Hartstichting lanceert bloeddrukcampagne

Hartstichting lanceert bloeddrukcampagne
  • Bureaus
  • 28 mei 2019 @ 09:16
  • 20018 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • CampagnesMaatschappij

De Hartstichting lanceert in samenwerking met 180 Kingsday een publiekscampagne waarmee Nederlanders worden opgeroepen regelmatig hun bloeddruk te meten. De campagne moet invulling geven aan het merkidee 'Je hart ben jij. En zo zijn wij er voor je hart'.

De Hartstichting roept met de campagne 40- tot 70-jarigen op om het meten van hun bloeddruk net zo gewoon te laten zijn als het checken van hun gewicht op de weegschaal of een controle bij de tandarts. Tussen 27 mei en 8 juni kunnen Nederlanders gratis hun bloeddruk laten meten bij ruim 200 meetpunten op openbare locaties in het land.

Terugdringen

Als er niet wordt ingegrepen, groeit het aantal hart- en vaatpatiënten in Nederland van 1,4 miljoen naar 1,9 miljoen in 2030. De Hartstichting wil deze stijging terugdringen. Als de helft van de Nederlanders een gezonde bloeddruk heeft, kan dat in 2030 bijna 100.000 hart- en vaatpatiënten schelen.

David Verschoor, directeur marketing, partnerships & communicatie van de Hartstichting, laat weten: 'Met deze campagne focussen we niet alleen op het probleem van een hoge bloeddruk, maar presenteren we tegelijkertijd de oplossing: het regelmatig meten van je bloeddruk is vrij eenvoudig en wij helpen je erbij. De bloeddrukcampagne is een vervolg op de eerder gelanceerde merkcampagne, waarin het belang van een gezond hart centraal staat. Dit heeft geleid tot een verhoogde actiebereidheid en hier spelen we nu effectief op in met de nieuwe bloeddrukcampagne. We hebben in woord en beeld en doorvertaling gemaakt.

De campagne is te zien in een tv-commercial en wordt daarnaast ondersteund met PR in landelijke media, online (branded) artikelen en op de eigen (social) kanalen van de Hartstichting.



Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken