TV Knollen bekronen slechte tv-shows

TV Knollen bekronen slechte tv-shows
  • Media
  • 27 aug 2019 @ 00:01
  • 10505 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • MakersAwardsTelevisie

Ook de allerslechtste tv-programma's maken vanaf dit jaar kans op een prijs. Op dinsdag 8 oktober, een dag voor het prestigieuze Televizier Ring Gala, reikt omroep-platform Spreekbuis voor het eerst de TV Knollen uit.

Deze nieuwe Nederlandse televisieprijzen zijn een afgeleide van De Loden Leeuw (voor slechtste reclame) en de internationale Razzie Awards voor slechtste films. De TV Knollen worden in de volgende categorieën uitgereikt: juryprijs slechtste tv-programma, publieksprijs slechtste tv-programma en tv-blunder van het jaar over het tv-seizoen 2018/2019. 

De jury van De TV Knollen 2019 bestaat uit Richard Otto (uitgever Spreekbuis), Vincent Bijlo (columnist en cabaretier) en Adformatie-journalist Maarten Hafkamp (‘Iemand moet het doen als Angela de Jong niet in de jury wil').

Love Island en Jensen maken kans

Kanshebbers zijn onder andere VTBL, Celebrity Call Center, Love Island, House of Talent, Jensen 6 Inside, DanceSing, Caveman, RTL Latenight en Zomer met Art. Tot 1 oktober 2019 kan de tv-kijker voor de publieksprijs haar ‘favoriet’ inzenden naar tvknollen@spreekbuis.nl  Het meest ingezonden tv-programma wint de publieksprijs.

Het blad Spreek’buis ontstond in 1946, aanvankelijk onder de titel De omroeper 50 jaar geleden  (in 1969) werd de naam door toenmalig eindredacteur Frits Bom veranderd in Spreek’buis om in 2014 door te gaan onder Spreekbuis.nl. Naast De TV Knollen is Spreekbuis.nl (mede) initiator van onder andere de Online Radio Awards, #Radio100 en de Nachtwacht Award. 

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken