Snapchatters naar de stembus

Snapchatters naar de stembus
  • Content
  • 16 mei 2019 @ 15:03
  • 21902 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • Social media

Snap Inc werkt samen met het Europees Parlement voor de komende verkiezingen. Het camerabedrijf helpt graag mee om de burgerparticipatie te vergroten en moedigt Snapchatters in alle 28 lidstaten -in hun eigen taal- aan om te gaan stemmen.

Onderzoek laat namelijk zien dat slechts 28 procent van de stemgerechtigden in de leeftijdsgroep 18-24 jaar hun stem uitbrachten bij de vorige Europese verkiezingen in 2014.

Vanaf vandaag tot aan de verkiezingen op 22 mei kunnen gebruikers van Snapchat speciaal ontwikkelde tools gebruiken: Lenses, Filters, Stickers en Bitmoji. Via deze link wordt de gebruiker naar een website met meer informatie geleid. Als Snapchatters een van de tools gebruiken, verandert hun Actionmoji op de SnapMap in een 'I voted'-Actionmoji. Op 22 mei stuurt Snap een ‘Team Snapchat Mass Snap’ uit met aandacht voor de Filters en een bericht dat de verkiezingen eraan komen.

Geen nieuw terrein

Het is voor Snap niet de eerste keer dat het bedrijf veel aandacht heeft voor het bevorderen van de burgerparticipatie. In 2015 is Snap begonnen met het verslaan van politiek nieuws via de show ‘Good Luck America’ die via Discover te zien was en het verzamelen van ‘Our Stories’ gericht op de presidentsverkiezingen in de Verenigde Staten. Sindsdien heeft Snap voornamelijk via het aanbieden van content ook de aandacht gevestigd op verkiezingen in onder andere Duitsland, Mexico, Brazilië, Frankrijk, Argentinië, India en het Verenigd Koninkrijk.

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken