Ikea vindt iedereen slim

  • Bureaus
  • 14 nov 2019 @ 11:19
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • CampagnesRetail

Ikea Nederland geeft vandaag het startschot van zijn nieuwe merkpositionering genaamd 'Iedereen slim'. Met een begeleidende campagne laat de Zweedse retailer zien voorbereid te zijn op de dag van morgen én overmorgen.

De gedachte achter de campagne, ontwikkeld door reclamebureau Buutvrij for life, is dat het er niet om gaat hoe slim Ikea is, maar vooral hoe de retailer de Nederlandse consument helpt en inspireert om samen een slimmer, efficiënter en duurzamer thuis te creëren.

Frederike den Ottelander, country marketing manager bij Ikea Nederland, laat weten: 'De nieuwe merkpositionering is het bewijs van alles wat we doen en waar we voor staan. Vanuit de visie 'een beter dagelijks leven thuis voor zoveel mogelijk mensen' maken we slim leven bereikbaar. Met de campagne spreken we de consument van vandaag en morgen op een andere manier aan. We laten met trots zien hoe we slim leven en wonen op een betaalbare manier werkelijkheid maken, en dat jij thuis misschien al slimmer bezig bent dan je zelf denkt.'

De nieuwe merkpositionering komt terug in alle kanalen van het woonwarenhuis. De campagne wordt uitgerold op tv, radio, in buitenreclame, online en op social media.



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken