprijs voor slechtste tv-programma werd de TV-blunder van het Jaar bekendgemaakt. Die ging naar het tv-optreden van Yvon Jaspers (Boer zoekt Vrouw) in Pauw. De schnabbelende BZV-presentatrice vertelde dat ze zich niet gewaardeerd voelde en dat ze zich in een 'oorlogsgebied' waande door haar commerciële bijverdiensten. Emotioneel deed zij zonder enige relativering haar verhaal, terwijl aan dezelfde talkshowtafel op dat moment ook de familie van de vermoorde Anne Faber zat.
‘Het was verbijsterend om te zien wat een enorme plaat deze presentatrice tijdens deze uitzending voor haar hoofd heeft', reageert jurylid Richard Otto. 'Haar boerenhorkengedrag maakt dit de ultieme tv-blunder van afgelopen seizoen.'
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing