Marvin Jacobs van Airborne: 'Een podcast is uitermate geschikt als verdiepende laag'

Marvin Jacobs van Airborne: 'Een podcast is uitermate geschikt als verdiepende laag'
  • Media
  • 29 sep 2022 @ 09:21
  • 29846 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Dutch Podcast ConferenceEvenementPodcast

Marvin Jacobs is Creative Director en co-founder van audio agency Airborne. Op dinsdag 1 november 2022 spreekt hij tijdens ‘The Dutch Podcast Conference’ over het geheim van een goede branded podcast. Voor wie ‘Professor Podcast’ niet kent een korte kennismaking.

Marvin Jacobs werkt als Creative Director bij audio agency Airborne waar hij met zijn team prijswinnende podcasts maakt voor merken als KLM, ANWB, Albert Heijn en het Rijksmuseum. Hij deelt zijn liefde voor podcasts en audio door te schrijven voor verschillende media, zoals MarketingTribune en in de rol van 'Professor Podcast' voor Linda.
In 2018 stond hij samen met creative digital agency Born05 aan de wieg van Airborne, inmiddels beide onderdeel van bureaugroep Ace. Vanuit zijn rol bij Airborne helpt hij merken met het vinden van hun eigen geluid en ze te verbinden met het juiste publiek door middel van inhoud die er toe doet. Dat kan via het gesproken woord zijn, muziek of andere vormen van audio. Hij is creatief verantwoordelijk voor conceptontwikkeling en de uitvoering ervan met een sterke focus op podcasts. Daarnaast adviseert hij merken en mediabedrijven over hun audiostrategie.

Waarvoor leent een podcast zich volgens jou bij uitstek in zakelijke communicatie?
‘Een podcast is uitermate geschikt als verdiepende laag in de middelenmix, met hoge engagement en sterke merk- en boodschapoverdracht.’

Hoe zet jijzelf podcasts in binnen de marketingmix?
‘Wij zetten podcasts in voor interne communicatie, recruitment, marketingcommunicatie, sponsoring en – onder meer - corporate communicatie.’

Welke drie podcasts luister je zelf?
De Man met de Rammelaars, Wicked Sessions en MonkeyTalk.’

Het geheim van een goede branded podcast
Marvin Jacobs neemt je mee in de belangrijkste ontwikkelingen in digitale audio en presenteert aan de hand van aansprekende cases - zoals ‘Verborgen Verhalen’ en ‘Expeditie Oceaan’ - de extra waarde die podcasts toevoegen aan de middelenmix van adverteerders.

THE DUTCH PODCAST CONFERENCE
Hét event over zakelijke podcasts


De podcast is bezig aan een ongekende opmars. Wat is het geheim van deze populariteit? En hoe kun jij daarvan leren? Je kunt een podcast namelijk slim inzetten voor merkpositionering, een centrale rol geven in je contentstrategie of hem gebruiken om medewerkers betrokken te houden bij het nieuwe werken. Of je verbindt je merk aan één van de vele populaire podcasts die er al zijn! Welke weg je ook kiest, tijdens de Dutch Podcast Conference leer je volop van de inzichten, praktische tips en ervaringen van andere merken. Wat zijn hun succesverhalen? Waar liepen zij tegenaan en hoe overwonnen ze obstakels? Hoe bouwen zij met een podcast continu en dagelijks effectief aan hun merk?

Kom 1 november naar het congres en krijg alles te horen over podcasts: de opzet en productie ervan, de succescases, de effectieve impact op je merkcommunicatie en de mogelijke verdienmodellen. Meer informatie via dutchpodcastconference.nl of koop hier direct je ticket. Tot en met vrijdag 30 september 2022, geldt het early bird-tarief nog!

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken