Start landelijke campagne Het OV is OK
- Media
- 23 jun 2021 @ 11:18
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Mediastrategie
- 23 jun 2021 @ 11:18
- Sjaak Hoogkamer
Met de campagne ‘Het OV is OK’ nodigt de ov-sector de reiziger uit om te reizen met het openbaar vervoer. Vanaf 23 juni is deze multimediale campagne overal te zien. Mechelien Odekerken is verantwoordelijk voor de ontwikkeling van deze campagne in samenwerking met bureaus TBWA/NEBOKO en Bies & Sebas.
‘Nu we in Nederland weer meer op pad mogen, speelt het ov een steeds grotere rol,’ zegt Pedro Peters, voorzitter OV-NL, branchevereniging openbaar vervoer Nederland. ‘Veel mensen en bedrijven weten nog niet dat ze weer van harte welkom zijn in het ov. Dus ook voor niet-noodzakelijke reizen: een terrasje pakken, een ritje naar de dierentuin, vrienden bezoeken. Reden voor alle ov-bedrijven in Nederland om samen een landelijke campagne in te zetten. We willen graag dat mensen weer gaan ervaren hoe prettig en verantwoord het is om met het ov te reizen. Na bijvoorbeeld een dagje uit, familiebezoek of een borreltje op het terras staan de ov-bedrijven voor je klaar.’
Het licht staat op groen
Bij deze multimediale campagne ligt de focus op het inspireren van de reizigers om weer vaker met het ov te reizen voor verschillende doeleinden en ze te informeren over geldende maatregelen in het ov
Peters: ‘Door een mondkapje te dragen, (spits)drukte te vermijden en rekening te houden met elkaar, is het mogelijk om verantwoord met het ov te reizen. Dankzij de medewerking van onze reizigers, collega’s en onder meer de onderwijsinstellingen, is dit ons gelukt.’
Het groene sein staat centraal in de campagne. Een visueel herkenbaar element dat geen uitleg nodig heeft. Is het groen, dan is het OK. Dat groene sein speelt de hoofdrol in de campagne op plekken door het land waar we sociaal, recreatief of zakelijk weer naar toe kunnen en willen. Al sinds 1 juli 2020 zijn alle zitplaatsen in bus, trein, tram en metro beschikbaar, mits er een mondkapje wordt gedragen. Ook staanplaatsen in tram, metro of bus kunnen worden benut.
Het gemiddeld aantal reizigers in het ov zit nu tussen de 50% en 65% ten opzichte van 2019, waarbij de kosten voor ov-bedrijven nagenoeg gelijk zijn gebleven. Daarvoor ontvangen de ov-bedrijven voor de rest van 2021 een zogenaamde Beschikbaarheidsvergoeding (BVOV). De multimediale campagne ‘Het OV is OK’ is de komende drie maanden te zien op tv, radio, online en op social media.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing