Sanquin geeft gamers kijkje in eigen bloed

Sanquin geeft gamers kijkje in eigen bloed
  • B2b
  • 9 apr 2019 @ 10:29
  • 30642 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • EvenementMaatschappij

Non-profitorganisatie Sanquin gaat samen met gamers voor het wereldrecord bloedgroep-bepalen, tijdens het Europese kampioenschap League of Legends, aanstaand weekend in Ahoy Rotterdam.

In navolging op de #myfirstblood-campagne van vorige zomer -die 3.000 nieuwe donors opleverde- is Sanquin ook dit jaar aanwezig bij game-events waar voornamelijk bezoekers in de leeftijd 16-35 jaar op afkomen. Doel van Sanquin is om een nieuwe generatie potentiële donors bekend te laten worden met bloed geven en het belang hiervan.

Veel jongeren hebben namelijk geen idee waar gedoneerd bloed voor gebruikt wordt. Ook weten ze vaak niet wat hun eigen bloedgroep is. Om in contact te komen met de mogelijke donors van morgen, gaat Sanquin een challenge aan met gamers die op 13 en 14 april bij het finaleweekend van League of Legens aanwezig zijn. Sanquin bepaalt de bloedgroep van de gamers en wil daarmee een wereldrecord 'bloedgroep bepalen' vestigen.

Doel is om voor 500 gamers de bloedgroep te bepalen. Om dit recordaantal te realiseren, slaat Sanquin de handen ineen met gameproducent Riot Games. Het evenement verwacht 15 duizend toeschouwers aanwezig en een miljoen gamers online. Aanmelden kan via myfirstblood.nl.

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken