Ikea vindt iedereen slim
- Bureaus
- 14 nov 2019 @ 11:19
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - CampagnesRetail
- 14 nov 2019 @ 11:19
- Lucas Boon
Ikea Nederland geeft vandaag het startschot van zijn nieuwe merkpositionering genaamd 'Iedereen slim'. Met een begeleidende campagne laat de Zweedse retailer zien voorbereid te zijn op de dag van morgen én overmorgen.
De gedachte achter de campagne, ontwikkeld door reclamebureau Buutvrij for life, is dat het er niet om gaat hoe slim Ikea is, maar vooral hoe de retailer de Nederlandse consument helpt en inspireert om samen een slimmer, efficiënter en duurzamer thuis te creëren.
Frederike den Ottelander, country marketing manager bij Ikea Nederland, laat weten: 'De nieuwe merkpositionering is het bewijs van alles wat we doen en waar we voor staan. Vanuit de visie 'een beter dagelijks leven thuis voor zoveel mogelijk mensen' maken we slim leven bereikbaar. Met de campagne spreken we de consument van vandaag en morgen op een andere manier aan. We laten met trots zien hoe we slim leven en wonen op een betaalbare manier werkelijkheid maken, en dat jij thuis misschien al slimmer bezig bent dan je zelf denkt.'
De nieuwe merkpositionering komt terug in alle kanalen van het woonwarenhuis. De campagne wordt uitgerold op tv, radio, in buitenreclame, online en op social media.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Albert Heijn, Praxis en Kruidvat elk... 18-03-2024
- Woedend wint Samsung Climate... 15-03-2024
- [interview] Merkexpert Van Leeuwen:... 15-03-2024
- De marketingtransfers van week 11,... 15-03-2024
- Knorr zet groenten bovenaan in-game... 15-03-2024
- ING-campagne rond en in Schiphol... 15-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing