Lemz zet kroon op werk Sweetie met Grand Prix

- Bureaus
- 21 jun 2014 @ 22:59
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - ReclameCannesAwardBekroningen
- 21 jun 2014 @ 22:59
- Jeroen Mirck
Het Cannes Lions Festival is in euforie geëindigd voor ‘Neerlands trots’ Lemz: op de slotdag werd het Amsterdamse reclamebureau weliswaar tweede in de categorie Independent Agency of the Year (achter de Zweden van Forsman & Bodenfors), maar met de veelbekroonde Sweetie-campagne voor Terre des Hommes werd wel de Grand Prix for Good gewonnen, voor de beste non-profit case.
‘De Grand Prix for Good is binnen, hoera... en klaar!’ meldde Lemz-oprichter Mark Woerde vanuit de zaal op Facebook. Zijn telefoon was inmiddels nagenoeg leeg – wellicht van alle felicitatieberichtjes. Over het net mislopen van de bureauprijs: ‘Haha, weer tweede… maar dan wel als het op één na beste onafhankelijke bureau van de wereld. Allemachtig. Ik had het niet bijgehouden, maar dit is bizar.’
Behalve een Grand Prix incasseerde Lemz op de slotavond ook zijn 13e gouden leeuw. Andere Nederlandse bureaus wonnen ook, maar in de schaduw van Sweetie: zilver voor Wieden+Kennedy (met Heineken's Odyssey), brons voor BVH (Amnesty's anti-Poetin-campagne) en 180 Amsterdam (Sony Playstation).
De overige Grand Prix-winnaars van zaterdagavond waren:
- Film Grand Prix: The Epic Split (Volvo Trucks, Forsman & Bodenfors) en 'Sorry I Spent It On Myself' (Harvey Nichols, Adam&Eve DDB London).
- Innovation Grand Prix: Megafaces Pavillion Socchi (JSC Megafon).
- Titanium Grand Prix: Sound of Honda (Honda, Dentsu).
- Integrated Grand Prix: Sorry I Spent It On Myself (Harvey Nichols, Adam&Eve DDB London).
Opmerkelijk was dat er in de categorieën Film Craft en Branded Content & Entertainment geen Grand Prix werd toegekend.
Bekijk álle Nederlandse genomineerden en winnaars in het de hele week bijgewerkte MarketingTribune Cannes Dossier.
Lees hier het interview over de Sweetiecampagne met Albert Jaap van Santbrink directeur van Terre des Hommes Nederland.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
- campagne
- awards
- Cannes Lions
- uitreiking
- winnaars
- reclamebureau
- Forsman & Bodenfors
- Cannes
- Lemz
- Mark Woerde
- festival
- Grand Prix
- Sweetie
- afsluiting
- Agency of the Year
- charity
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Column Televisie Monopoly Nederland bereikt voorlopige eindfase
- Stoov op zoek naar de échte koukleum
- Natuurhuisje lanceert nieuwe merkstrategie
- Cases vanuit een abonnementsmodel zijn voor ons heel interessant
- Stayokay lanceert nieuwe merkcampagne: ‘Stay meer dan okay’
- Popcorn Stories ontwikkelt jongerencampagne voor 113...
Laatste Nieuws
- Campagne Vogelbescherming om meer... 27-01-2023
- Harrie Kuipers nieuwe CCO Happy... 27-01-2023
- Nieuwe campagne Ziggo stelt... 26-01-2023
- Onderzoek InSites Consulting: 'We... 26-01-2023
- Regina Romeijn: Ook... 25-01-2023
- Publicis Groupe zoekt web 3.0 talent... 25-01-2023
MarketingTribune Events
- 23mrt 2023
Shopping Awards
- 16mei 2023
Branded Content Event
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day