Sanquin op jacht naar nieuwe generatie donors met #myfirstblood
- Content
- 23 aug 2018 @ 15:43
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 23 aug 2018 @ 15:43
- Nanny Kuilboer
Sanquin, verantwoordelijk voor de Nederlandse bloedvoorziening, start een bijzondere actie om nieuwe donors te werven. Onder de campagnetitel #myfirstblood mikt Sanquin op gamers om een nieuwe doelgroep en nieuwe generaties aan te spreken.
Daar vraagt de leeftijdsopbouw van het donorbestand van Sanquin om. Sanquin krijgt hulp van Riot Games - de producent van de grootste game ter wereld League of Legends - en influencers in de gamewereld. Tijdens de Europese Kampioenschappen van League of Legends begin september krijgt Sanquin zichtbaarheid in de game, die door honderdduizenden Nederlandse gamers wordt gespeeld en bekeken.
Op myfirstblood.nl kunnen gamers zich vanaf 1 september aanmelden om donor te worden.
Voor een bloeddonor is de eerste keer bloed geven een belangrijk moment en dat is first blood voor de gamers van het spel League of Legends ook. Met de hulp van gamende donors en gamende patiënten, League of Legends-topspelers en influencers wordt de game-community gemotiveerd om ook real life te gaan voor een first blood. Niet om hun eigen spel te winnen, maar om anderen te helpen bij de strijd van hun leven. Gamers die zich aanmelden voor een eerste afspraak bij Sanquin ontvangen na de afspraak een League of Legends-skin als bedankje voor hun #myfirstblood bij Sanquin, namens Riot Games.
Het hoogtepunt van de campagne vindt plaats in het Europese finaleweekend op 8 en 9 september in Madrid. Deze zogenaamde EU LCS Summer Split is het best bekeken esports-evenement in Europa.
Voor de Nederlandse fans biedt Sanquin de primeur van een Nederlandse livestream met de wedstrijden, interviews vanuit de Palacio Vistalegre Arena in Madrid en analyses in de Rotterdamse studio. In het programma wordt ook aandacht besteed aan het belang van first blood en de oproep van Sanquin.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Olympisch schaatsteam centraal in campagne X²O Badkamers
- GPCM feestavond is vandaag: kom ook!
- Bolsius ontsteekt sociale verbinding met campagne #deeldevlam
- Flitsmeister rekent af met flitsboetes in nieuwe Vlaamse...
- Karvan Cevitam, Hema en Somention grote winnaars Grand Prix...
- 'Verborgen Parels' zet met marketing paddenstoelen op de kaart
Laatste Nieuws
- Kerst 2025: Coca-Cola krijgt weer... 07-11-2025
- Karvan Cevitam, Hema en Somention... 06-11-2025
- Kinderpostzegels en KPN starten... 06-11-2025
- Marketeer Kya de Booij over Jack... 05-11-2025
- GPCM feestavond is vandaag: kom ook!30-10-2025
- 'Verborgen Parels' zet met marketing... 29-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

