'De echte wereld speelt zich niet thuis op de bank af'

'De echte wereld speelt zich niet thuis op de bank af'
  • Media
  • 30 mei 2019 @ 10:51
  • 24199 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • RecruitmentOutdoorCampagnes

Voor de introductie van een nieuwe opleidingstak genaamd YoungCapital Next heeft het uitzendbureau gekozen voor een on- en offline strategie.

De out of home-campagne bestaat uit een serie portretten van ambitieuze jongeren, die verspreid over het land op abri's en wildplakzuilen te zien is. De online campagne in samenwerking met Natwerk moet voor verdieping zorgen. Remko van der Klis, eigenaar van outdoorexploitant Reality Outdoor, licht toe.

Jongeren zijn via de traditionele kanalen steeds moeilijker te bereiken, stelt Van der Klis. ‘Wij brengen communicatie in de realiteit, van A0-posters tot reclamemasten.’ De focus van de outdoorexploitant ligt op de jonge doelgroep en alles wat hen beweegt. ‘Met name media die in het verleden goed werkte, zoals radio en tv, zijn steeds minder aanwezig in de belevingswereld van de jonge doelgroep. Onze ervaring is dat jongeren veel online communiceren en elkaar ontmoeten in de echte wereld en dat is niet thuis vanaf de bank achter een scherm, maar juist op een actieve manier.’

Spin in het web

YoungCapital gelooft net als Reality Outdoor in de kracht van jongeren. Van der Klis: 'Met een gemiddelde medewerkersleeftijd van 28 jaar weten zij als geen ander dat jongeren het groeikapitaal zijn dat elk bedrijf nodig heeft. Met 6 miljoen kandidaten in de database en 2.300 vacatures online maken zij het verschil op de arbeidsmarkt.' Van der Klis stelt dat het bij jongeren en media tegenwoordig niet meer om het kanaal draait, maar om de mix die voortkomt uit het concept. 'Daarbij is outdoor media een ideaal medium om dichter bij de doelgroep te komen en een spin in het web als het gaat om een relevante mediamix.’   

Ga voor meer informatie naar de website.

Lees ook: YoungCapital dicht kloof tussen onderwijs en bedrijfsleven

Dit artikel verscheen eerder in MT08.19.

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken