BvA in gesprek met Facebook NL

BvA in gesprek met Facebook NL
  • Media
  • 29 jun 2020 @ 16:22
  • 12698 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Online

Nu de een na de andere grote adverteerder afhaakt bij Facebook gaat BvA in gesprek met Facebook om haar zorgen uit te spreken over de manier waarop op online platforms fake news wordt verspreid en aangezet wordt tot haat, discriminatie, geweld en racisme.

Als ‘netwerk van merkleiders’ zet bvA zich in voor een gezond -online- medialandschap dat veilig is voor merken en mensen, ongeacht geslacht, ras, geloof, seksuele oriëntatie, leeftijd, gezondheid of sociale klasse.

Evenals de World Federation of Advertisers (WFA) roept de bond online platforms dan ook op veel meer te doen om te voorkomen dat deze schadelijke inhoud wordt verspreid en om snel actie te ondernemen als dit toch gebeurt.

bvA gelooft dat het mogelijk is structureel meer controle op social media content te krijgen zonder dat de vrijheid van meningsuiting in het gedrang komt.

Dit is een verantwoordelijkheid van de platforms in samenwerking met de gehele communicatie-industrie. Als eerste stap gaat de bond daarom deze week in gesprek met Facebook om te begrijpen welke maatregelen zij nemen om transparantie en handhaving te realiseren en wat adverteerders en de bond en andere belanghebbenden in de industrie hieraan kunnen bijdragen.

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken