Tinder lanceert bewustwordingscampagne online datingfraude

Tinder lanceert bewustwordingscampagne online datingfraude
  • Algemeen
  • 3 okt 2023 @ 09:38
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Tinder en haar moederbedrijf, Match Group (MTCH), onthullen een nieuwe in-app preventiecampagne om gebruikers te informeren over de risico’s van financiële fraude en schadelijk online gedrag.

Als onderdeel van de campagne gaat Tinder een samenwerking aan met Jonathan Bennett, bekend van Mean Girls. Ter gelegenheid van de wereldwijde dag tegen datingfraude lanceert Tinder deze campagne om mensen bewust te maken van een probleem dat miljoenen mensen over de hele wereld treft. Hiermee willen ze benadrukken dat het nooit verstandig is om geld over te maken of te investeren in mensen die je enkel online hebt ontmoet.

‘Elk jaar op 3 oktober delen fans graag hun favoriete Mean Girls quotes, maar we willen deze dag graag gebruiken om een aantal belangrijke lessen te geven over ons gedrag in de  digitale wereld', zegt Jonathan Bennett. 'We willen dat iedereen zich meer bewust wordt van de veelvoorkomende valkuilen waar we voor op onze hoede moeten zijn.’

Volgens veiligheidsinstanties is fraude met cryptocurrencies, zoals Pig Butchering, momenteel de grootste financiële fraude. Hoewel oudere volwassenen het hoogste percentage van datingfraude slachtoffers vertegenwoordigen, blijkt uit onderzoek dat het aantal meldingen van jongere volwassenen elk jaar toeneemt. Dit benadrukt het belang van deze campagne.

‘Bij Tinder zijn we trots dat we het voortouw nemen in veiligheid en het creëren van campagnes die zowel nuttig als cultureel relevant zijn. Deze campagnes kunnen helpen het bewustzijn te vergroten en daten veiliger te maken op onze app en andere online platforms,’ zegt Stephanie Danzi, Vice President Marketing bij Tinder. "Op de wereldwijde dag tegen datingfraude willen we al onze leden informeren  over hoe ze zichzelf het beste kunnen beschermen tegen online fraude.’

De campagne volgt op een campagne die Match Group in januari lanceerde om gebruikers bewust te maken van de mogelijkheden voor zelfbescherming  tegen online fraude. De afgelopen jaren hebben de merken van Match Group proactief maatregelen genomen om leden van de apps te waarschuwen voor mogelijke oplichtingspraktijken en fraude. Er zijn nieuwe productfuncties geïntroduceerd, zoals foto verificatie en videochat en er worden pop-up berichten met veiligheidsadvies verstuurd wanneer er iets verdachts wordt opgemerkt in gesprekken tussen gebruikers.

Afbeelding: ©diy13/123RF.COM.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken