'Creatieve Residentie' ter ere van 750 jaar Amsterdam
-nw-juist.jpg)
- Algemeen
- 30 sep 2024 @ 11:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - CreatieMarketing
- 30 sep 2024 @ 11:00
- Peter van Woensel Kooy
Ter gelegenheid van de 750e verjaardag van de stad lanceert bureau 72andSunny de '72& Residency', een creatief initiatief dat de stad die hen al jaren inspireert wil 'eren en vieren'. De ruimte ziet tijdens de a.s. Adnight het licht.
De 72& Residency gaat officieel van start op 4 oktober tijdens het bekende branche-evenement AdNight. Creatieven, kunstenaars, bedrijven en pioniers uit alle disciplines worden uitgenodigd om hun innovatieve ideeën te pitchen die de levendigheid en cultuur van Amsterdam belichten.
De deelnemers nemen plaats in de iconische Black Chairs van 72andSunny en hebben precies 72 seconden om hun idee te presenteren. Het doel is om groots te denken; de ideeën kunnen variëren van films, podcasts, productinnovaties, kunstinstallaties, campagnes tot zelfs onderzoeksprojecten – zolang ze maar een eerbetoon zijn aan de rijke geschiedenis en cultuur van de stad.
De winnende deelnemers krijgen een 'residency' van drie maanden binnen 72andSunny. Gedurende deze periode investeert het bureau zijn tijd, talent en middelen om het winnende idee tot leven te brengen. Elk kwartaal worden er nieuwe deelnemers geselecteerd, wat zorgt voor een continue stroom van creatieve input en samenwerkingen door het jaar heen. Geïnteresseerden kunnen zich hier registreren om hun ideeën te pitchen tijdens AdNight of voor toekomstige residency-sessies.
Over 72andSunny
72andSunny is volgens eigen opgave een wereldwijd marketingbureau met kantoren in Amsterdam, Los Angeles, New York en Sydney. Het bureau staat bekend om het ontgrendelen van creatieve mogelijkheden voor ambitieuze merken zoals Under Armour, E.l.f., Google en Coca-Cola. 72andSunny is door Fast Company benoemd tot één van de meest innovatieve bedrijven en is tweevoudig winnaar van de titel 'Agency of the Year' van Advertising Age en Adweek. Klik hier voor meer info over en kaarten voor de a.s. Adnight.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- De gedragsladder van Interpolis geeft maatwerk
- Nielsen Consumer Outlook 2026: zes insights voor marketeers
- Paulien Cornelisse wint NS Publieksprijs 2025
- KPN wint wereldtitel met PR-campagne ‘Stukje van mij’
- AMMA’s 2026: inzenders krijgen meer tijd en duidelijkheid
- [onderzoek] Nederlanders willen 2025 afsluiten met...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

