Sanquin geeft gamers kijkje in eigen bloed

- B2b
- 9 apr 2019 @ 10:29
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - EvenementMaatschappij
- 9 apr 2019 @ 10:29
- Redactie Contentmarketing
Non-profitorganisatie Sanquin gaat samen met gamers voor het wereldrecord bloedgroep-bepalen, tijdens het Europese kampioenschap League of Legends, aanstaand weekend in Ahoy Rotterdam.
In navolging op de #myfirstblood-campagne van vorige zomer -die 3.000 nieuwe donors opleverde- is Sanquin ook dit jaar aanwezig bij game-events waar voornamelijk bezoekers in de leeftijd 16-35 jaar op afkomen. Doel van Sanquin is om een nieuwe generatie potentiële donors bekend te laten worden met bloed geven en het belang hiervan.
Veel jongeren hebben namelijk geen idee waar gedoneerd bloed voor gebruikt wordt. Ook weten ze vaak niet wat hun eigen bloedgroep is. Om in contact te komen met de mogelijke donors van morgen, gaat Sanquin een challenge aan met gamers die op 13 en 14 april bij het finaleweekend van League of Legens aanwezig zijn. Sanquin bepaalt de bloedgroep van de gamers en wil daarmee een wereldrecord 'bloedgroep bepalen' vestigen.
Doel is om voor 500 gamers de bloedgroep te bepalen. Om dit recordaantal te realiseren, slaat Sanquin de handen ineen met gameproducent Riot Games. Het evenement verwacht 15 duizend toeschouwers aanwezig en een miljoen gamers online. Aanmelden kan via myfirstblood.nl.
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Vervolg Werkt Gewoon-campagne Vodafone Business bereikt grote...
- Joeri Everaers van The Selection Lab: 'AI gaat zorgen voor een...
- [column] B2B Marketing Deep Dive: Drie denkoefeningen om je...
- Charida Dorder wint PIM Marketing Literatuur Prijs 2023
- CMO Barometer 2024: Synergie tussen AI en emotionele...
- Van Mossel Automotive koopt Belgische concurrent
Laatste Nieuws
- CMO Barometer 2024: Synergie tussen... 30-11-2023
- Charida Dorder wint PIM Marketing... 29-11-2023
- Vervolg Werkt Gewoon-campagne... 23-11-2023
- Joeri Everaers van The Selection... 23-11-2023
- Van Mossel Automotive koopt... 23-11-2023
- Denise Bruens van Zwijsen: 'Ik ben... 08-11-2023
MarketingTribune Events
- 26jan 2024
Deadline inschrijven Shopping Awards
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala