RNDBT Content en War Child winnen Gouden Leeuw

RNDBT Content en War Child winnen Gouden Leeuw
  • Bureaus
  • 24 jun 2017 @ 10:32
  • 11845 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CampagnesCannes

RNDBT Content is het tweede Nederlandse bureau dat een Gouden Leeuw wint op Cannes 2017. De prijs werd gewonnen in de categorie Film Craft, met een aandoenlijke campagne voor War Child.

De winnende film Batman (lees hier meer over de case) is onderdeel van een serie van vier die RNDBT Content maakte voor War Child. Ook Nederlandse partijen als MassiveMusic en Ambassadors waren betrokken bij deze campagne.  

In de aangrijpende video laat War Child zien hoe cruciaal de band tussen kinderen en hun ouders is. Door de dagelijkse stress in oorlog komt deze onder druk te staan. Kinderen beschikken gelukkig over veel veerkracht en fantasie. In de film wordt het gevluchte Syrisch jongetje Kadar (8) beste vrienden met zijn grote held Batman. De kijker ziet het duo samen spelen, plezier maken en even alles vergeten. Aan het einde verandert Batman in de vader van het jongetje, die met zijn gezin op de vlucht is voor oorlog. De video is inmiddels al miljoenen keren bekeken.

Fantasie als redmiddel

Voor War Child is het de eerste keer dat de NGO een dergelijke internationale reclameprijs wint. Veronique Hoogendoorn, directeur Marketing, Communicatie en Fondsenwerving van War Child: 'Met deze indrukwekkende video willen we laten zien dat fantasie vaak de enige manier voor oorlogskinderen is om aan de realiteit te ontsnappen. Het werk van War Child is heel hard nodig om deze kinderen te helpen en hun ervaringen te laten verwerken. 250 miljoen kinderen groeien op in een oorlogssituatie. Wij helpen honderdduizenden kinderen met psychosociale steun, bescherming en onderwijs.'

Eerder deze week won J. Walter Thompson Amsterdam goud voor School for Justice, een project van de Free a Girl Movement. Ook productiebedrijf MediaMonks won een Gouden Leeuw, maar was geen lead agency. Verder grossierde Nederland vooral in brons. 

Bekijk alle winnaars in MarketingTribune's Dossier Cannes Lions 2017

www.rndbtcontent.com#sthash.HUbXtPaP.dpufwww.rndbtcontent.com#sthash.HUbXtPaP.dpuf




Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken