Nederlandse Loterij: meerderheidsbelang in Lotify
- B2b
- 14 jan 2022 @ 10:59
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 14 jan 2022 @ 10:59
- Sjaak Hoogkamer
Nederlandse Loterij neemt een meerderheidsbelang in Lotify, een digitaal platform voor het organiseren van fondsenwervende loterijen en winacties.
Lotify biedt loterijen en promotionele winacties en faciliteert alles op het gebied van wet- en regelgeving, techniek, de uitgifte van lotnummers, de loterijtrekking, deelnemerscommunicatie, incasso’s en uitbetalingen.
Nederlandse Loterij ondersteunt haar beneficianten niet alleen met de jaarlijkse afdracht, maar kan dankzij de samenwerking met Lotify hen nu ook helpen met het faciliteren van een eigen loterij of promotioneel kansspel. In 2019 heeft Nederlandse Loterij al een succesvolle pilot uitgevoerd met het platform.
Een eigen loterij is voor sportbonden, -verenigingen en goede doelen een interessante manier om meer fondsen te werven
Niels Onkenhout, CEO van Nederlandse Loterij: ‘Bij veel sportclubs en goede doelen staan de inkomsten onder druk. Een eigen loterij is voor sportbonden, -verenigingen en goede doelen een interessante manier om meer fondsen te werven, maar zij missen soms de kennis, middelen en mankracht om een eigen fondsenwervende loterij of winactie efficiënt te organiseren. Nederlandse Loterij kan vanaf nu daarbij helpen en draagt zo bij aan de regulering van vaak lokale initiatieven. Dat sluit naadloos aan bij onze rol als uitvoerder van het Nederlandse kansspelbeleid.’
Guy van Iperen, CEO van Lotify: ‘Sinds wij Lotify zijn gestart is de drijfveer voor ons: sociaal impact maken. Door de samenwerking met Nederlandse Loterij voegen wij bijna 300 jaar ervaring met kansspelen toe aan Lotify. Op deze manier kunnen we nog meer organisaties bereiken om op een verantwoorde wijze loterijen en winacties te organiseren en om daarmee nog meer impact te maken.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Marketingtransfers week 25, 2025
- [column] LinkedIn en PR zijn on the rise in B2B en SEO ligt op...
- Van bannerblindheid naar breinbewuste branding
- Sanne Houterman nieuwe Strategy Director bij Cheil
- Mediahuis E-commerce behaalt duurzaamheidskeurmerk
- ‘Samen bouwen aan een verhaal’: AH Retail Media Services en...
Laatste Nieuws
- Marketingtransfers week 26, 202504-07-2025
- Centraal Beheer: werkdruk zet... 03-07-2025
- Dotdotdash opent Europese hub in... 30-06-2025
- Mediahuis E-commerce behaalt... 29-06-2025
- PXR verkoopt advertentieruimte voor... 27-06-2025
- Marketingtransfers week 25, 202527-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers