Durex en MTV lanceren online platform Someone Like Me
- Online
- 21 nov 2013 @ 12:07
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Doelgroep
- 21 nov 2013 @ 12:07
- Redactie Online
Durex en de MTV Staying Alive Foundation lanceren het platform ‘Someone Like Me’ gericht op jongeren vanaf 16 jaar ‘om de wereldwijde conversatie over seks open te gooien’. Volgens het persbericht moet het een plek worden waar jongeren terecht kunnen voor echt alle ideeën, vragen en problemen over seks en biedt het platform seksuele voorlichting via herkenbare verhalen van andere jongeren, met als doel meer bekendheid over het echte verhaal rondom seks, leukere en gezondere seks en uiteindelijk een wereld zonder hiv.
MTV maakte een driedelige docureeks over hetzelfde onderwerp. Maandag 25 november om 20:50 uur is de wereldwijde premiere van de documentaire ‘My Seks Life and Everyone Else’s’ te zien op MTV. Iedere aflevering behandelt een specifiek onderwerp: Is seks beter wanneer je een relatie hebt?, Zorgt porno ervoor dat je onzeker wordt? en Wat zijn je grootste zorgen rondom seks?. Iedere uitzending duurt een uur en kijkers kunnen meepraten via #mtvmysekslife.
Jongeren aan het woord
Het platform bundelt persoonlijke verhalen, anekdotes, vragen en meningen van jongeren in korte vlogs. Gemaakt door jongeren van over de hele wereld die zich hebben opgegeven om onderdeel te zijn van de Someone Like Me Global Crew. Ze praten over alledaagse vragen zoals ‘Maak jij je zorgen over hoe je eruit ziet tijdens de seks?’, ‘Wat vind je van porno?’ en ‘Hoe is het om de ouders te ontmoeten?’, maar ook over zwaardere onderwerpen als het hebben van hiv.
Bezoekers van de site kunnen bovendien ook zelf meepraten over het onderwerp vragen stellen en hun ervaringen delen op social media via #someonelikeme.
Georgia Arnold, executive director van de MTV Staying Alive Foundation stayingalivefoundation.org/, in het persbericht: ‘In de afgelopen 15 jaar heeft de MTV Staying Alive Foundation zich ingezet om via creatieve en innovatieve projecten een positieve invloed te hebben op het seksuele gedrag van jongeren wereldwijd. Wij geloven erin dat de jonge generatie verandering kan brengen in de ontwikkeling van de hiv-epidemie en zijn enthousiast om samen te werken met Durex en zo jongeren in staat te stellen dit te doen.’
Volker Sydow, Durex global category director van Reckitt Benckiser: ‘Seksuele gezondheid en welzijn zijn essentieel onderdeel van onze organisaties. MTV SAF en Durex delen dezelfde visie over het verbeteren van seksuele gezondheid onder jongeren wereldwijd evenals de energie, de betrokkenheid en de passie om dit waar te maken. We zijn enthousiast om met #someonelikeme jongeren van over de wereld te voorzien van een revolutionair platform waar zij zich kunnen uitspreken, verhalen kunnen delen en fundamentele veranderingen teweeg kunnen brengen in hun ervaringen en te zorgen voor een hiv-vrije generatie.’
Someone Like Me
Staying Alive Foundation
YouTube-kanaal Someone Like Me
De eerste verhalen zijn te bekijken op de website . Alle verhalen worden ook geplaatst op het YouTube-kanaal van het platform.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Influencers moeten zich opnieuw... 22-04-2025
- Nieuwe website MP Motorsport draait... 18-04-2025
- Swapfiets lanceert speelse... 09-04-2025
- [digital detox] Rozemarijn Koopmans... 09-04-2025
- 'Verkeer naar websites daalt'07-04-2025
- Starfeed als alternatief voor... 03-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management