'De echte wereld speelt zich niet thuis op de bank af'
- Media
- 30 mei 2019 @ 10:51
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - RecruitmentOutdoorCampagnes
- 30 mei 2019 @ 10:51
- Redactie Contentmarketing
Voor de introductie van een nieuwe opleidingstak genaamd YoungCapital Next heeft het uitzendbureau gekozen voor een on- en offline strategie.
De out of home-campagne bestaat uit een serie portretten van ambitieuze jongeren, die verspreid over het land op abri's en wildplakzuilen te zien is. De online campagne in samenwerking met Natwerk moet voor verdieping zorgen. Remko van der Klis, eigenaar van outdoorexploitant Reality Outdoor, licht toe.
Jongeren zijn via de traditionele kanalen steeds moeilijker te bereiken, stelt Van der Klis. ‘Wij brengen communicatie in de realiteit, van A0-posters tot reclamemasten.’ De focus van de outdoorexploitant ligt op de jonge doelgroep en alles wat hen beweegt. ‘Met name media die in het verleden goed werkte, zoals radio en tv, zijn steeds minder aanwezig in de belevingswereld van de jonge doelgroep. Onze ervaring is dat jongeren veel online communiceren en elkaar ontmoeten in de echte wereld en dat is niet thuis vanaf de bank achter een scherm, maar juist op een actieve manier.’
Spin in het web
YoungCapital gelooft net als Reality Outdoor in de kracht van jongeren. Van der Klis: 'Met een gemiddelde medewerkersleeftijd van 28 jaar weten zij als geen ander dat jongeren het groeikapitaal zijn dat elk bedrijf nodig heeft. Met 6 miljoen kandidaten in de database en 2.300 vacatures online maken zij het verschil op de arbeidsmarkt.' Van der Klis stelt dat het bij jongeren en media tegenwoordig niet meer om het kanaal draait, maar om de mix die voortkomt uit het concept. 'Daarbij is outdoor media een ideaal medium om dichter bij de doelgroep te komen en een spin in het web als het gaat om een relevante mediamix.’
Ga voor meer informatie naar de website.
Lees ook: YoungCapital dicht kloof tussen onderwijs en bedrijfsleven
Dit artikel verscheen eerder in MT08.19.
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Pink Ribbon benadrukt de kracht van kleine gebaren in nieuwe...
- Ad Alliance breidt Total Video-innovaties verder uit met HBO...
- Nieuw retailmedia-format brengt merken dichter bij consument
- NRC Vandaag voor derde jaar op rij beste 'Dagelijkse podcast'
- RTL AdAlliance benadrukt kracht van vertrouwde media
Laatste Nieuws
- RTL AdAlliance benadrukt kracht van... 07-11-2025
- NRC Vandaag voor derde jaar op rij... 06-11-2025
- Ad Alliance breidt Total... 03-11-2025
- Nieuw retailmedia-format brengt... 31-10-2025
- Pink Ribbon benadrukt de kracht van... 28-10-2025
- Vandaag Inside en Krabbé winnen... 17-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

