Kamilla Leupen nieuwe directeur Volkskrant, Trouw, Het Parool en Nu.nl

- Media
- 15 jan 2025 @ 11:50
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Geen tag
- 15 jan 2025 @ 11:50
- Peter van Woensel Kooy
Kamilla Leupen, hoofdredacteur van Het Parool, wordt vanaf mei 2025 de nieuwe directeur van de Volkskrant, Trouw, Het Parool en Nu.nl. Zij neemt deze taak over van Erik van Gruijthuijsen (foto rechts) die aankondigt aanstaande zomer te stoppen als algemeen directeur Nieuwsmedia in Nederland en België bij DPG Media, zo meldt de uitgeverij.
Leupen legt haar functie als hoofdredacteur van Het Parool in maart neer. Voor haar positie wordt - samen met de redactie - een opvolgingsprocedure gestart. Kamilla was sinds 2021 hoofdredacteur van Het Parool en begon in 1999 als stagiair bij de krant.
Kamilla Leupen: 'Na tien jaar in de hoofdredactie van Het Parool, waarvan de laatste vier jaar als hoofdredacteur, verheug ik me om in een andere rol, maar met een groot journalistiek hart, samen met de redacties de verdere digitalisering en ontwikkeling van vier prachtige titels vorm te geven.'
Erik van Gruijthuijsen: 'Na 28 jaar werken in hoofdredacties en directies bij Het Parool, ANP, Wegener en DPG Media en met bijna 65 jaar op de teller, ben ik eraan toe om mijn leven iets anders in te richten. Maar wat heb ik ervan genoten.'
Erik Roddenhof, CEO van DPG Media, vult aan: 'Kamilla Leupen heeft, na een lange en rijke carrière bij Het Parool, laten zien dat ze bij uitstek geschikt is om de journalistieke kwaliteit, de merken en de digitalisering bij de Volkskrant, Trouw, Het Parool en Nu.nl nieuwe impulsen te geven. Ook na het vertrek van Erik van Gruijthuijsen behouden we een sterk journalistiek cluster binnen DPG Media, geleid door directeuren die een verleden hebben als hoofdredacteur. Met Allard Besse voor ADR , Nicholas Lataire die Het Laatste Nieuws, VTM Nieuws en de Belgische magazines leidt, Jörgen Oosterwaal voor De Morgen en Humo en Kamilla Leupen die dit gaat doen voor Nu.nl, Volkskrant, Trouw en Het Parool. Daarnaast is Philippe Remarque directeur journalistiek voor de hele groep. Dit is een sterk team en daar ben ik erg blij mee.'
(PvWK, bron: DPG | foto's: (Kamilla) Carin Verbruggen en (Erik) DPG Media/Philippe Vogelenzang)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- nieuwsmedia
- ADR
- Nicholas Lataire
- Erik van Gruijthuijsen
- uitgeverij
- De Morgen
- Allard Besse
- Erik Roddenhof
- Het Laatste Nieuws
- Humo
- DPG Media
- Jörgen Oosterwaal
- Philippe Remarque
- VTM Nieuws
- directeur
- Kamilla Leupen
- redactieraad
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Cosmopolitan wint goud tijdens Mercurs 2025 - Oeuvreprijs Derk...
- Aanzienlijke stijging in positieve houding met de kracht van...
- [column] Welkom in het midfunnel tijdperk
- Short-form kan de basis vormen voor jouw nieuwe IP - zo werkt...
- [column] Quiet culture Waarom Gen Z voor rust en regie gaat
- Talpa Media verbindt versnipperd medialandschap
Laatste Nieuws
- Cosmopolitan wint goud tijdens... 20-11-2025
- Retailmedia verschuift van search... 20-11-2025
- Makers Oogappels benoemd tot Vriend... 19-11-2025
- Talpa Media verbindt versnipperd... 18-11-2025
- Short-form kan de basis vormen voor... 12-11-2025
- Aanzienlijke stijging in positieve... 10-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

