Eurostar Group: nieuwe merknaam en huisstijl
- B2b
- 25 jan 2023 @ 10:40
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 25 jan 2023 @ 10:40
- Sjaak Hoogkamer
De Eurostar Group, waar Thalys en Eurostar deel van uitmaken, heeft een nieuwe merknaam: Eurostar. Het bedrijf heeft de ambitie om in 2030 dertig miljoen reizigers per jaar te vervoeren en de spil van duurzaam reizen in Europa te worden.
Eind 2023 is de nieuwe identiteit van het nieuwe merk onder de naam Eurostar zichtbaar in alle klantuitingen, inclusief de 51 treinen. De naam "Eurostar" is naar eigen zeggen ‘gekozen vanwege de grote bekendheid van het merk bij de consument, zowel in Europa als wereldwijd, dat nog altijd een groeiende markt blijft voor hogesnelheidstreinen.’
Het nieuwe bedrijf kiest een ster als symbool en nieuw logo. Het is geïnspireerd op l'Etoile du Nord, de oorspronkelijke treindienst die Parijs, Brussel en Amsterdam met elkaar verbond en het is een eerbetoon aan het eerste Eurostar-logo.
De nieuwe huisstijl werd gecreëerd door DesignStudio op basis van het erfgoed van Eurostar en Thalys. Er wordt gebruikgemaakt van een palet van tien kleuren, met warmere tinten die representatief zijn voor het merk Thalys, en wordt uitgerold vanaf oktober 2023.
Eurostar Group CEO Gwendoline Cazenave kijkt ernaar uit om de duurzame toekomst van het bedrijf verder te ontwikkelen. ‘Onze klanten zullen dezelfde kwaliteit van dienstverlening kunnen ervaren die ze van ons verenigd netwerk kennen en waar ze van houden. Een netwerk dat zaken- en vakantiebestemmingen in vijf Europese landen met elkaar verbindt.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Marketingtransfers week 25, 2025
- [column] LinkedIn en PR zijn on the rise in B2B en SEO ligt op...
- Van bannerblindheid naar breinbewuste branding
- Sanne Houterman nieuwe Strategy Director bij Cheil
- Mediahuis E-commerce behaalt duurzaamheidskeurmerk
- ‘Samen bouwen aan een verhaal’: AH Retail Media Services en...
Laatste Nieuws
- Marketingtransfers week 26, 202504-07-2025
- Centraal Beheer: werkdruk zet... 03-07-2025
- Dotdotdash opent Europese hub in... 30-06-2025
- Mediahuis E-commerce behaalt... 29-06-2025
- PXR verkoopt advertentieruimte voor... 27-06-2025
- Marketingtransfers week 25, 202527-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers