Biografie De redactie van marketingtribune.nl/content/ geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c).
Redactie Contentmarketing


Bunq kiest 3sixtyfive
Online bank Bunq heeft na aan pitch gekozen voor influencer marketingbureau 3sixtyfive uit Haarlem. Het bureau gaat samen met influencers de nieuwe 'green card' van Bunq in zes landen onder de aandacht brengen.
![[podcast] Het succes achter virtuele influencers](/templates/img/lazyload.gif)
[podcast] Het succes achter virtuele influencers
In de 13e aflevering van podcastserie 'What's next in influencer marketing' gaat host John Meulemans in gesprek met Marije Brom, senior lecturer aan de Hogeschool Rotterdam. Waarom worden virtuele influencers als Lil Miquela gevolgd door miljoenen mensen?

LVB breidt team uit met 3 talenten
Contentmarketingbureau LVB uit Amersfoort heeft drie nieuwe werknemers aan zich weten te binden: (v.l.n.r.) Mick Romeijn, Xaviera Wong a Soy en Jana Simmelink.

Influentials start TikTok-marktplaats
De Rotterdamse influencer scale-up Influentials gaat zich naast Instagram ook richten op het snelgroeiende social media-platform TikTok.

Jessica van Leeuwen (Sanoma): 'Influencer als onderdeel van marketingmix'
Jessica van Leeuwen, concept creatief bij Sanoma Sync, is een van de sprekers op de tweede editie van het Influencer Marketing Event, aanstaande dinsdag (10 september) in DeFabrique te Utrecht. We blikken vast met haar vooruit.

Mobiel.nl kiest BetterMatter
Voor de doorvertaling van de merkstrategie naar videocontent kiest Mobiel.nl voor een samenwerking met BetterMatter, het zusterbureau van activatiebureau Kumpany.

KLM wint twee internationale Content Marketing Awards
KLM en Hearst Create hebben met Holland Herald, het inflight-magazine van de vliegtuigmaatschappij, twee prijzen gewonnen bij de Content Marketing Awards 2019 in Cleveland.

MassiveMusic componeert muziek voor Dysconnected
Muziekbureau MassiveMusic heeft de muziek gecomponeerd voor Dysconnected, de nieuwe film van regisseur Tom Schlagkamp. De tien minuten durende productie is maandagavond in première gegaan op het L.A. Shorts International Film Festival.

Lego kiest voor LVTPR
PR-bureau LVTPR gaat aan de slag met de PR- en communicatieactiviteiten voor speelgoedmerk Lego.

Bram Draaijer digital planner bij FCB Amsterdam
FCB Amsterdam heeft Bram Draaijer aangesteld als digital planner. Hij komt van Isobar. Met de aanstelling van Draaijer wil het hoofdstedelijke reclamebureau zijn digitale expertise verbreden en verdiepen.

Vice breidt audiopropositie uit
Vice Benelux zet in op de podcastmarkt voor zowel consument als marketeer.

Sanoma zet in op online video met outstream proposities
Video advertising is een van de snelst groeiende mogelijkheden binnen online advertising, stelt Sanoma. Het mediabedrijf zet daarom in op outstream proposities: video's die profiteren van de kracht van redactionele context en die kunnen worden getarget op schaarse segmenten.

Lassie lanceert influencer campagne
Rijstmerk Lassie lanceert in samenwerking met influencer Hanwe een vierdelige content-serie genaamd 'Niet te vreten'. In de serie gaat Hanwe bij kinderen van wie de ouders niet kunnen koken thuis langs.

Hartstichting lanceert bloeddrukcampagne
De Hartstichting lanceert in samenwerking met 180 Kingsday een publiekscampagne waarmee Nederlanders worden opgeroepen regelmatig hun bloeddruk te meten. De campagne moet invulling geven aan het merkidee 'Je hart ben jij. En zo zijn wij er voor je hart'.

Band met influencers en magazines versterkt koopgedrag
In opdracht van Sanoma en Linda deden Mindshare, Kantar en GroupM onderzoek naar de impact van magazines en influencers op vrouwen.

Snapchatters naar de stembus
Snap Inc werkt samen met het Europees Parlement voor de komende verkiezingen. Het camerabedrijf helpt graag mee om de burgerparticipatie te vergroten en moedigt Snapchatters in alle 28 lidstaten -in hun eigen taal- aan om te gaan stemmen.

Mediatic breidt klantenbestand uit
Contentmarketingbureau Mediatic uit Amsterdam is aan de slag voor vier nieuwe opdrachtgevers: Wahl, Viisi, Go Lemon en EVG Start.

Hans Kok en Wijnand van den Heuvel naar Qionly
Qionly heeft zich versterkt met de komst van twee senior professionals. Hans Kok gaat bij het Amsterdamse marketingadviesbureau aan de slag als strategy director en Wijnand van den Heuvel (foto) als operations director.

Suepar sluit zich aan bij Endeavour
Amsterdams filmbureau Suepar sluit zich aan bij Endeavour Group uit Haarlem. Met de integratie van Suepar bestaat de groep inmiddels uit elf bedrijven.

Close kiest voor Coopr
PR-bureau Coopr gaat de start-up Close ondersteunen bij het uitrollen van PR- en communicatieactiviteiten in Nederland. Close heeft een mobiel marketingplatform ontwikkeld waarmee eventorganisatoren informatie met bezoekers kunnen delen.

Divimove haalt Dylan Haegens binnen
Influencer-netwerk Divimove voegt Dylan Haegens toe aan het portfolio. De YouTuber staat met ruim 2 miljoen abonnees bekend als een van de grootste influencers van Nederland.

YoungCapital dicht kloof tussen onderwijs en bedrijfsleven
Recruitmentbureau YoungCapital lanceert een nieuwe opleidingstak genaamd YoungCapital Next. Reclamebureau Natwerk is verantwoordelijk voor de begeleidende introductiecampagne en pay-off.

El Contento en Knak slaan handen ineen
El Contento gaat verder onder de naam Knak. Dat is het resultaat van de samenwerking die het contentmarketingbureau aangaat met het reclamebureau uit Zweden.

Brompton Road ontwikkelt campagne voor Sparta
Shopper marketingbureau Brompton Road heeft in opdracht van Accel Group een on- en offline campagne ontwikkeld om de nieuwe Sparta M8b-fiets onder de aandacht te brengen bij e-bikend Nederland.
- AlgemeenNieuws Zzp'ers mogen gezamenlijk...Nieuws DOSSIER BELOFTE EN BEWIJS Van Der...Nieuws Lowlands in kwartier uitverkochtWeblog [column] Consumer - centricity van...Nieuws DOSSIER BELOFTE EN BEWIJS Neeve:...Nieuws [branded content] B2B digital...
- B2BNieuws Monitor Consumentengedrag:...Nieuws Kaartverkoop Nima Marketing Day 2023...Nieuws Dataplatform Eyk wil marketing op...Weblog [column] Is de no-logo campagne van...Weblog Column Marketing en PIM: het kan nog...Weblog [column] 5 Flinke Stappen (voordat...
- BureausNieuws Denksport en Natwerk laten hersenen...Nieuws Susan Houben: Polderen is dodelijk...Nieuws Pierre Humeau nieuwe International...Nieuws Hightechbedrijf ASML zet spotlight...Weblog [column] Commercialreview januari...Nieuws Center Parcs Europe krijgt nieuwe...
- ContentmarketingNieuws Levi's viert 150 jaar 501 jeans met...Nieuws Emma opent eerste eigen fysieke...Nieuws Van den Bergh en zijn genuanceerde...Weblog [Marketing the Rainbow #28b]...Weblog [column] 2023, het jaar van de...Nieuws Thema Branded Content Event 2023 is...
- DesignNieuws Ford keert terug in de Formule 1Weblog [column] Niet voor het laatst hotWeblog [column] Bentley: 531 strekkende...Nieuws Nederlandse klederdracht op...Weblog Column Maak het circulair of maak...Nieuws BMW i4: is dit de ultieme EV?
- Food en RetailNieuws La Vie benut publieke muur van...Weblog [column] De B van BiebNieuws Coco & Sebas neemt zestien...Nieuws Nestlé Purina Petcare introduceert...Nieuws Campagne Bavaria parodieert All You...Nieuws Plus start met verkoop brood van...
- MediaNieuws Runners World maakt cover van 200...Nieuws Totale kijktijd televisie licht...Nieuws Ad Alliance en Dag en Nacht Media...Nieuws 3MO gaat samenwerken met Stam Media...Nieuws Luisterbreed onderzoek biedt inzicht...Nieuws Fairphone kiest Abovo Media
- Online MarketingNieuws Fonq maakt adverteren voor partners...Nieuws Google licht antwoord op ChatGPT...Nieuws Freshworks gaat samenwerking met...Nieuws Arbeidsplatform Maqqie ziet omzet...Nieuws Maxeda lanceert eerste...Nieuws Zorgen om privacy, maar ook meer...
- SponsoringNieuws Profile nieuwe naamsponsor...Nieuws Stichting Hartekind start campagne...Nieuws Fight cancer en partners: grootste...Nieuws Adidas presenteert wedstrijdbal WK...Nieuws Renault benoemt 3 nieuwe...Nieuws Sten Richters gaat met Cupra voor...
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
MarketingTribune | Vacatures
Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:
Laatste Nieuws
- Levi's viert 150 jaar 501 jeans met... 07-02-2023
- Emma opent eerste eigen fysieke... 07-02-2023
- Van den Bergh en zijn genuanceerde... 30-01-2023
- Thema Branded Content Event 2023 is... 24-01-2023
- Asics: regelmatig bewegen verbetert... 19-01-2023
- Date voor de planeet: speeddaten in... 13-01-2023
MarketingTribune Events
- 23mrt 2023
Shopping Awards
- 16mei 2023
Branded Content Event
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day
- Toon alle events »