MediaMarkt lanceert nieuwe merkpositionering
- Bureaus
- 12 nov 2018 @ 09:50
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - KlantCampagnesMarketingcommunicatie
- 12 nov 2018 @ 09:50
- Lucas Boon
Vandaag start MediaMarkt Nederland met een nieuwe merkpositionering genaamd 'Altijd op zoek naar de wow voor jou'. De bijbehorende commercial is gemaakt door J. Walter Thompson.
De winkelketen heeft het afgelopen jaar zijn strategie intern omgezet van een product- naar klantgerichte organisatie. De optelsom van een product en de aanvullende services moeten zorgen voor een totaaloplossing. MediaMarkt spreekt van 'een nieuwe levensader van het bedrijf'.
Arnold Sporrel, CEO MediaMarkt Nederland, laat weten: 'Alleen een concurrerende prijs is niet meer genoeg. Klanten verwachten een totaaloplossing voor een specifieke behoefte. We zien dat het omnichannel model het winnende model is. Daarnaast gaan we veranderen van een product-gedreven naar een klantgerichte organisatie. Dat betekent bijvoorbeeld dat waar voorheen onze winkels zelf verantwoordelijk waren voor inkoop of lokale marketing, we dat nu centraal doen. Zodat in de winkels alle aandacht uitsluitend op de klant gericht is.'
Met de transformatie verandert MediaMarkt ook zijn merkpositionering en visuele stijl. Ken Fontijn, chief digital officer en tevens verantwoordelijk voor marketing, zegt: 'De klant vindt bij ons nog steeds een groot assortiment, maar we veranderen van een hal vol spullen naar een plek waar je een blijvende oplossing en daarmee dus een topervaring krijgt. We verkopen geen laptop, maar we helpen je met een zorgeloze eerste dag op school.'
Opleiding
Om de 4.500 medewerkers in de culturele transformatie mee te krijgen, investeert MediaMarkt in opleidings- en trainingsprogramma's. Sporrel: 'Investeren is onze medewerkers heeft de hoogste prioriteit. Zij zijn tenslotte de sleutel tot succes om onze klanten de wow-ervaring te kunnen bieden.'
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing