Dierendag: sekstoys niet voor de poes
- Food-en-retail
- 3 okt 2024 @ 17:44
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 3 okt 2024 @ 17:44
- Sjaak Hoogkamer
Ter ere van Dierendag lanceert agency Calamity Jane een actie voor vrouwvriendelijke sekswinkel Mail & Female. Waar het hier normaliter draait om het genot van de vrouw is het vrijdag 4 oktober de beurt aan alle poezen van Nederland. Die worden verwend met een speciaal samengesteld 'Verwen je Poespakket'.
In tegenstelling tot wat de naam misschien doet vermoeden, bevat dit pakket geen speeltjes voor de vulva, maar voor die andere poes in huis. Op dierendag ontvangen katteneigenaren - in de Mail & Female winkel - een gratis verwenpakket met kattenspeeltjes en brokjes. Het doel van de actie: het laagdrempeliger maken van seksshopbezoek.
Calamity Jane koos bewust voor een PR-actie met een knipoog, maar Hanni Jagtman, oprichter en eigenaar van Mail & Female wil benadrukken dat het niet zomaar een ludieke actie is. ‘We merken dat er nog steeds veel vrouwen zijn die het moeilijk vinden om een sekswinkel binnen te stappen. Vrouwelijke seksualiteit is in onze maatschappij nog veel te vaak een taboe. Er is nog te veel schaamte.
Terwijl het kopen van sekstoys net zo normaal zou moeten zijn als het kopen van kattenbrokjes.
Dat is de boodschap die we Nederland mee willen geven.’
‘Het bespreekbaar maken van vrouwelijke seksualiteit vinden wij een belangrijk thema,’ zegt Kiona de Vries van Calamity Jane. ‘Uit onderzoek blijkt dat dat de orgasmekloof - het feit dat mannen tijdens de seks veel vaker klaar komen dan vrouwen - dit jaar weer groter is geworden.’
Mail & Female legde 35 jaar geleden de focus op vrouwelijke seksualiteit. ‘In die tijd waren de meeste seksshops nog een verzameling opblaaspoppen en vieze boekjes,’ zegt Jagtman. ‘Wij wilden een plek creëren waar vrouwen ook welkom waren.
Calamity Jane heeft een soortgelijke ambitie in de reclame- en marketingwereld. De Vries: “’Ook in onze industrie is het vrouwelijk perspectief nog steeds ondervertegenwoordigd. In 2022 bleek uit een groot onderzoek van Kantar dat vrouwen van alle doelgroepen het minst tevreden zijn met hoe ze worden afgebeeld en aangesproken in advertising.’ Sinds die tijd is er volgens De Vries te weinig veranderd. ‘Wij delen dus een missie met Mail & Female: ruimte maken voor het vrouwelijke perspectief.’
Calamity Jane koos daarom voor een barter met de sekswinkel. Waar Calamity Jane zich eerder liet uitbetalen in bier wordt het bureau nu uitbetaald in seks toys. De Vries: ‘Onze klanten krijgen deze kerst een superspannend relatiegeschenk.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- Rivièra Maison tot verrassing woonbranche failliet
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en... 08-07-2025
- Shein krijgt 40 miljoen boete voor... 07-07-2025
- Sea Water en Flink brengen... 04-07-2025
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
- Albert Heijn en franchisenemers... 02-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers