[Mijn Marketing] Margaret Kreuger van T-Mobile

[Mijn Marketing] Margaret Kreuger van T-Mobile
  • B2b
  • 21 jan 2022 @ 08:00
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • MarketingInterview

Margaret Kreuger is Manager Brand & Customer Communications voor - in haar woorden - ‘de vier prachtige telecommerken T-Mobile, Tele2, Simpel en Ben. Een hele mond vol, ik weet het, maar juist daarom zo leuk!’

VIRAL
Binnen ons vak verstaan we elkaar allemaal vrij goed en spreken we vaak dezelfde taal - zeker binnen ons team hebben we aan een half woord genoeg - maar aan mensen buiten het vak moet ik nogal eens uitleggen dat je een viral niet kunt bestellen, dat wat inside heel relevant is, zeker niet altijd het geval is voor outside en daarnaast zit zowel het communicatievak als de telecomsector boordevol vakjargon waar buitenstaanders geen touw aan vast kunnen knopen.

LOOK & FEEL
Het meest trots ben ik op het afgelopen jaar, waarin we samen met onze nieuwe creatieve partner TBWA onze merkpositioneringen hebben aangescherpt en vervolgens een hele nieuwe look & feel hebben gelanceerd. Je vraagt ook naar blunders…daar doen wij niet aan 😉. We proberen wel heel veel en experimenteren regelmatig en vaak pakt dat heel goed uit en soms wat minder…

TWIST
November en december zijn het reclamehoogtepunt van het jaar, waarbij vrijwel de hele beauty-, fashion- en retailindustrie over elkaar heen buitelt om ons emo-pareltjes te serveren. Ik hou dan wel van een verrassende twist zoals Bol.com dat heeft gedaan met de Sint-commercial.

GILLEN
Ik erger me aan schreeuwerige reclames in het algemeen, niet te doen! Het vroegere Zalando bijvoorbeeld. Gelukkig hebben ze de gillende irritatie om kunnen buigen naar kwalitatieve campagnes.

HEILIGE DRIE-EENHEID
Marketing werkt alleen als de drie-eenheid van propositie, communicatie en media bij elkaar optelt. Als één van de drie ontbreekt of zwak is, kun je het een korte tijd droog houden, maar red je het niet op de lange termijn.

VERTROUWEN
Ik werk te lang in telecom om ergens snel gefrustreerd van te raken. De organisatie, producten en concurrentie zijn continue in beweging. Het is dan ook cruciaal om een sterk team te hebben, in alle lagen van je organisatie en die verandering niet als frustrerend ervaren. maar elke keer als een challenge te blijven zien. Vertrouwen in en met elkaar is daarin de sleutel.

MARKETINGUITDAGING
Waar vroeger - ik ga al lang mee… - alles draaide om rtv en print, is tegenwoordig iedereen online op de socials en streamen ze de contentplatforms als Netflix en Videoland leeg. De veranderende mediaconsumptie en dus het bereiken van je doelgroep blijft een continue uitdaging.

LOVEBRAND
Tony Chocolonely! Geweldig hoe je groot kunt worden met een te lekker product in een uitgekauwde markt. Het succes zit m in een oprecht verhaal en een prachtig design. Net als Storytiles, kleine kunstwerkjes met een ‘story’ die op een prachtige manier zijn gemaakt. En Fatboy; kwaliteit, klinkende namen voor de producten en originaliteit in het ontwerp.
De rode draad is dan toch dat onderscheidend vermogen en lef voor mij winnende factoren zijn. En eigenlijk heel bijzonder dat deze drie Nederlandse merken het zonder grote marketingbudgetten klaar spelen.

MEDIACONSUMPTIE
Ik netflix me suf op mijn telefoon, liever dan op tv. In de auto luister ik naar podcasts en sta regelmatig voor de deur de podcast nog even uit te luisteren. En ik lees het liefst vanaf good old papier verschillende vakbladen, maar ook Linda en Jan.

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken