[column] Clubhouse: wat zijn de kansen voor merken? (2)
- Content
- 19 feb 2021 @ 09:30
- Link
-
Gastblogger
Gastauteur
MarketingTribune - ContentSocial media
- 19 feb 2021 @ 09:30
- Gastblogger
Is Clubhouse interessant genoeg om als merk -nu al- in te stappen? Ja! Zeker als je je richt op inhoud en expertise, maar ook in het kader van personal branding is Clubhouse interessant.
Het is een community en je gebruikt het op persoonlijke titel. Een prachtkans om (zakelijke) kennis te delen of het gesprek aan te gaan met je doelgroep (of die van jouw organisatie). Tegelijkertijd is het een plek waar je als professional kennis kunt uitwisselen met peers uit het vakgebied.
Drie voorbeelden om Clubhouse zakelijk in te zetten
- Peer-to-peer kennisdeling in nichemarkten
Start Rooms waarin kennis en expertise met elkaar wordt gedeeld en nodig hier relevante personen uit je netwerk voor uit. Peers uit het vakgebied die inzichten met elkaar delen. Bijvoorbeeld een IT-bedrijf dat insights deelt over cybercrime. Een gemeente die in gesprek gaat over het betrekken en motiveren van inwoners. Een mobiliteitsprovider die de ervaringen met elektrisch rijden als topic aansnijdt of een e-commercebedrijf dat tips deelt voor startups om online verkoop te verhogen.
- Een live podcast met externe gasten
Het hosten van een (bestaande) live podcast met interessante gasten. Makkelijk, want digitaal én op afstand mogelijk. Het voordeel van een podcast hosten via Clubhouse met gasten of influencers uit het vak is dat het live is en dus exclusief. Maar óók dat de volgers van jouw gasten automatisch een melding krijgen bij de start van de room en je zo dus relatief eenvoudig organisch een publiek opbouwt.
3. Employer branding activiteiten
Hoe is het om te werken of stage te lopen bij jouw organisatie? Hoe is de cultuur en wie zijn de mensen? Open een room met medewerkers en HR-specialisten die vertellen wat werken bij jouw organisatie inhoudt en geef luisteraars de kans om vragen te stellen.
Zien en gezien worden
Laat je bij het gebruiken van de app vooral inspireren door de community. Bekijk hoe jouw netwerk invulling geeft aan de app en aan welke rooms zij deelnemen. En schroom niet om vooral zelf veelvuldig deel te nemen aan rooms die jij interessant vindt of waar je mogelijk een bijdrage kunt leveren. Ook de app Clubhouse is en blijft een social platform waar het gaat om zien en gezien worden. Of in dit geval: horen en gehoord worden. Hoe vaker je een podium neemt (of krijgt), hoe sneller jouw aantal volgers zal groeien.
Heeft de app dan helemaal geen nadelen? Dat bespreek ik volgende week in mijn laatste blog uit deze reeks.
Door: Sanne van Lent, social media & PR adviseur bij LVB.
Beeld door Dmitry Mashkin.
-
Gastblogger
- Werkt voor: MarketingTribune
- Functie: Gastauteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Laatste kans om ook te schitteren op... 27-09-2024
- Intertoys start campagne rondom NK... 27-09-2024
- Mens centraal op 12e Congres... 25-09-2024
- Patagonia brengt film The Last... 25-09-2024
- Iconische gebouwen kleuren rood voor... 25-09-2024
- Jongeren weten te weinig over... 19-09-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing