Blokker via Bol weer terug in België

Blokker via Bol weer terug in België
  • Online
  • 9 feb 2024 @ 11:45
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • RetailWebDoelgroepMarketing

Blokker verkoopt sinds deze week weer eigen merkartikelen online in België. Dat doet de retailer niet zoals voorheen via eigen winkels, noch via een eigen online kanaal, maar via platform Bol.

Dat meldt MarketingTribunes zustertitel Twinkle vandaag.

Een uitbreiding van de huidige samenwerking tussen de twee spelers zorgt voor een hernieuwde marktintrede van de huishoudwinkel bij onze zuiderburen, zo bevestigt een woordvoerder aan Twinkle. ‘Sinds 5 februari is Blokker via Bol inderdaad weer terug in België. In Nederland verkopen wij al sinds 2019 op bol onze eigen merkartikelen. We hebben daar geleerd dat de vertrouwde merknaam Blokker, een eigen merk assortiment met een sterke prijs/kwaliteit verhouding en het enorme bereik van bol, een succesvolle combinatie vormen.’

Daarnaast is Bol (inderdaad met een hoofdletter, in goed en prettig leesbaar Nederlands) volgens de woordvoerder een belangrijk verkoopkanaal geworden voor Blokker. De retailer verzendt sinds vorig jaar Bol-orders via het eigen dc in Geldermalsen en sindsdien is het bedrijf ‘enorm gegroeid’ op Bol.

Waarom dan toch weer België? Blokker besloot volgens Twinkle immers aan het begin van de coronacrisis al zijn winkels in België (en Luxemburg) te verkopen, het eigen online kanaal daar was toen al even gesloten. ‘Omdat Blokker 43 jaar in België aanwezig is geweest en daardoor nog een hoge naamsbekendheid heeft, denken we dat België voor ons kansen biedt voor online verkoop’, aldus de woordvoerder. Die verkoop via Bol doen, was voor de retailer een inkopper, omdat het dc in Geldermalsen (waar vanuit ook Bol-orders worden bezorgd) ook de verzending van pakketten buiten Nederland kan verzorgen. ‘We verkopen daar nu, net als in Nederland, ons volledige eigen merk assortiment, van vacuümzak tot airfryer, van kandelaar tot droogrek, van opbergdoos tot koekenpan. Vanzelfsprekend volgen we nauwkeurig wat er gebeurt op Bol België. De data die we nu verzamelen over Blokker op de Belgische markt, kunnen weer gebruiken om eventuele vervolgstappen te bepalen.’
(bron: Twinkle)

 

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken