Wegenwacht viert 75e verjaardag met herkenbare reis door de tijd
- Bureaus
- 12 jan 2021 @ 12:27
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - VideoCommercials
- 12 jan 2021 @ 12:27
- Lucas Boon
Iedereen kent ze, maar niemand hoopt ermee te maken te krijgen: de Wegenwacht. Ter gelegenheid van zijn 75e verjaardag lanceert de pechhulpverleningsdienst een nieuwe campagne die een 'herkenbare reis door de tijd' maakt.
De commercial, ontwikkeld door contentmarketingbureau Yune in opdracht van de ANWB, brengt de historie van de Wegenwacht in enkele herkenbare oer-Nederlandse situaties in beeld. Zo zien we onder meer een familie met pech in de jaren '50, voetbalsupporters op weg naar een wedstrijd van het Nederlands elftal tijdens het EK '88 en afsluitend een dame op een e-bike, vanuit de gedachte dat de ANWB anno 2021 pechhulp biedt aan auto- én fietsbestuurders. De commercial wordt ondersteund door het nummer Door de wind van Miss Montreal en wordt uitgerold op televisie en online.
De commercial vormt de aftrap van het jubileumjaar waarin de Wegenwacht aan de hand van content, campagnes, activaties en andere uitingen stilstaat bij zijn rijke verleden en een blik werpt op de toekomst.
Toine de Krosse, creatief communicatie strateeg bij ANWB, licht toe: 'Met deze campagne laten we zien dat we Wegenwacht zijn leden al 75 jaar weer op weg helpt. We zijn altijd dichtbij en staan dag en nacht klaar om duizenden mensen per dag weer mobiel te krijgen.'
Pablo van den Berg, managing director van Yune, zegt: 'Iedereen heeft een herinnering bij de Wegenwacht. Zowel aan de herkenbare autovloot als de gele praatpalen van vroeger. Deze iconen zijn verankerd in het collectief geheugen. En dat verdient een eerbetoon.'
Bekijk de commercial hieronder:
ANWB 75 Jaar WW TVC 40s from Yune websites on Vimeo.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
Laatste Nieuws
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers