Biografie De redactie van marketingtribune.nl/content/ geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c).
Redactie Contentmarketing


Bunq kiest 3sixtyfive
Online bank Bunq heeft na aan pitch gekozen voor influencer marketingbureau 3sixtyfive uit Haarlem. Het bureau gaat samen met influencers de nieuwe 'green card' van Bunq in zes landen onder de aandacht brengen.
![[podcast] Het succes achter virtuele influencers](/templates/img/lazyload.gif)
[podcast] Het succes achter virtuele influencers
In de 13e aflevering van podcastserie 'What's next in influencer marketing' gaat host John Meulemans in gesprek met Marije Brom, senior lecturer aan de Hogeschool Rotterdam. Waarom worden virtuele influencers als Lil Miquela gevolgd door miljoenen mensen?

LVB breidt team uit met 3 talenten
Contentmarketingbureau LVB uit Amersfoort heeft drie nieuwe werknemers aan zich weten te binden: (v.l.n.r.) Mick Romeijn, Xaviera Wong a Soy en Jana Simmelink.

Influentials start TikTok-marktplaats
De Rotterdamse influencer scale-up Influentials gaat zich naast Instagram ook richten op het snelgroeiende social media-platform TikTok.

Jessica van Leeuwen (Sanoma): 'Influencer als onderdeel van marketingmix'
Jessica van Leeuwen, concept creatief bij Sanoma Sync, is een van de sprekers op de tweede editie van het Influencer Marketing Event, aanstaande dinsdag (10 september) in DeFabrique te Utrecht. We blikken vast met haar vooruit.

Mobiel.nl kiest BetterMatter
Voor de doorvertaling van de merkstrategie naar videocontent kiest Mobiel.nl voor een samenwerking met BetterMatter, het zusterbureau van activatiebureau Kumpany.

KLM wint twee internationale Content Marketing Awards
KLM en Hearst Create hebben met Holland Herald, het inflight-magazine van de vliegtuigmaatschappij, twee prijzen gewonnen bij de Content Marketing Awards 2019 in Cleveland.

MassiveMusic componeert muziek voor Dysconnected
Muziekbureau MassiveMusic heeft de muziek gecomponeerd voor Dysconnected, de nieuwe film van regisseur Tom Schlagkamp. De tien minuten durende productie is maandagavond in première gegaan op het L.A. Shorts International Film Festival.

Lego kiest voor LVTPR
PR-bureau LVTPR gaat aan de slag met de PR- en communicatieactiviteiten voor speelgoedmerk Lego.

Bram Draaijer digital planner bij FCB Amsterdam
FCB Amsterdam heeft Bram Draaijer aangesteld als digital planner. Hij komt van Isobar. Met de aanstelling van Draaijer wil het hoofdstedelijke reclamebureau zijn digitale expertise verbreden en verdiepen.

Vice breidt audiopropositie uit
Vice Benelux zet in op de podcastmarkt voor zowel consument als marketeer.

Sanoma zet in op online video met outstream proposities
Video advertising is een van de snelst groeiende mogelijkheden binnen online advertising, stelt Sanoma. Het mediabedrijf zet daarom in op outstream proposities: video's die profiteren van de kracht van redactionele context en die kunnen worden getarget op schaarse segmenten.

Lassie lanceert influencer campagne
Rijstmerk Lassie lanceert in samenwerking met influencer Hanwe een vierdelige content-serie genaamd 'Niet te vreten'. In de serie gaat Hanwe bij kinderen van wie de ouders niet kunnen koken thuis langs.

Hartstichting lanceert bloeddrukcampagne
De Hartstichting lanceert in samenwerking met 180 Kingsday een publiekscampagne waarmee Nederlanders worden opgeroepen regelmatig hun bloeddruk te meten. De campagne moet invulling geven aan het merkidee 'Je hart ben jij. En zo zijn wij er voor je hart'.

Band met influencers en magazines versterkt koopgedrag
In opdracht van Sanoma en Linda deden Mindshare, Kantar en GroupM onderzoek naar de impact van magazines en influencers op vrouwen.

Snapchatters naar de stembus
Snap Inc werkt samen met het Europees Parlement voor de komende verkiezingen. Het camerabedrijf helpt graag mee om de burgerparticipatie te vergroten en moedigt Snapchatters in alle 28 lidstaten -in hun eigen taal- aan om te gaan stemmen.

Mediatic breidt klantenbestand uit
Contentmarketingbureau Mediatic uit Amsterdam is aan de slag voor vier nieuwe opdrachtgevers: Wahl, Viisi, Go Lemon en EVG Start.

Hans Kok en Wijnand van den Heuvel naar Qionly
Qionly heeft zich versterkt met de komst van twee senior professionals. Hans Kok gaat bij het Amsterdamse marketingadviesbureau aan de slag als strategy director en Wijnand van den Heuvel (foto) als operations director.

