'De echte wereld speelt zich niet thuis op de bank af'
- Media
- 30 mei 2019 @ 10:51
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - RecruitmentOutdoorCampagnes
- 30 mei 2019 @ 10:51
- Redactie Contentmarketing
Voor de introductie van een nieuwe opleidingstak genaamd YoungCapital Next heeft het uitzendbureau gekozen voor een on- en offline strategie.
De out of home-campagne bestaat uit een serie portretten van ambitieuze jongeren, die verspreid over het land op abri's en wildplakzuilen te zien is. De online campagne in samenwerking met Natwerk moet voor verdieping zorgen. Remko van der Klis, eigenaar van outdoorexploitant Reality Outdoor, licht toe.
Jongeren zijn via de traditionele kanalen steeds moeilijker te bereiken, stelt Van der Klis. ‘Wij brengen communicatie in de realiteit, van A0-posters tot reclamemasten.’ De focus van de outdoorexploitant ligt op de jonge doelgroep en alles wat hen beweegt. ‘Met name media die in het verleden goed werkte, zoals radio en tv, zijn steeds minder aanwezig in de belevingswereld van de jonge doelgroep. Onze ervaring is dat jongeren veel online communiceren en elkaar ontmoeten in de echte wereld en dat is niet thuis vanaf de bank achter een scherm, maar juist op een actieve manier.’
Spin in het web
YoungCapital gelooft net als Reality Outdoor in de kracht van jongeren. Van der Klis: 'Met een gemiddelde medewerkersleeftijd van 28 jaar weten zij als geen ander dat jongeren het groeikapitaal zijn dat elk bedrijf nodig heeft. Met 6 miljoen kandidaten in de database en 2.300 vacatures online maken zij het verschil op de arbeidsmarkt.' Van der Klis stelt dat het bij jongeren en media tegenwoordig niet meer om het kanaal draait, maar om de mix die voortkomt uit het concept. 'Daarbij is outdoor media een ideaal medium om dichter bij de doelgroep te komen en een spin in het web als het gaat om een relevante mediamix.’
Ga voor meer informatie naar de website.
Lees ook: YoungCapital dicht kloof tussen onderwijs en bedrijfsleven
Dit artikel verscheen eerder in MT08.19.
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Mediahuis geeft abonnees van 9 regionale dagbladen toegang tot...
- BBC Studios leidt wereldwijd op YouTube en TikTok
- ‘Je moet de groenten van HAK hebben’ blijft ijzersterk
- Cupra en Audio Obscura onthullen 'Behind The Pulse'
- NDP Nieuwsmedia stelt bescherming tegen Big Tech voor
- HBO Max personaliseert sportreclame
Laatste Nieuws
- HBO Max personaliseert sportreclame11-07-2025
- OMS voegt SoundCloud en Sonos Radio... 11-07-2025
- VMN media neemt Elba\Rec over voor... 10-07-2025
- NDP Nieuwsmedia stelt bescherming... 09-07-2025
- Cupra en Audio Obscura onthullen... 08-07-2025
- Mediahuis geeft abonnees van 9... 04-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers