Marvin Jacobs van Airborne: 'Een podcast is uitermate geschikt als verdiepende laag'
- Media
- 29 sep 2022 @ 09:21
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Dutch Podcast ConferenceEvenementPodcast
- 29 sep 2022 @ 09:21
- Nanny Kuilboer
Marvin Jacobs is Creative Director en co-founder van audio agency Airborne. Op dinsdag 1 november 2022 spreekt hij tijdens ‘The Dutch Podcast Conference’ over het geheim van een goede branded podcast. Voor wie ‘Professor Podcast’ niet kent een korte kennismaking.
Marvin Jacobs werkt als Creative Director bij audio agency Airborne waar hij met zijn team prijswinnende podcasts maakt voor merken als KLM, ANWB, Albert Heijn en het Rijksmuseum. Hij deelt zijn liefde voor podcasts en audio door te schrijven voor verschillende media, zoals MarketingTribune en in de rol van 'Professor Podcast' voor Linda.
In 2018 stond hij samen met creative digital agency Born05 aan de wieg van Airborne, inmiddels beide onderdeel van bureaugroep Ace. Vanuit zijn rol bij Airborne helpt hij merken met het vinden van hun eigen geluid en ze te verbinden met het juiste publiek door middel van inhoud die er toe doet. Dat kan via het gesproken woord zijn, muziek of andere vormen van audio. Hij is creatief verantwoordelijk voor conceptontwikkeling en de uitvoering ervan met een sterke focus op podcasts. Daarnaast adviseert hij merken en mediabedrijven over hun audiostrategie.
Waarvoor leent een podcast zich volgens jou bij uitstek in zakelijke communicatie?
‘Een podcast is uitermate geschikt als verdiepende laag in de middelenmix, met hoge engagement en sterke merk- en boodschapoverdracht.’
Hoe zet jijzelf podcasts in binnen de marketingmix?
‘Wij zetten podcasts in voor interne communicatie, recruitment, marketingcommunicatie, sponsoring en – onder meer - corporate communicatie.’
Welke drie podcasts luister je zelf?
‘De Man met de Rammelaars, Wicked Sessions en MonkeyTalk.’
Het geheim van een goede branded podcast
Marvin Jacobs neemt je mee in de belangrijkste ontwikkelingen in digitale audio en presenteert aan de hand van aansprekende cases - zoals ‘Verborgen Verhalen’ en ‘Expeditie Oceaan’ - de extra waarde die podcasts toevoegen aan de middelenmix van adverteerders.
THE DUTCH PODCAST CONFERENCE
Hét event over zakelijke podcasts
De podcast is bezig aan een ongekende opmars. Wat is het geheim van deze populariteit? En hoe kun jij daarvan leren? Je kunt een podcast namelijk slim inzetten voor merkpositionering, een centrale rol geven in je contentstrategie of hem gebruiken om medewerkers betrokken te houden bij het nieuwe werken. Of je verbindt je merk aan één van de vele populaire podcasts die er al zijn! Welke weg je ook kiest, tijdens de Dutch Podcast Conference leer je volop van de inzichten, praktische tips en ervaringen van andere merken. Wat zijn hun succesverhalen? Waar liepen zij tegenaan en hoe overwonnen ze obstakels? Hoe bouwen zij met een podcast continu en dagelijks effectief aan hun merk?
Kom 1 november naar het congres en krijg alles te horen over podcasts: de opzet en productie ervan, de succescases, de effectieve impact op je merkcommunicatie en de mogelijke verdienmodellen. Meer informatie via dutchpodcastconference.nl of koop hier direct je ticket. Tot en met vrijdag 30 september 2022, geldt het early bird-tarief nog!
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- RTL AdAlliance benadrukt kracht van vertrouwde media
- Aanzienlijke stijging in positieve houding met de kracht van...
- [column] Welkom in het midfunnel tijdperk
- Short-form kan de basis vormen voor jouw nieuwe IP - zo werkt...
- [column] Quiet culture Waarom Gen Z voor rust en regie gaat
- Talpa Media verbindt versnipperd medialandschap
Laatste Nieuws
- Makers Oogappels benoemd tot Vriend... 19-11-2025
- Talpa Media verbindt versnipperd... 18-11-2025
- Short-form kan de basis vormen voor... 12-11-2025
- Aanzienlijke stijging in positieve... 10-11-2025
- RTL AdAlliance benadrukt kracht van... 07-11-2025
- NRC Vandaag voor derde jaar op rij... 06-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