Suepar sluit zich aan bij Endeavour
Amsterdams filmbureau Suepar sluit zich aan bij Endeavour Group uit Haarlem. Met de integratie van Suepar bestaat de groep inmiddels uit elf bedrijven.

Close kiest voor Coopr
PR-bureau Coopr gaat de start-up Close ondersteunen bij het uitrollen van PR- en communicatieactiviteiten in Nederland. Close heeft een mobiel marketingplatform ontwikkeld waarmee eventorganisatoren informatie met bezoekers kunnen delen.

Divimove haalt Dylan Haegens binnen
Influencer-netwerk Divimove voegt Dylan Haegens toe aan het portfolio. De YouTuber staat met ruim 2 miljoen abonnees bekend als een van de grootste influencers van Nederland.

YoungCapital dicht kloof tussen onderwijs en bedrijfsleven
Recruitmentbureau YoungCapital lanceert een nieuwe opleidingstak genaamd YoungCapital Next. Reclamebureau Natwerk is verantwoordelijk voor de begeleidende introductiecampagne en pay-off.

El Contento en Knak slaan handen ineen
El Contento gaat verder onder de naam Knak. Dat is het resultaat van de samenwerking die het contentmarketingbureau aangaat met het reclamebureau uit Zweden.

Brompton Road ontwikkelt campagne voor Sparta
Shopper marketingbureau Brompton Road heeft in opdracht van Accel Group een on- en offline campagne ontwikkeld om de nieuwe Sparta M8b-fiets onder de aandacht te brengen bij e-bikend Nederland.
- AlgemeenNieuws Marcel Baas afdelingshoofd...Nieuws Mijn Marketing: Marleen Smit van Het...Nieuws DOSSIER BELOFTE EN BEWIJS De...Nieuws Ryanair past groene claims op...Weblog [column] Marketing Affairs 1: Kleine...Weblog [column] Waarheid
- B2BNieuws ‘Social media belangrijkste middel...Nieuws De Beste Brabantse Marketeer 2022...Nieuws Eurostar Group: nieuwe merknaam en...Weblog column Pluk de dagWeblog Column Top 10 marketingtrends? Pas...Weblog Column Merken zien duurzaamheid...
- BureausNieuws Campagne Vogelbescherming om meer...Nieuws Harrie Kuipers nieuwe CCO Happy...Weblog [column] Brand fiction:...Nieuws Nieuwe campagne Ziggo stelt...Weblog Column Zonder lef lukt het niet Nieuws Onderzoek InSites Consulting: 'We...
- ContentmarketingWeblog [column] 2023, het jaar van de...Nieuws Thema Branded Content Event 2023 is...Weblog [Marketing the Rainbow #28a]...Nieuws Asics: regelmatig bewegen verbetert...Weblog [column] Schrijven zonder plan...Nieuws Date voor de planeet: speeddaten in...
- DesignWeblog Column Bentley: 531 strekkende meter...Nieuws Nederlandse klederdracht op...Weblog Column Maak het circulair of maak...Nieuws BMW i4: is dit de ultieme EV? Nieuws Albert Heijn organiseert packathon...Weblog [column] Automarkt 2023: een...
- Food en RetailNieuws Domino's komt met hit tijdens...Nieuws Rogier de Bruin nieuwe ECD van ACENieuws Boekenmarkt stijgt in omzet 2,7% Nieuws 1 op 4 consumenten betaalt zonder...Nieuws Plantenwebshop Sprinklr gaat voor...Nieuws [marketeer 174] Max Blom -...
- MediaNieuws GfK: Behoefte instant gratification...Nieuws 'Omzet (D)OOH hoger dan radio in 2022'Weblog Top 5-TikTok-trends: CapCut, protein...Nieuws Nieuwe hoofdredacteur Expovisie en...Nieuws Vernieuwd Mediamuseum Beeld & Geluid...Nieuws Jessica van der Waal commercieel...
- Online MarketingNieuws 'Betalen voor verzending binnen...Nieuws Apple verplaatst kwart productie...Nieuws [branded content] Leiderschap...Nieuws Nieuwe merkcampagne Lexa daagt...Nieuws Match Group en Tinder lanceren...Nieuws TikTok niet meer toegestaan in Huis...
- SponsoringNieuws Fight cancer en partners: grootste...Nieuws Adidas presenteert wedstrijdbal WK...Nieuws Renault benoemt 3 nieuwe...Nieuws Sten Richters gaat met Cupra voor...Nieuws Afas Foundation en Free a Girl...Nieuws Philips en PSV starten actie...
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
MarketingTribune | Vacatures
Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:
Laatste Nieuws
- 'