[Cannes Lions] De Graaf en Ubachs winnen Gouden Zaag 2016
- Algemeen
- 23 jun 2016 @ 17:35
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - AwardCreatieCannes
- 23 jun 2016 @ 17:35
- Peter van Woensel Kooy
Creatieven Sharon de Graaf en Mees Ubachs hebben zojuist tijdens het Cannes Lions festival de Gouden Zaag 2016 in ontvangst genomen. Dat gebeurde tijdens de eerste Budget Lions-editie in de IAA Cabana op de Croisette boulevard, pal naast het festivalpaleis. Ze namen het op tegen teams Annemiek Höcker & Pim Smeets, Wawa Wang & Jasper Korpershoek, Jasper Vierboom & Mitchell Diercks, Lisa Sundberg & Max Kurstjens en Helen Fernando & Djajant Hanenberg.
De longlist komt van het Jonge Honden bestuur, de shortlist en winnaar werden gekozen door Zaag-initiatoren Lode Schaeffer (Indie) en Peter van Woensel Kooy (MarketingTribune).
IAA Cabana op de Croisette
Terwijl buiten de palmen woven en de azuurblauwe zee lonkte, konden leden van RA*W en de Jonge Honden tijdens de nieuwe ‘Budget Lions’ genieten van gratis praatjes van een kwartier door topcreatieven en vakgenoten. De Dutch Chapter van de International Advertising Association (IAA) onder voorzitterschap van Kyra Roest bood jong talent deze mogelijkheid en stelde haar ‘Cabana’ beschikbaar voor twee uur gratis ‘food for thought’. Ook MarketingTribune pakte een kwartier om samen met Lode Schaeffer de grootste creatieve zagers aan de poten van het establishment te eren, met de Gouden Zaag. Voor de gelegenheid was de Zaag ditmaal rond en had als basismateriaal karton, om door de douane op Schiphol en de detectiepoortjes op de Croisette te komen.
Daverend applaus
De Graaf en Ubachs junior (zoon van de bekende creatief Wim Ubachs, red.) namen hem onder daverend applaus van de 80 aanwezigen in ontvangst. Uit het juryrapport: ‘Mees en Sharon hebben een bijzonder portfolio. Aan de ene kant heel volwassen: ze werken voor verschillende merken en producten en weten tot de kern van de opdracht te komen. Aan de andere kant zijn ze jonge honden. De oplossingen zijn fris en nooit routineus. Ze beheersen alle media fluitend. Bovendien ziet al hun werk er strak en aanstekelijk uit. Terechte winnaars van de Gouden Zaag.’
(PvWK)
Kijk hier voor alle werk en info over de zes de genomineerde Gouden Zaag-teams, zie voor portfolio Sharon en Mees: www.sharonmees.com
Beelden van de uitreiking aan zee
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- 2016
- Lions
- Lisa Sundberg
- Indie
- Jasper Vierboom
- Mitchell Diercks
- Cannes
- Budget Lions
- Jasper Korpershoek
- Pim Smeets
- Djajant Hanenberg
- Sharon de Graaf
- Max Kurstjens
- Gouden Zaag
- Annemiek Höcker
- Helen Fernando
- teams
- Wawa Wang
- Mees Ubachs
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Goud voor Kruidvat en AH bij Effie Awards
- Tien marketingtrends in 2026 volgens Kantar
- Vakanties: vroegboeken start steeds vroeger
- Nieuwe voorzitter en bestuurslid voor Stichting Reframe
- Podcastserie ‘The Next Tony’ #7 met Kumasi-founder Lars Gierveld
- Marketingfacts lanceert digitale hoofdredacteur AImke
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

