Eurostar Group: nieuwe merknaam en huisstijl
- B2b
- 25 jan 2023 @ 10:40
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 25 jan 2023 @ 10:40
- Sjaak Hoogkamer
De Eurostar Group, waar Thalys en Eurostar deel van uitmaken, heeft een nieuwe merknaam: Eurostar. Het bedrijf heeft de ambitie om in 2030 dertig miljoen reizigers per jaar te vervoeren en de spil van duurzaam reizen in Europa te worden.
Eind 2023 is de nieuwe identiteit van het nieuwe merk onder de naam Eurostar zichtbaar in alle klantuitingen, inclusief de 51 treinen. De naam "Eurostar" is naar eigen zeggen ‘gekozen vanwege de grote bekendheid van het merk bij de consument, zowel in Europa als wereldwijd, dat nog altijd een groeiende markt blijft voor hogesnelheidstreinen.’
Het nieuwe bedrijf kiest een ster als symbool en nieuw logo. Het is geïnspireerd op l'Etoile du Nord, de oorspronkelijke treindienst die Parijs, Brussel en Amsterdam met elkaar verbond en het is een eerbetoon aan het eerste Eurostar-logo.
De nieuwe huisstijl werd gecreëerd door DesignStudio op basis van het erfgoed van Eurostar en Thalys. Er wordt gebruikgemaakt van een palet van tien kleuren, met warmere tinten die representatief zijn voor het merk Thalys, en wordt uitgerold vanaf oktober 2023.
Eurostar Group CEO Gwendoline Cazenave kijkt ernaar uit om de duurzame toekomst van het bedrijf verder te ontwikkelen. ‘Onze klanten zullen dezelfde kwaliteit van dienstverlening kunnen ervaren die ze van ons verenigd netwerk kennen en waar ze van houden. Een netwerk dat zaken- en vakantiebestemmingen in vijf Europese landen met elkaar verbindt.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- PIM Trendrapport 2023: Wat laat ik... 01-02-2023
- Afas groeit en lanceert klimaatfonds 31-01-2023
- 50-jarig Van Gogh Museum gezien door... 31-01-2023
- Onderzoek SAS en CMO-Council: weinig... 30-01-2023
- ‘Social media belangrijkste middel... 26-01-2023
- De Beste Brabantse Marketeer 2022... 26-01-2023
MarketingTribune Events
- 23mrt 2023
Shopping Awards
- 16mei 2023
Branded Content Event
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day