Free a Girl geeft problematiek een gezicht
- Bureaus
- 10 okt 2019 @ 15:42
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - MaatschappijCampagnes
- 10 okt 2019 @ 15:42
- Lucas Boon
Stichting Free a Girl lanceert in samenwerking met DDB Unlimited een 'face swap'-campagne in het kader van de strijd tegen kinderprostitutie. Middels een sociaal experiment wil de stichting deze ver van je bed-show dichterbij brengen.
Het uitgangspunt van de campagne is een digital out of home-scherm (Exterion Media) waarop we een jong meisje zittend op een bed in een bordeel in India zien. Haar gezicht wordt door face swap vervangen door dat van passerende jonge meisjes - dochters die samen met hun moeder, vader of grootouders langslopen. Het beeld moet de boodschap 'Fight child prostitution as if she was your own' benadrukken. Wereldwijd zitten er naar schatting 2 miljoen kinderen, waarvan de meerderheid meisjes, vast in prostitutie.
'We geven met deze campagne de problematiek een gezicht. Het gezicht van een meisje dat jouw dochter, zus of vriendin zou kunnen zijn. We willen dat iedereen in Nederland opstaat voor de meisjes die worden uitgebuit in de prostitutie', aldus Evelien Hölsken, directeur en medeoprichter van Free a Girl.
Gwen van Poorten is ambassadeur van Free a Girl. Zij zegt: 'Ik schrok ervan wat deze campagne met mij deed. Zelfs al was het niet mijn eigen dochter, ik voelde haar angst en het verdriet van haar familie.'
Free a Girl werkt samen met 14 partnerorganisaties in India, Nepal, Bangladesh, Thailand, Laos, Irak, Brazilië en Nederland. De afgelopen 11 jaar heeft de stichting bijgedragen aan de bevrijding van ruim 4.500 meisjes.
Ga naar freeagirl.nl voor meer informatie of doneer gemakkelijk via http://bit.ly/freeagirltikkie.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Dentsu Lab Amsterdam focust op mensgerichte innovatie
- ANWB brengt woonverzekeringen tot leven met Buddy
- ANWB Private Lease en Marktplaats winnen bij ADCE in Barcelona
- Van Geloven kiest Joe Public als nieuw bureau
- OK Creative Agency lanceert €30K-startuppitch
- Herpositionering versterkt rol WTC Amsterdam
Laatste Nieuws
- Louis gaat met kerst op avontuur04-12-2025
- De Beren kiest OK als creatief partner04-12-2025
- Nieuwe campagne voor divers De Pijp04-12-2025
- Dentsu lanceert PR-propositie02-12-2025
- 113-campagne stelt de ongemakkelijke... 01-12-2025
- ADCN viert 60 jaar creativiteit01-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

