MediaMarkt lanceert flexibele postercampagne

MediaMarkt lanceert flexibele postercampagne
  • Bureaus
  • 27 nov 2019 @ 10:31
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • CampagnesRetailOutdoor

In aanloop naar Black Friday (aanstaande vrijdag) verwisselt MediaMarkt in samenwerking met JCDecaux en Kinetic elke dag de posters van zijn buitenreclame-uitingen.

Doel is om de aanbiedingen die MediaMarkt rondom Black Friday presenteert onder de aandacht te brengen. Deze week wordt er elke dag een andere poster opgehangen verspreid over 1.000 locaties in het land. De aanbieding op de poster in kwestie is slechts een paar dagen geldig, waardoor de boodschap steeds actueel blijft. Van dinsdag tot en met donderdag presenteert MediaMarkt de 'Preparty-aanbiedingen’ en op vrijdag volgen de Black Friday-acties.

Bart de Vries, commercieel directeur van JCDecaux, laat weten: 'Wij bespeuren bij vooral retailers de behoefte naar een alternatief voor de huis-aan-huis-folder die snel uit de grote steden van Nederland verdwijnt. Door dagelijks de abri-affiches te wisselen, kunnen deze bedrijven nu ook zichtbaar op straat deze aanbiedingen communiceren. Met de zekerheid dat deze ook daadwerkelijk gezien worden door het grote publiek.'

Petra van der Meer, OOH Media Specialist bij Kinetic, voegt toe: ‘MediaMarkt kiest al langer voor digitale out of home om zijn Black Friday-proposities onder de aandacht te brengen. Maar met deze primeur qua inzet konden we ook nog het bereik van de campagne enorm vergroten.’

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken