Hartstichting lanceert bloeddrukcampagne
- Bureaus
- 28 mei 2019 @ 09:16
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - CampagnesMaatschappij
- 28 mei 2019 @ 09:16
- Redactie Contentmarketing
De Hartstichting lanceert in samenwerking met 180 Kingsday een publiekscampagne waarmee Nederlanders worden opgeroepen regelmatig hun bloeddruk te meten. De campagne moet invulling geven aan het merkidee 'Je hart ben jij. En zo zijn wij er voor je hart'.
De Hartstichting roept met de campagne 40- tot 70-jarigen op om het meten van hun bloeddruk net zo gewoon te laten zijn als het checken van hun gewicht op de weegschaal of een controle bij de tandarts. Tussen 27 mei en 8 juni kunnen Nederlanders gratis hun bloeddruk laten meten bij ruim 200 meetpunten op openbare locaties in het land.
Terugdringen
Als er niet wordt ingegrepen, groeit het aantal hart- en vaatpatiënten in Nederland van 1,4 miljoen naar 1,9 miljoen in 2030. De Hartstichting wil deze stijging terugdringen. Als de helft van de Nederlanders een gezonde bloeddruk heeft, kan dat in 2030 bijna 100.000 hart- en vaatpatiënten schelen.
David Verschoor, directeur marketing, partnerships & communicatie van de Hartstichting, laat weten: 'Met deze campagne focussen we niet alleen op het probleem van een hoge bloeddruk, maar presenteren we tegelijkertijd de oplossing: het regelmatig meten van je bloeddruk is vrij eenvoudig en wij helpen je erbij. De bloeddrukcampagne is een vervolg op de eerder gelanceerde merkcampagne, waarin het belang van een gezond hart centraal staat. Dit heeft geleid tot een verhoogde actiebereidheid en hier spelen we nu effectief op in met de nieuwe bloeddrukcampagne. We hebben in woord en beeld en doorvertaling gemaakt.
De campagne is te zien in een tv-commercial en wordt daarnaast ondersteund met PR in landelijke media, online (branded) artikelen en op de eigen (social) kanalen van de Hartstichting.
Hartstichting – Bloeddruk from 180 Kingsday on Vimeo.
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing