Sanquin op jacht naar nieuwe generatie donors met #myfirstblood

Sanquin op jacht naar nieuwe generatie donors met #myfirstblood
  • Content
  • 23 aug 2018 @ 15:43
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Campagnes

Sanquin, verantwoordelijk voor de Nederlandse bloedvoorziening, start een bijzondere actie om nieuwe donors te werven. Onder de campagnetitel #myfirstblood mikt Sanquin op gamers om een nieuwe doelgroep en nieuwe generaties aan te spreken.

Daar vraagt de leeftijdsopbouw van het donorbestand van Sanquin om. Sanquin krijgt hulp van Riot Games - de producent van de grootste game ter wereld League of Legends - en influencers in de gamewereld. Tijdens de Europese Kampioenschappen van League of Legends begin september krijgt Sanquin zichtbaarheid in de game, die door honderdduizenden Nederlandse gamers wordt gespeeld en bekeken.


Op myfirstblood.nl kunnen gamers zich vanaf 1 september aanmelden om donor te worden.

Voor een bloeddonor is de eerste keer bloed geven een belangrijk moment en dat is first blood voor de gamers van het spel League of Legends ook. Met de hulp van gamende donors en gamende patiënten, League of Legends-topspelers en influencers wordt de game-community gemotiveerd om ook real life te gaan voor een first blood. Niet om hun eigen spel te winnen, maar om anderen te helpen bij de strijd van hun leven. Gamers die zich aanmelden voor een eerste afspraak bij Sanquin ontvangen na de afspraak een League of Legends-skin als bedankje voor hun #myfirstblood bij Sanquin, namens Riot Games.

Het hoogtepunt van de campagne vindt plaats in het Europese finaleweekend op 8 en 9 september in Madrid. Deze zogenaamde EU LCS Summer Split is het best bekeken esports-evenement in Europa.

Voor de Nederlandse fans biedt Sanquin de primeur van een Nederlandse livestream met de wedstrijden, interviews vanuit de Palacio Vistalegre Arena in Madrid en analyses in de Rotterdamse studio. In het programma wordt ook aandacht besteed aan het belang van first blood en de oproep van Sanquin.

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken