AI-agent zorgt voor efficiëntere marketing en CX

- B2b
- 13 sep 2024 @ 09:46
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- Geen tag
- 13 sep 2024 @ 09:46
- Redactie MarketingTribune
Salesforce introduceert Agentforce: een autonome AI-agent die organisaties in staat stelt klantcontact naar een hoger niveau te tillen. Met behulp van low-code applicaties kunnen bedrijven nu eenvoudig hun eigen AI-agenten bouwen, aanpassen en uitrollen voor marketing, service, sales en e-commerce.
Agentforce vergroot niet alleen de efficiëntie binnen organisaties, maar verhoogt ook de klanttevredenheid door klantinteracties te stroomlijnen en te personaliseren. De AI-agenten analyseren gegevens, nemen beslissingen en ondernemen acties zonder menselijke tussenkomst, wat leidt tot snellere en nauwkeurigere reacties op klantvragen. ‘Agentforce vormt de toekomst van AI en die toekomst begint vandaag’, zegt Marc Benioff, ceo van Salesforce. ‘Het vertegenwoordigt de derde golf van AI, waarbij we afscheid nemen van copiloten en een nieuw tijdperk verwelkomen van uiterst nauwkeurige, intelligente agenten die bijdragen aan de klanttevredenheid. In tegenstelling tot andere platformen is Agentforce een revolutionaire en betrouwbare oplossing die AI naadloos integreert in elke workflow, waardoor het zich diep in het hart van de customer journey bevindt. Dit betekent dat het anticipeert op behoeften, relaties versterkt, groei stimuleert en proactieve acties onderneemt op elk contactmoment.’
Heathrow Airport
In tegenstelling tot traditionele chatbots, die afhankelijk zijn van menselijke input en moeite hebben met complexe taken, opereren de AI-agenten van Agentforce zelfstandig. Ze gebruiken relevante data, creëren actieplannen en voeren deze uit zonder menselijke tussenkomst. Ze passen zich aan op basis van realtime gegevens, wat resulteert in efficiëntere en effectievere klantinteracties. Zo ook op Heathrow Airport. ‘We zijn echt onder de indruk van de manier waarop het AI-platform van Salesforce onze services heeft verbeterd, onze klanttevredenheid heeft versterkt en ons heeft geholpen om onze digitale omzet met 30% te verhogen’, vertelt Peter Burns, director of marketing & digital van de luchthaven. ‘Als drukste airport van Europa willen we een uitmuntende dienstverlening bieden aan de meer dan 80 miljoen passagiers die ieder jaar door onze terminals komen. De nieuwe AI-functionaliteiten zullen helpen om de reiservaring verder uit te breiden en Heathrow up-to-date te houden.’
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Marketingtransfers week 44, 2025
- [onderzoek] Werknemers willen AI-training, maar missen steun...
- Marketingtransfers week 45, 2025
- [column] De ‘boost’-knop van LinkedIn: makkelijker, duurder,...
- M&A-markt digitale bureaus versnelt en verfijnt
- GS1 lanceert bewustwordingscampagne ‘Het is tijd voor GS1’
Laatste Nieuws
- GS1 lanceert bewustwordingscampagne... 12-11-2025
- Marketingtransfers week 45, 202507-11-2025
- M&A-markt digitale bureaus versnelt... 05-11-2025
- Marketingtransfers week 44, 202531-10-2025
- [onderzoek] Werknemers willen... 30-10-2025
- DPG Media integreert Brand Metrics... 28-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

