Kamilla Leupen nieuwe directeur Volkskrant, Trouw, Het Parool en Nu.nl

- Media
- 15 jan 2025 @ 11:50
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Geen tag
- 15 jan 2025 @ 11:50
- Peter van Woensel Kooy
Kamilla Leupen, hoofdredacteur van Het Parool, wordt vanaf mei 2025 de nieuwe directeur van de Volkskrant, Trouw, Het Parool en Nu.nl. Zij neemt deze taak over van Erik van Gruijthuijsen (foto rechts) die aankondigt aanstaande zomer te stoppen als algemeen directeur Nieuwsmedia in Nederland en België bij DPG Media, zo meldt de uitgeverij.
Leupen legt haar functie als hoofdredacteur van Het Parool in maart neer. Voor haar positie wordt - samen met de redactie - een opvolgingsprocedure gestart. Kamilla was sinds 2021 hoofdredacteur van Het Parool en begon in 1999 als stagiair bij de krant.
Kamilla Leupen: 'Na tien jaar in de hoofdredactie van Het Parool, waarvan de laatste vier jaar als hoofdredacteur, verheug ik me om in een andere rol, maar met een groot journalistiek hart, samen met de redacties de verdere digitalisering en ontwikkeling van vier prachtige titels vorm te geven.'
Erik van Gruijthuijsen: 'Na 28 jaar werken in hoofdredacties en directies bij Het Parool, ANP, Wegener en DPG Media en met bijna 65 jaar op de teller, ben ik eraan toe om mijn leven iets anders in te richten. Maar wat heb ik ervan genoten.'
Erik Roddenhof, CEO van DPG Media, vult aan: 'Kamilla Leupen heeft, na een lange en rijke carrière bij Het Parool, laten zien dat ze bij uitstek geschikt is om de journalistieke kwaliteit, de merken en de digitalisering bij de Volkskrant, Trouw, Het Parool en Nu.nl nieuwe impulsen te geven. Ook na het vertrek van Erik van Gruijthuijsen behouden we een sterk journalistiek cluster binnen DPG Media, geleid door directeuren die een verleden hebben als hoofdredacteur. Met Allard Besse voor ADR , Nicholas Lataire die Het Laatste Nieuws, VTM Nieuws en de Belgische magazines leidt, Jörgen Oosterwaal voor De Morgen en Humo en Kamilla Leupen die dit gaat doen voor Nu.nl, Volkskrant, Trouw en Het Parool. Daarnaast is Philippe Remarque directeur journalistiek voor de hele groep. Dit is een sterk team en daar ben ik erg blij mee.'
(PvWK, bron: DPG | foto's: (Kamilla) Carin Verbruggen en (Erik) DPG Media/Philippe Vogelenzang)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- uitgeverij
- Humo
- directeur
- Jörgen Oosterwaal
- Philippe Remarque
- Nicholas Lataire
- Erik van Gruijthuijsen
- Erik Roddenhof
- De Morgen
- Het Laatste Nieuws
- DPG Media
- Kamilla Leupen
- redactieraad
- nieuwsmedia
- VTM Nieuws
- Allard Besse
- ADR
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- ACM akkoord met overname RTL Nederland door DPG Media
- Mediahuis geeft abonnees van 9 regionale dagbladen toegang tot...
- Nieuwe Unicef-campagne met Rihanna en De Smurfen zet...
- BBC Studios leidt wereldwijd op YouTube en TikTok
- ‘Je moet de groenten van HAK hebben’ blijft ijzersterk
- Cupra en Audio Obscura onthullen 'Behind The Pulse'
Laatste Nieuws
- NDP Nieuwsmedia stelt bescherming... 09-07-2025
- Cupra en Audio Obscura onthullen... 08-07-2025
- Mediahuis geeft abonnees van 9... 04-07-2025
- BBC Studios leidt wereldwijd op... 04-07-2025
- ‘Je moet de groenten van HAK hebben’... 27-06-2025
- Nieuwe Unicef-campagne met Rihanna... 27-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers