Biografie De redactie van marketingtribune.nl/content/ geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c).
Redactie Contentmarketing

Bunq kiest 3sixtyfive
Online bank Bunq heeft na aan pitch gekozen voor influencer marketingbureau 3sixtyfive uit Haarlem. Het bureau gaat samen met influencers de nieuwe 'green card' van Bunq in zes landen onder de aandacht brengen.
[podcast] Het succes achter virtuele influencers
In de 13e aflevering van podcastserie 'What's next in influencer marketing' gaat host John Meulemans in gesprek met Marije Brom, senior lecturer aan de Hogeschool Rotterdam. Waarom worden virtuele influencers als Lil Miquela gevolgd door miljoenen mensen?
LVB breidt team uit met 3 talenten
Contentmarketingbureau LVB uit Amersfoort heeft drie nieuwe werknemers aan zich weten te binden: (v.l.n.r.) Mick Romeijn, Xaviera Wong a Soy en Jana Simmelink.
Influentials start TikTok-marktplaats
De Rotterdamse influencer scale-up Influentials gaat zich naast Instagram ook richten op het snelgroeiende social media-platform TikTok.
Maileon brengt e-mailmarketingsoftware naar Nederland
Het van origine Duitse product van Xqueue Gmbh, Maileon, wordt in Nederland gedistribueerd. De software focust zich op het midden tot hoger segment en gaat zodoende de strijd aan met de gevestigde orde van Nederlandse leveranciers van e-mailmarketing software.
Jessica van Leeuwen (Sanoma): 'Influencer als onderdeel van marketingmix'
Jessica van Leeuwen, concept creatief bij Sanoma Sync, is een van de sprekers op de tweede editie van het Influencer Marketing Event, aanstaande dinsdag (10 september) in DeFabrique te Utrecht. We blikken vast met haar vooruit.
Hearst lanceert incubator van start-ups
Mediabedrijf Hearst Netherlands voegt een nieuwe business unit toe aan de organisatie: HearstLab. Een incubator van jonge start-ups, geleid door vrouwen, op het gebied van media, business innovatie en technologie.
RTL introduceert veiling voor inkoop reclamezendtijd op TV
RTL start vandaag met een nieuwe inkoopmogelijkheid: upfront guaranteed. Dit maakt het voor adverteerders mogelijk om tijdig GRP's (gross rating points) in te kopen met garantie op plaatsing.
Mobiel.nl kiest BetterMatter
Voor de doorvertaling van de merkstrategie naar videocontent kiest Mobiel.nl voor een samenwerking met BetterMatter, het zusterbureau van activatiebureau Kumpany.
EDM Media Group en Newport Capital slaan handen ineen
Dataspecialist EDM Media Group kondigt aan dat NewPort Capital is toegetreden als aandeelhouder. Met deze samenwerking wil EDM zijn dienstverlening en technologische dataoplossingen verder uitbreiden.
Engagement Factory presenteert nieuwe merkidentiteit
Marketingadviesbureau Engagement Factory wil zich herpositioneren met een nieuwe merkidentiteit. Het bureau belooft een nieuwe 'look-and-feel' en tone of voice.
Competence Factory kiest voor Studio Moan
Studio Moan uit Utrecht gaat aan de slag met een nieuwe campagne voor opleidingsinstituut Competence Factory, die als basis zal dienen voor printuitingen, advertenties, mailingen en radio.
KLM wint twee internationale Content Marketing Awards
KLM en Hearst Create hebben met Holland Herald, het inflight-magazine van de vliegtuigmaatschappij, twee prijzen gewonnen bij de Content Marketing Awards 2019 in Cleveland.
MassiveMusic componeert muziek voor Dysconnected
Muziekbureau MassiveMusic heeft de muziek gecomponeerd voor Dysconnected, de nieuwe film van regisseur Tom Schlagkamp. De tien minuten durende productie is maandagavond in première gegaan op het L.A. Shorts International Film Festival.
Scamadviser controleert websites op veiligheid
Van alle websites in Nederland zijn 1,1% scams, zo blijkt uit onderzoek van Scamadviser onder 280.000 websites.
Lego kiest voor LVTPR
PR-bureau LVTPR gaat aan de slag met de PR- en communicatieactiviteiten voor speelgoedmerk Lego.
Bram Draaijer digital planner bij FCB Amsterdam
FCB Amsterdam heeft Bram Draaijer aangesteld als digital planner. Hij komt van Isobar. Met de aanstelling van Draaijer wil het hoofdstedelijke reclamebureau zijn digitale expertise verbreden en verdiepen.
Gerrit Piksen keynote op WMMS: 'Medewerker is sleutel tot succes'
Gerrit Piksen, expert customer experience bij marktonderzoeksbureau SAMR, is aangekondigd als keynote speaker op Where Marketing Meets Service, maandag 17 juni in DeFabrique te Utrecht. Wat verstaat Piksen onder klanttevredenheid?
Jaguar Land Rover en BMW ontwikkelen samen elektrische aandrijftechniek
Automerken BMW Group en Jaguar Land Rover slaan de handen ineen voor de ontwikkeling van een volgende generatie Electric Drive Units (EDU's). Doel is om toekomstige elektrische aandrijftechniek naar een hoger niveau te tillen.
Vice breidt audiopropositie uit
Vice Benelux zet in op de podcastmarkt voor zowel consument als marketeer.
Sanoma zet in op online video met outstream proposities
Video advertising is een van de snelst groeiende mogelijkheden binnen online advertising, stelt Sanoma. Het mediabedrijf zet daarom in op outstream proposities: video's die profiteren van de kracht van redactionele context en die kunnen worden getarget op schaarse segmenten.
Lassie lanceert influencer campagne
Rijstmerk Lassie lanceert in samenwerking met influencer Hanwe een vierdelige content-serie genaamd 'Niet te vreten'. In de serie gaat Hanwe bij kinderen van wie de ouders niet kunnen koken thuis langs.
'De echte wereld speelt zich niet thuis op de bank af'
Voor de introductie van een nieuwe opleidingstak genaamd YoungCapital Next heeft het uitzendbureau gekozen voor een on- en offline strategie.
Hartstichting lanceert bloeddrukcampagne
De Hartstichting lanceert in samenwerking met 180 Kingsday een publiekscampagne waarmee Nederlanders worden opgeroepen regelmatig hun bloeddruk te meten. De campagne moet invulling geven aan het merkidee 'Je hart ben jij. En zo zijn wij er voor je hart'.
Band met influencers en magazines versterkt koopgedrag
In opdracht van Sanoma en Linda deden Mindshare, Kantar en GroupM onderzoek naar de impact van magazines en influencers op vrouwen.
Snapchatters naar de stembus
Snap Inc werkt samen met het Europees Parlement voor de komende verkiezingen. Het camerabedrijf helpt graag mee om de burgerparticipatie te vergroten en moedigt Snapchatters in alle 28 lidstaten -in hun eigen taal- aan om te gaan stemmen.
BRO brengt nieuwe OOH-cijfers naar buiten
Digital out of home is booming. Het marktaandeel is in 2018 gestegen naar 30% van de totale bruto OOH-bestedingen. Dit blijkt uit onderzoek van Nielsen en Buitenreclame Onderzoek (BRO).
Mediatic breidt klantenbestand uit
Contentmarketingbureau Mediatic uit Amsterdam is aan de slag voor vier nieuwe opdrachtgevers: Wahl, Viisi, Go Lemon en EVG Start.
Hans Kok en Wijnand van den Heuvel naar Qionly
Qionly heeft zich versterkt met de komst van twee senior professionals. Hans Kok gaat bij het Amsterdamse marketingadviesbureau aan de slag als strategy director en Wijnand van den Heuvel (foto) als operations director.
Bol.com lanceert luisterboek-app
Bol.com en e-readingservice Rakuten Kobo voegen vanaf vandaag luisterboeken aan het aanbod toe. Via een app krijgen boekenfans onbeperkt toegang tot ruim 28.000 nationale en internationale titels.
Suepar sluit zich aan bij Endeavour
Amsterdams filmbureau Suepar sluit zich aan bij Endeavour Group uit Haarlem. Met de integratie van Suepar bestaat de groep inmiddels uit elf bedrijven.
Close kiest voor Coopr
PR-bureau Coopr gaat de start-up Close ondersteunen bij het uitrollen van PR- en communicatieactiviteiten in Nederland. Close heeft een mobiel marketingplatform ontwikkeld waarmee eventorganisatoren informatie met bezoekers kunnen delen.
Nieuwe tak DMCC controleert kwaliteit in klantcontact
Consultancybureau DMCC breidt uit met Trusted Quality & Integrity Solutions, kortweg TQIS. De nieuwe tak controleert de kwaliteit van klantcontact, voor zowel opdrachtgevers als leveranciers van diensten.
Divimove haalt Dylan Haegens binnen
Influencer-netwerk Divimove voegt Dylan Haegens toe aan het portfolio. De YouTuber staat met ruim 2 miljoen abonnees bekend als een van de grootste influencers van Nederland.
YoungCapital dicht kloof tussen onderwijs en bedrijfsleven
Recruitmentbureau YoungCapital lanceert een nieuwe opleidingstak genaamd YoungCapital Next. Reclamebureau Natwerk is verantwoordelijk voor de begeleidende introductiecampagne en pay-off.
