Ikea vindt iedereen slim
- Bureaus
- 14 nov 2019 @ 11:19
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - CampagnesRetail
- 14 nov 2019 @ 11:19
- Lucas Boon
Ikea Nederland geeft vandaag het startschot van zijn nieuwe merkpositionering genaamd 'Iedereen slim'. Met een begeleidende campagne laat de Zweedse retailer zien voorbereid te zijn op de dag van morgen én overmorgen.
De gedachte achter de campagne, ontwikkeld door reclamebureau Buutvrij for life, is dat het er niet om gaat hoe slim Ikea is, maar vooral hoe de retailer de Nederlandse consument helpt en inspireert om samen een slimmer, efficiënter en duurzamer thuis te creëren.
Frederike den Ottelander, country marketing manager bij Ikea Nederland, laat weten: 'De nieuwe merkpositionering is het bewijs van alles wat we doen en waar we voor staan. Vanuit de visie 'een beter dagelijks leven thuis voor zoveel mogelijk mensen' maken we slim leven bereikbaar. Met de campagne spreken we de consument van vandaag en morgen op een andere manier aan. We laten met trots zien hoe we slim leven en wonen op een betaalbare manier werkelijkheid maken, en dat jij thuis misschien al slimmer bezig bent dan je zelf denkt.'
De nieuwe merkpositionering komt terug in alle kanalen van het woonwarenhuis. De campagne wordt uitgerold op tv, radio, in buitenreclame, online en op social media.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Dentsu Lab Amsterdam focust op mensgerichte innovatie
- ANWB brengt woonverzekeringen tot leven met Buddy
- Gardeners lanceert Impact hub voor merken
- Van ‘gewoon beginnen’ tot social-first agency
- 113-campagne stelt de ongemakkelijke vraag voor naasten
- Opvallers over festivalmarketing ‘Merken zoeken meer diepgang...
Laatste Nieuws
- Esther van Vliet & Steffi Boom... 05-12-2025
- Louis gaat met kerst op avontuur04-12-2025
- De Beren kiest OK als creatief partner04-12-2025
- Nieuwe campagne voor divers De Pijp04-12-2025
- Dentsu lanceert PR-propositie02-12-2025
- 113-campagne stelt de ongemakkelijke... 01-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

