MediaMarkt lanceert nieuwe merkpositionering

MediaMarkt lanceert nieuwe merkpositionering
  • Bureaus
  • 12 nov 2018 @ 09:50
  • 12213 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • KlantCampagnesMarketingcommunicatie

Vandaag start MediaMarkt Nederland met een nieuwe merkpositionering genaamd 'Altijd op zoek naar de wow voor jou'. De bijbehorende commercial is gemaakt door J. Walter Thompson.

De winkelketen heeft het afgelopen jaar zijn strategie intern omgezet van een product- naar klantgerichte organisatie. De optelsom van een product en de aanvullende services moeten zorgen voor een totaaloplossing. MediaMarkt spreekt van 'een nieuwe levensader van het bedrijf'.

Arnold Sporrel, CEO MediaMarkt Nederland, laat weten: 'Alleen een concurrerende prijs is niet meer genoeg. Klanten verwachten een totaaloplossing voor een specifieke behoefte. We zien dat het omnichannel model het winnende model is. Daarnaast gaan we veranderen van een product-gedreven naar een klantgerichte organisatie. Dat betekent bijvoorbeeld dat waar voorheen onze winkels zelf verantwoordelijk waren voor inkoop of lokale marketing, we dat nu centraal doen. Zodat in de winkels alle aandacht uitsluitend op de klant gericht is.'

Met de transformatie verandert MediaMarkt ook zijn merkpositionering en visuele stijl. Ken Fontijn, chief digital officer en tevens verantwoordelijk voor marketing, zegt: 'De klant vindt bij ons nog steeds een groot assortiment, maar we veranderen van een hal vol spullen naar een plek waar je een blijvende oplossing en daarmee dus een topervaring krijgt. We verkopen geen laptop, maar we helpen je met een zorgeloze eerste dag op school.'

Opleiding

Om de 4.500 medewerkers in de culturele transformatie mee te krijgen, investeert MediaMarkt in opleidings- en trainingsprogramma's. Sporrel: 'Investeren is onze medewerkers heeft de hoogste prioriteit. Zij zijn tenslotte de sleutel tot succes om onze klanten de wow-ervaring te kunnen bieden.'



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken