Lemz zet kroon op werk Sweetie met Grand Prix
- Bureaus
- 21 jun 2014 @ 22:59
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - ReclameCannesAwardBekroningen
- 21 jun 2014 @ 22:59
- Jeroen Mirck
Het Cannes Lions Festival is in euforie geëindigd voor ‘Neerlands trots’ Lemz: op de slotdag werd het Amsterdamse reclamebureau weliswaar tweede in de categorie Independent Agency of the Year (achter de Zweden van Forsman & Bodenfors), maar met de veelbekroonde Sweetie-campagne voor Terre des Hommes werd wel de Grand Prix for Good gewonnen, voor de beste non-profit case.
‘De Grand Prix for Good is binnen, hoera... en klaar!’ meldde Lemz-oprichter Mark Woerde vanuit de zaal op Facebook. Zijn telefoon was inmiddels nagenoeg leeg – wellicht van alle felicitatieberichtjes. Over het net mislopen van de bureauprijs: ‘Haha, weer tweede… maar dan wel als het op één na beste onafhankelijke bureau van de wereld. Allemachtig. Ik had het niet bijgehouden, maar dit is bizar.’
Behalve een Grand Prix incasseerde Lemz op de slotavond ook zijn 13e gouden leeuw. Andere Nederlandse bureaus wonnen ook, maar in de schaduw van Sweetie: zilver voor Wieden+Kennedy (met Heineken's Odyssey), brons voor BVH (Amnesty's anti-Poetin-campagne) en 180 Amsterdam (Sony Playstation).
De overige Grand Prix-winnaars van zaterdagavond waren:
- Film Grand Prix: The Epic Split (Volvo Trucks, Forsman & Bodenfors) en 'Sorry I Spent It On Myself' (Harvey Nichols, Adam&Eve DDB London).
- Innovation Grand Prix: Megafaces Pavillion Socchi (JSC Megafon).
- Titanium Grand Prix: Sound of Honda (Honda, Dentsu).
- Integrated Grand Prix: Sorry I Spent It On Myself (Harvey Nichols, Adam&Eve DDB London).
Opmerkelijk was dat er in de categorieën Film Craft en Branded Content & Entertainment geen Grand Prix werd toegekend.
Bekijk álle Nederlandse genomineerden en winnaars in het de hele week bijgewerkte MarketingTribune Cannes Dossier.
Lees hier het interview over de Sweetiecampagne met Albert Jaap van Santbrink directeur van Terre des Hommes Nederland.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
- Forsman & Bodenfors
- Cannes Lions
- campagne
- Mark Woerde
- Cannes
- reclamebureau
- festival
- Agency of the Year
- uitreiking
- Sweetie
- afsluiting
- Lemz
- awards
- charity
- Grand Prix
- winnaars
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- Nieuwe campagne Grand’Italia viert Italië thuis
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- Fems On Fire doorbreekt stilte rond... 14-07-2025
- Breaker bevrijdt GIF-helden met... 14-07-2025
- Den Bosch lanceert vervolg op ‘Kom... 11-07-2025
- Wereldwijde herpositionering... 11-07-2025
- [column] De enige merkwaarde die er... 10-07-2025
- Cortina viert eigenheid met nieuwe... 09-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers