RNDBT Content en War Child winnen Gouden Leeuw
- Bureaus
- 24 jun 2017 @ 10:32
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - CampagnesCannes
- 24 jun 2017 @ 10:32
- Redactie Bureaus
RNDBT Content is het tweede Nederlandse bureau dat een Gouden Leeuw wint op Cannes 2017. De prijs werd gewonnen in de categorie Film Craft, met een aandoenlijke campagne voor War Child.
De winnende film Batman (lees hier meer over de case) is onderdeel van een serie van vier die RNDBT Content maakte voor War Child. Ook Nederlandse partijen als MassiveMusic en Ambassadors waren betrokken bij deze campagne.
In de aangrijpende video laat War Child zien hoe cruciaal de band tussen kinderen en hun ouders is. Door de dagelijkse stress in oorlog komt deze onder druk te staan. Kinderen beschikken gelukkig over veel veerkracht en fantasie. In de film wordt het gevluchte Syrisch jongetje Kadar (8) beste vrienden met zijn grote held Batman. De kijker ziet het duo samen spelen, plezier maken en even alles vergeten. Aan het einde verandert Batman in de vader van het jongetje, die met zijn gezin op de vlucht is voor oorlog. De video is inmiddels al miljoenen keren bekeken.
Fantasie als redmiddel
Voor War Child is het de eerste keer dat de NGO een dergelijke internationale reclameprijs wint. Veronique Hoogendoorn, directeur Marketing, Communicatie en Fondsenwerving van War Child: 'Met deze indrukwekkende video willen we laten zien dat fantasie vaak de enige manier voor oorlogskinderen is om aan de realiteit te ontsnappen. Het werk van War Child is heel hard nodig om deze kinderen te helpen en hun ervaringen te laten verwerken. 250 miljoen kinderen groeien op in een oorlogssituatie. Wij helpen honderdduizenden kinderen met psychosociale steun, bescherming en onderwijs.'
Eerder deze week won J. Walter Thompson Amsterdam goud voor School for Justice, een project van de Free a Girl Movement. Ook productiebedrijf MediaMonks won een Gouden Leeuw, maar was geen lead agency. Verder grossierde Nederland vooral in brons.
Bekijk alle winnaars in MarketingTribune's Dossier Cannes Lions 2017.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- ANWB lanceert nieuwe merkcampagne 'ANWB ... en gaan'
- JongeHonden kopen geen Cannes-tickets en organiseren Gap Year
- Social Deal Wellness eerste nieuwe film Bald Jackal Agency
- Rosewood lanceert eerste AI-dogfluencer van Nederland: ‘zonder...
- War Child activeert voorbijgangers met doneerbushokje op...
- Van B2B naar B2C: Hoe Avery Dennison met influencermarketing...
Laatste Nieuws
- KPN grote winnaar bij SAN Accenten... 05-06-2025
- Trotse medewerkers GVB werven... 04-06-2025
- Drie Nederlandse nominaties op... 04-06-2025
- Digitale Museumkaart krijgt frisse... 03-06-2025
- Odido roept op: ‘Gebruik je stem’03-06-2025
- Intertoys brengt dino’s tot leven... 02-06-2025
MarketingTribune Events
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management