El Contento en Knak slaan handen ineen
El Contento gaat verder onder de naam Knak. Dat is het resultaat van de samenwerking die het contentmarketingbureau aangaat met het reclamebureau uit Zweden.
Sanquin geeft gamers kijkje in eigen bloed
Non-profitorganisatie Sanquin gaat samen met gamers voor het wereldrecord bloedgroep-bepalen, tijdens het Europese kampioenschap League of Legends, aanstaand weekend in Ahoy Rotterdam.
Google's Digitale Werkplaats Nima gecertificeerd
Google biedt ondernemers en studenten workshops aan over onder meer het vergroten van hun online zichtbaarheid. Wie de training met goed gevolg aflegt, ontvangt hiervoor vanaf nu een door Nima onderschreven certificaat.
IDTV en D&B winnen Gouden Giraffe
De Gouden Giraffe Event Awards zijn gisteravond uitgereikt in de Jaarbeurs Utrecht. Twee leden van IDEA sleepten een prijs in de wacht. De branchevereniging laat weten trots te zijn op IDTV en D&B Eventmarketing.
Brompton Road ontwikkelt campagne voor Sparta
Shopper marketingbureau Brompton Road heeft in opdracht van Accel Group een on- en offline campagne ontwikkeld om de nieuwe Sparta M8b-fiets onder de aandacht te brengen bij e-bikend Nederland.
- AlgemeenWeblog [column] Brandr 8: MerkbeschermingNieuws Mijn marketing: Dolly van den AkkerMagazine Een welkome aanvulling op ons...Weblog column De dood leeftNieuws Nieuwe 'Top 100 Adverteerders'...Nieuws Mijn marketing: Birgit Zuurveld
- B2BWeblog 5 marketinglessen na 1 jaar coronaNieuws Onderzoek: thuiswerken blijft, maar...Nieuws MarketingTribune tijdens...Weblog De juiste specialist op de juiste plekNieuws Medewerker Fieldlab-event positief...Nieuws Onderzoek: marketeer niet bezig met...
- BureausNieuws ReumaNederland kiest Fightclub Nieuws Mariëtte Leenhouts over Esprix AwardsNieuws SAN Jaarboek 2020 uitgereikt: thema...Nieuws Jules Hooijer en Ido Sharon naar...Nieuws Henk Haaima creative director Havana...Nieuws Reddy Keukens kiest More Media
- ContentmarketingWeblog De marketinglessen van Netflix...Nieuws VIA lanceert boek over marketplacesNieuws Helden, Droomparken en TUI lanceren...Weblog Wat zijn de nadelen van Clubhouse?Weblog Clubhouse: wat zijn de kansen voor...Nieuws Sommige marketeers denken dat ze...
- DesignNieuws Redesign Beemster kaas door CartilsWeblog Elektrisch rijden inspireert tot...Nieuws designcase Nieuwe website...Nieuws Hands Off My Chocolate lanceert...Weblog column Hoe klinken de politieke...Nieuws Nieuwe merkidentiteit voor Varta
- Food en RetailNieuws Onderzoek: Jongeren worden...Weblog [column] Hete maart op komst: verzet...Nieuws Dirk van den Broek start petitie...Nieuws HorecaVrij pleit voor nationale...Nieuws Meerderheid Kamer wil terrassen openNieuws Nederlands voedselproductiesysteem...
- MediaNieuws Abovo wint account hogeschool Van...Nieuws Onderzoekslab voor artificial...Weblog Microsoft Viva: next step in interne...Nieuws Willem-Albert Bol nieuwe CEO Abovo...Nieuws Ad Alliance en smartclip:...Nieuws Onderzoek: ouders en kinderen praten...
- Online MarketingWeblog column Offline heimweeNieuws Akkoord over wetsvoorstel e-Privacy...Weblog column Shine online met de juiste...Nieuws Kantar: effectiviteit digitale ads...Nieuws MediaMonks start digital team...Nieuws Rivièra Maison wil e-commerce groei...
- SponsoringNieuws Nominaties SponsorRingen 2020...Nieuws TCS verlengt samenwerking Amsterdam...Nieuws MVR Brand Partnerships nieuwe agency...Nieuws NOCNSF en Ocean breiden partnership...Nieuws Allianz partner Watersportverbond en...Nieuws Houthoff verlengt hoofdsponsorschap...
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
MarketingTribune | Vacatures
Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

BBP Media

Giesbers Group

Giesbers Retail

Giesbers Retail

BBP Media

BBP Media

5PM

BBP Media

VBO

Atlas Copco Internationaal B.V.
Laatste Nieuws
- Abovo wint account hogeschool Van... 25-02-2021
- Onderzoekslab voor artificial... 24-02-2021
- Willem-Albert Bol nieuwe CEO Abovo... 23-02-2021
- Ad Alliance en smartclip:... 17-02-2021
- Onderzoek: ouders en kinderen praten... 17-02-2021
- Remy Gieling verlaat MT/Sprout16-02-2021
MarketingTribune Events
- 25mrt 2021
Uitreiking Shopping Awards
- Toon alle events »