ADE-onderzoek: 54% van millennials bezoekt events om te laten zien op social media

ADE-onderzoek: 54% van millennials bezoekt events om te laten zien op social media
  • Content
  • 16 okt 2017 @ 15:06
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • Social mediaContent

Het Amsterdam Dance Event (ADE) beleefde vorig jaar met 450 events op 140 locaties, met 2.200 artiesten en ruim 375.000 bezoekers de grootste editie ooit. Hoe komt dat? Vooral omdat millennials (in Nederland zo'n 4 miljoen mensen) festivals, concerten en clubs meer dan ooit omarmen. Uit onderzoek van Eventbrite blijkt dat 54% van de millennials het afgelopen jaar op een muziekevent is geweest en 89% zegt ervaringen belangrijker te vinden dan fysieke producten.

Een andere trend is dat millennials ook steeds meer overdag naar events gaan. Grote events als Awakenings, Hyte en Dockyard spelen daar op in.

Dat social media een belangrijke rol speelt bij deze generatie is natuurlijk ook geen geheim. Wat wel verrassend is: 54% van de millennials bezoekt events vooral om dit te kunnen laten zien aan hun volgers en vrienden op social media. Daarbij vindt 68% het leuk om content over en van events op hun tijdlijn terug te vinden. En 64% vindt het bezoeken van een event waardevoller dan online content. 

Bekijk hier de volledige samenvatting van het onderzoek.

Lees ook: Eventbrite stelt tickets ter beschikking via Facebook-app
 

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken