Hartstichting lanceert bloeddrukcampagne
- Bureaus
- 28 mei 2019 @ 09:16
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - CampagnesMaatschappij
- 28 mei 2019 @ 09:16
- Redactie Contentmarketing
De Hartstichting lanceert in samenwerking met 180 Kingsday een publiekscampagne waarmee Nederlanders worden opgeroepen regelmatig hun bloeddruk te meten. De campagne moet invulling geven aan het merkidee 'Je hart ben jij. En zo zijn wij er voor je hart'.
De Hartstichting roept met de campagne 40- tot 70-jarigen op om het meten van hun bloeddruk net zo gewoon te laten zijn als het checken van hun gewicht op de weegschaal of een controle bij de tandarts. Tussen 27 mei en 8 juni kunnen Nederlanders gratis hun bloeddruk laten meten bij ruim 200 meetpunten op openbare locaties in het land.
Terugdringen
Als er niet wordt ingegrepen, groeit het aantal hart- en vaatpatiënten in Nederland van 1,4 miljoen naar 1,9 miljoen in 2030. De Hartstichting wil deze stijging terugdringen. Als de helft van de Nederlanders een gezonde bloeddruk heeft, kan dat in 2030 bijna 100.000 hart- en vaatpatiënten schelen.
David Verschoor, directeur marketing, partnerships & communicatie van de Hartstichting, laat weten: 'Met deze campagne focussen we niet alleen op het probleem van een hoge bloeddruk, maar presenteren we tegelijkertijd de oplossing: het regelmatig meten van je bloeddruk is vrij eenvoudig en wij helpen je erbij. De bloeddrukcampagne is een vervolg op de eerder gelanceerde merkcampagne, waarin het belang van een gezond hart centraal staat. Dit heeft geleid tot een verhoogde actiebereidheid en hier spelen we nu effectief op in met de nieuwe bloeddrukcampagne. We hebben in woord en beeld en doorvertaling gemaakt.
De campagne is te zien in een tv-commercial en wordt daarnaast ondersteund met PR in landelijke media, online (branded) artikelen en op de eigen (social) kanalen van de Hartstichting.
Hartstichting – Bloeddruk from 180 Kingsday on Vimeo.
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- Nieuwe NIX18-campagne richt zich op ouders
Laatste Nieuws
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers