ETZ film GIG grote winnaar van Communicatieprijs van Brabant
- Bureaus
- 17 sep 2021 @ 06:45
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - CreatieAwards
- 17 sep 2021 @ 06:45
- Peter van Woensel Kooy
De documentaire ‘Positief getest’ is de grote winnaar geworden van de Bonk, ook wel bekend als de Communicatieprijs Brabant. Hier de bekroonde cases en de link naar alle andere inzendingen van deze gewilde prijs.
De film, die door GIG creative film production werd gemaakt voor het ETZ, won eerst de Bonk in de categorie Beeldcommunicatie. Later stemde het publiek deze case naar de SuperBonk: het állerbeste Brabantse communicatiewerk van 2020.
De jaarlijkse communicatieprijzen werden donderdagavond 16 september uitgereikt in het Klasse Theater in Tilburg. 27 inzendingen deden deze 25e editie binnen 6 categorieën een gooi naar de prestigieuze award. Regisseur Toon Donders ontving de prijs uit handen van BNR-presentator Maarten Bouwhuis: 'Als ik ook maar één persoon zou raken met deze film, was mijn doel geslaagd. Maar toen ik hoorde dat de film het hele team van het ETZ op de been heeft gehouden, werd ik zelf geraakt.'
Meer aandacht voor Brabantse kwaliteit
De Communicatieprijs Brabant is de grootste regionale communicatieprijs van Nederland. CommunicatieClub Bourgondië (CCB) begon ooit met het uitreiken van deze prijs om meer aandacht te krijgen voor het hoge niveau van communicatiewerk in Brabant. Inmiddels is wel duidelijk dat er genoeg zeer goede cases komen uit Brabant. Robert Essenstam, voorzitter van CCB, is dan ook zeer enthousiast. 'Er werden 27 cases ingezonden door 18 verschillende inzenders. Minder dan andere jaren en waarschijnlijk is corona daarvan de oorzaak. Toch zien we de gemiddelde kwaliteit van het ingezonden werk nog steeds stijgen en dat is veel belangrijker. We kunnen trots zijn op Brabant!'
Vakjury onder de indruk
De zevenkoppige vakjury was onder de indruk van de inzendingen. Zij bogen zich de afgelopen weken over de cases. De prijzen werden mooi verdeeld over de regio’s Tilburg, Breda, Den Bosch en Eindhoven. Essenstam: “In de categorie Design hopen we volgend jaar nog wat meer inzendingen te zien. We weten dat daar heel veel goed werk wordt gemaakt; dat mogen opdrachtgevers en bureaus best laten zien door het in te zenden."
600 kijkers livestream
Binnen de geldende maatregelen vond de uitreiking met een beperkt aantal gasten plaats. Naast de 70 aanwezigen volgden driehonderd belangstellenden de verrichtingen op het podium via een speciale livestream, die nog terug te kijken is op YouTube.
De volledige lijst van uitgereikte prijzen:
Marketing communicatie
Case: For.Every.Body
Inzender: Megawatt Advertising
Opdrachtgever: Swiss Sense
Corporate communicatie
Case: Kinderopvang Dankzij Jou
Inzender: Goals Nonstop Employer Branding
Opdrachtgever: Platform Kinderopvang werkt (FCB)
(Digital) Events
Case: De Bossche Zomer
Inzender: Artishock
Opdrachtgever: Het Bossche Zomercollectief
Beeldcommunicatie
Case: ETZ Positief getest
Inzender: GIG Creative Film Production
Opdrachtgever: Elisabeth Tweesteden Ziekenhuis
Smart budget
Case: Geef kinderen geen vertekend beeld
Inzender: Scheepens
Opdrachtgever: Alliantie Alcoholbeleid Nederland (AAN)
Best geïntegreerde case
Case: De week van de Schooiers
Inzender: Fightclub
Opdrachtgever: Hulphond Nederland
Eervolle vermelding
Case: VINKLEUK!
Inzender: Goedzooi
Opdrachtgever: OLV Breda
De bekroonde cases en alle andere inzendingen zijn te bekijken op www.debonk.nl.
(PvWK / foto alle winnaars: Raldo Neven Fotografie)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Positief getest
- Goedzooi
- FCB
- Megawatt
- CommunicatieClub Bourgondië
- Robert Essenstam
- Goals Nonstop
- Fightclub
- CCB
- Communicatieprijs Brabant.
- de Bonk
- Scheepens
- ETZ
- GIG
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Campagne Specsavers onderstreept maatschappelijke rol
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
Laatste Nieuws
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
- Sire rekent af met vooroordelen... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers