Efteling brengt voorleessprookjes op nieuwe manier tot leven

- Content
- 10 jul 2024 @ 10:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - CampagnesStorytelling
- 10 jul 2024 @ 10:30
- Peter van Woensel Kooy
Met de lancering van de Wonderlijke Voorleessprookjes wil de Efteling het voorlezen stimuleren door de sprookjeservaring van het Sprookjesbos naar de huiskamer te brengen.
Ter ere van De Dag van het Sprookje op 7 juli, lanceert de Efteling Wonderlijke Voorleessprookjes, een innovatie die het voorlezen van sprookjes naar een nieuw niveau tilt. In een online omgeving kunnen ouders de bekende sprookjes voorlezen, begeleid door de originele en herkenbare geluiden uit het Sprookjesbos.
De Wonderlijke Voorleessprookjes zijn ontworpen om ouders te stimuleren om de bekende sprookjes voor te lezen. De originele en herkenbare geluiden uit het Sprookjesbos, die hoorbaar zijn tijdens het lezen, maakt het voorlezen nog leuker. Geluiden zoals het gelach van het volk wanneer de keizer in zijn blootje verschijnt, het geluid van een schaar wanneer de buik van de wolf wordt opengeknipt om Roodkapje te redden, en de heks uit Hans & Grietje die zich afvraagt wie er aan haar huisje knabbelt, zorgen voor een levendige en meeslepende voorleeservaring. Bovendien is het voorlezen educatief waardevol doordat het bijdraagt aan de woordenschat en verbeelding van peuters en kleuters.
Via een online omgeving wordt een hoorspel gecreëerd in de eigen huiskamer.
Iedereen kan de bekende sprookjes voorlezen vanaf de website van de Efteling via een telefoon of tablet. Wie de microfoon van de telefoon of tablet daarbij openzet, activeert de interactieve geluiden om een waar hoorspel te creëren. Een grote stimulans om de eeuwenoude sprookjes voor te lezen en opnieuw te ontdekken. De online omgeving maakt het mogelijk om op elk moment en op elke plek van de sprookjes van de Efteling te genieten, of het nu thuis is of op vakantie.
Efteling biedt zeven korte versies van de populaire sprookjes aan. Waaronder Hans & Grietje, Roodkapje en Sneeuwwitje. De Wonderlijke Voorleessprookjes zijn vanaf nu voor te lezen via de website van Efteling.
Marketing- en communicatiebureau Fama Volat ontwikkelde het concept en coördineerde in samenwerking met Genius Voice de implementatie van de voice-technologie.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Buut bank gelanceerd: grip op geld met Gen Z-content
- GPCM2025: 'Campagnes moeten naadloos bewegen tussen...
- [GPCM2025] 'De prijs was een enorme bevestiging voor Knorr en...
- GPCM2025: 'Contentmarketing is geen losse actie, maar een...
- ‘Nee betekent nee’: nieuwe campagne tegen grensoverschrijdend...
- Kinderen ontwerpen feestdagenkaarten voor Kinderpostzegels
Laatste Nieuws
- 'De Grand Prix draait niet om... 16-09-2025
- Groei Veilig start campagne voor... 16-09-2025
- GPCM2025: 'Een helder concept kan... 16-09-2025
- Thuisarts start campagne tegen... 15-09-2025
- Soilmates lanceert 'Ugly Gems Guide'15-09-2025
- FME en We Agency lanceren... 11-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes