BvA in gesprek met Facebook NL
- Media
- 29 jun 2020 @ 16:22
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Online
- 29 jun 2020 @ 16:22
- Sjaak Hoogkamer
Nu de een na de andere grote adverteerder afhaakt bij Facebook gaat BvA in gesprek met Facebook om haar zorgen uit te spreken over de manier waarop op online platforms fake news wordt verspreid en aangezet wordt tot haat, discriminatie, geweld en racisme.
Als ‘netwerk van merkleiders’ zet bvA zich in voor een gezond -online- medialandschap dat veilig is voor merken en mensen, ongeacht geslacht, ras, geloof, seksuele oriëntatie, leeftijd, gezondheid of sociale klasse.
Evenals de World Federation of Advertisers (WFA) roept de bond online platforms dan ook op veel meer te doen om te voorkomen dat deze schadelijke inhoud wordt verspreid en om snel actie te ondernemen als dit toch gebeurt.
bvA gelooft dat het mogelijk is structureel meer controle op social media content te krijgen zonder dat de vrijheid van meningsuiting in het gedrang komt.
Dit is een verantwoordelijkheid van de platforms in samenwerking met de gehele communicatie-industrie. Als eerste stap gaat de bond daarom deze week in gesprek met Facebook om te begrijpen welke maatregelen zij nemen om transparantie en handhaving te realiseren en wat adverteerders en de bond en andere belanghebbenden in de industrie hieraan kunnen bijdragen.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Nieuwe campagne Primark25-04-2024
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing