Zalando doet goede zaken in 1e kwartaal 2021

  • Online
  • 6 mei 2021 @ 08:05
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    redacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

De bruto omzet van de online retailer nam met 55,6% toe en bedroeg 3,2 miljard euro in het eerste kwartaal. Zalando heeft nu 41,8 miljoen actieve klanten

Chief Financial Officer David Schröder: ’In het eerste kwartaal van 2021 heeft Zalando de sterkste groei ooit gerealiseerd sinds de beursgang in 2014. We zien dat onze platformactiviteiten zich steeds sneller ontwikkelen. Dit levert voordelen op voor zowel klanten als partners en stelt ons in staat om grote vooruitgang te boeken in onze missie om het startpunt voor mode te zijn.’

Zalando gaat zijn Europese logistieke netwerk van 10 fulfillment centra uitbreiden en in 2023 vijf fulfillment centra aan het bestaande netwerk toevoegen. Twee centra in Bleiswijk en Madrid zijn bijna klaar en zullen in 2021 in gebruik worden genomen. De bouw van drie nieuwe fulfillment centra in Frankrijk, Duitsland en Polen gaat binnenkort van start.

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken