Nieuw bureau Forty mikt op potentie schaalbaarheid
- Bureaus
- 8 okt 2019 @ 07:28
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Nieuwkomers
- 8 okt 2019 @ 07:28
- Lucas Boon
'Corporate innovatiebureau' Forty ziet vandaag het levenslicht. Doel van het bureau is om bedrijven te ondersteunen in de ontwikkeling van schaalbare producten die mensen niet kunnen missen in hun dagelijkse leven.
Jan-Willem van Beek (oprichter Forty): 'De 40% milestone vormt voor de basis van onze visie. We ontwerpen producten en diensten die onmisbaar en aantoonbaar schaalbaar zijn. Wat is de korte en meest succesvolle route naar schaalbare groei? Een concept maken is leuk, maar het wordt pas interessant als er betalende klanten zijn en de potentie van schaalbaarheid om de hoek komt kijken. We weten immers uit ervaring dat met innovatie de kans op succes niet altijd groot is.'
Van Beek is naast zijn nieuwe werkzaamheden voor Forty werkzaam als head of strategy bij digitaal designbureau Greenberry. De vier partners van dit bureau (Van Beek, Michael de Kruijf, Alain Dujardin en Bas van Bokhorst) zijn samen aandeelhouder in beide bureaus. In de dagelijkse operatie nemen De Kruijf en Dujardin de leiding voor Greenberry, Van Beek wordt eindverantwoordelijk voor Forty en van Bokhorst blijft bij Greenberry eindverantwoordelijk voor de operatie.
Om de 'forty' te halen, bijt het nieuwe bureau zich vast in problemen van corporates en helpt hen deze te transformeren tot schaalbare en onmisbare producten. Ook begeleidt Forty bij het opzetten van innovatielabs en bemant het innovatieteams die nieuwe proposities valideren en laten schalen.
De naam Forty verwijst naar een beproefde methodiek uit Silicon Valley, waarbij start-ups stellen dat wanneer 40% van hun bestaande klanten zeer teleurgesteld zouden zijn als hun product er morgen niet meer is, ze klaar zijn om de wereld te veroveren en op te schalen. Forty spreekt de ambitie uit om op de lange termijn drie eigen producten te ontwikkelen met tien miljoen klanten die bedrijven en de samenleving sterker maken.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Nieuw agency of record voor Sweco19-12-2025
- Aanbesteding gemeente Almere... 19-12-2025
- FarmCamps speelt in op vakantiestress18-12-2025
- Campagne haalt stigma van... 18-12-2025
- Het tijdperk van makkelijke... 18-12-2025
- Stedin zet werkgeversmerk scherper... 17-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

