Snapchatters naar de stembus

- Content
- 16 mei 2019 @ 15:03
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - Social media
- 16 mei 2019 @ 15:03
- Redactie Contentmarketing
Snap Inc werkt samen met het Europees Parlement voor de komende verkiezingen. Het camerabedrijf helpt graag mee om de burgerparticipatie te vergroten en moedigt Snapchatters in alle 28 lidstaten -in hun eigen taal- aan om te gaan stemmen.
Onderzoek laat namelijk zien dat slechts 28 procent van de stemgerechtigden in de leeftijdsgroep 18-24 jaar hun stem uitbrachten bij de vorige Europese verkiezingen in 2014.
Vanaf vandaag tot aan de verkiezingen op 22 mei kunnen gebruikers van Snapchat speciaal ontwikkelde tools gebruiken: Lenses, Filters, Stickers en Bitmoji. Via deze link wordt de gebruiker naar een website met meer informatie geleid. Als Snapchatters een van de tools gebruiken, verandert hun Actionmoji op de SnapMap in een 'I voted'-Actionmoji. Op 22 mei stuurt Snap een ‘Team Snapchat Mass Snap’ uit met aandacht voor de Filters en een bericht dat de verkiezingen eraan komen.
Geen nieuw terrein
Het is voor Snap niet de eerste keer dat het bedrijf veel aandacht heeft voor het bevorderen van de burgerparticipatie. In 2015 is Snap begonnen met het verslaan van politiek nieuws via de show ‘Good Luck America’ die via Discover te zien was en het verzamelen van ‘Our Stories’ gericht op de presidentsverkiezingen in de Verenigde Staten. Sindsdien heeft Snap voornamelijk via het aanbieden van content ook de aandacht gevestigd op verkiezingen in onder andere Duitsland, Mexico, Brazilië, Frankrijk, Argentinië, India en het Verenigd Koninkrijk.
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- 'Voedingscampagnes moeten beter aansluiten op belevingswereld...
- TikTokTalkshow voor jongeren over online welzijn
- Rijksmuseum viert familiemaand met Disney
- 'Bibliotheek Amsterdam is er voor álle Amsterdammers'
- Bizarre consumentenverhalen bij de Consumentenbond
- SeniorWeb start campagne tegen online fraude
Laatste Nieuws
- SeniorWeb start campagne tegen... 04-10-2023
- TikTokTalkshow voor jongeren over... 29-09-2023
- 'Voedingscampagnes moeten beter... 28-09-2023
- Bizarre consumentenverhalen bij de... 27-09-2023
- Rijksmuseum viert familiemaand met... 26-09-2023
- 'Bibliotheek Amsterdam is er voor... 26-09-2023
MarketingTribune Events
- 5okt 2023
CustomerFirst Congres
- 12okt 2023
Shopping Today
- 31okt 2023
Grand Prix Content Marketing