Instagram: 'Zelfs als je contentteam fotofobisch is, heb je veel creatieve opties'
- Content
- 18 aug 2021 @ 09:31
- Link
-
Nanny Kuilboer
redactie MarketingTribune
BBP Media - MarketingTribune - Social media
- 18 aug 2021 @ 09:31
- Nanny Kuilboer
Misschien niet zo trending als TikTok, maar Jodi Harris noemt Instagram ‘nog steeds een van de krachtigste en meest provocerende platforms voor contentmarketing op social’. Zij deelt een aantal tips & tricks via contentmarketinginsitute.com.
‘The gram’ biedt met zijn creatieve- en targetingmogelijkheden en personalisatiepotentieel tal van manieren om in contact te komen met high-end smaakmakers, het competitieve geluid te doorbreken en actieve, betrokken gemeenschappen op te bouwen, zo stelt Harris. Hoewel Instagram in de schaduw staat van Facebook en YouTube, trekt het platform wereldwijd nog steeds meer dan 1,3 miljard actieve maandelijkse gebruikers aan.
In juni deelde Adam Mosseri van Instagram een bericht waarin hij aankondigde dat het bedrijf niet langer ‘gewoon een vierkante app voor het delen van foto's’ was, maar een plek om naartoe te gaan ‘om vermaakt te worden’.
Lees hier het hele artikel op contentmarketinginstitute.com.
Een paar tips & tricks & one liners van Harris wil ik u niet onthouden:
- Bedenk wat je wilt, formuleer je Instagram-strategie en voer deze dan ook uit!
- Ga voor het blauwe vinkje en laat je bedrijfsaccount verifiëren
- Wees efficiënt en gebruik native scheduling tools
- Maak er iets moois van
- Laat uw merkwaarde en visie zien
'Zelfs als je contentteam fotofobisch is, heb je veel creatieve opties'
- Richt je focus op je volgers
- Ontdek Insta’s nieuwste features
- Verspreid & overwin
Headerfoto van Elena Koycheva via Unsplash
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redactie MarketingTribune
- Website:http://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [Jury GPCM23] Bram Koster: 'De schatkist gaat open'
- Marketing the Rainbow 42 Converse van drag oma naar Miley Cyrus
- Albert Heijn lanceert digitaal magazine over biologisch
- Truman ontwikkelt cao-campagne voor FNV Horeca
- Charlotte van Dijk sluit aan bij The Content Department
- Rijksmuseum viert familiemaand met Disney
Laatste Nieuws
- Albert Heijn lanceert digitaal... 20-09-2023
- [Jury GPCM23] Bram Koster: 'De... 15-09-2023
- Truman ontwikkelt cao-campagne voor... 14-09-2023
- Charlotte van Dijk sluit aan bij The... 14-09-2023
- GPCM 2023 De jury is er klaar... 13-09-2023
- Jurylid GPCM Annika Visser: 'Ik ga... 06-09-2023
MarketingTribune Events
- 5okt 2023
CustomerFirst Congres
- 12okt 2023
Shopping Today
- 31okt 2023
Grand Prix Content Marketing