Zalando doet goede zaken in 1e kwartaal 2021
- Online
- 6 mei 2021 @ 08:05
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 6 mei 2021 @ 08:05
- Sjaak Hoogkamer
De bruto omzet van de online retailer nam met 55,6% toe en bedroeg 3,2 miljard euro in het eerste kwartaal. Zalando heeft nu 41,8 miljoen actieve klanten
Chief Financial Officer David Schröder: ’In het eerste kwartaal van 2021 heeft Zalando de sterkste groei ooit gerealiseerd sinds de beursgang in 2014. We zien dat onze platformactiviteiten zich steeds sneller ontwikkelen. Dit levert voordelen op voor zowel klanten als partners en stelt ons in staat om grote vooruitgang te boeken in onze missie om het startpunt voor mode te zijn.’
Zalando gaat zijn Europese logistieke netwerk van 10 fulfillment centra uitbreiden en in 2023 vijf fulfillment centra aan het bestaande netwerk toevoegen. Twee centra in Bleiswijk en Madrid zijn bijna klaar en zullen in 2021 in gebruik worden genomen. De bouw van drie nieuwe fulfillment centra in Frankrijk, Duitsland en Polen gaat binnenkort van start.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- KLM bereikt 6,3 miljoen klanten met... 13-09-2025
- Kaart wint van appje bij verjaardagen12-09-2025
- NS Stations lanceert game met... 08-09-2025
- TikTok bereikt 200 miljoen Europese... 05-09-2025
- Etos viert 100.000 volgers met... 29-08-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes