Nieuw bureau Forty mikt op potentie schaalbaarheid
- Bureaus
- 8 okt 2019 @ 07:28
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Nieuwkomers
- 8 okt 2019 @ 07:28
- Lucas Boon
'Corporate innovatiebureau' Forty ziet vandaag het levenslicht. Doel van het bureau is om bedrijven te ondersteunen in de ontwikkeling van schaalbare producten die mensen niet kunnen missen in hun dagelijkse leven.
Jan-Willem van Beek (oprichter Forty): 'De 40% milestone vormt voor de basis van onze visie. We ontwerpen producten en diensten die onmisbaar en aantoonbaar schaalbaar zijn. Wat is de korte en meest succesvolle route naar schaalbare groei? Een concept maken is leuk, maar het wordt pas interessant als er betalende klanten zijn en de potentie van schaalbaarheid om de hoek komt kijken. We weten immers uit ervaring dat met innovatie de kans op succes niet altijd groot is.'
Van Beek is naast zijn nieuwe werkzaamheden voor Forty werkzaam als head of strategy bij digitaal designbureau Greenberry. De vier partners van dit bureau (Van Beek, Michael de Kruijf, Alain Dujardin en Bas van Bokhorst) zijn samen aandeelhouder in beide bureaus. In de dagelijkse operatie nemen De Kruijf en Dujardin de leiding voor Greenberry, Van Beek wordt eindverantwoordelijk voor Forty en van Bokhorst blijft bij Greenberry eindverantwoordelijk voor de operatie.
Om de 'forty' te halen, bijt het nieuwe bureau zich vast in problemen van corporates en helpt hen deze te transformeren tot schaalbare en onmisbare producten. Ook begeleidt Forty bij het opzetten van innovatielabs en bemant het innovatieteams die nieuwe proposities valideren en laten schalen.
De naam Forty verwijst naar een beproefde methodiek uit Silicon Valley, waarbij start-ups stellen dat wanneer 40% van hun bestaande klanten zeer teleurgesteld zouden zijn als hun product er morgen niet meer is, ze klaar zijn om de wereld te veroveren en op te schalen. Forty spreekt de ambitie uit om op de lange termijn drie eigen producten te ontwikkelen met tien miljoen klanten die bedrijven en de samenleving sterker maken.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- Nieuwe campagne Grand’Italia viert Italië thuis
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- Den Bosch lanceert vervolg op ‘Kom... 11-07-2025
- Wereldwijde herpositionering... 11-07-2025
- [column] De enige merkwaarde die er... 10-07-2025
- Cortina viert eigenheid met nieuwe... 09-07-2025
- Mad Mojo wil merken van binnenuit... 09-07-2025
- Artis beleef je van zonsopgang tot... 09-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers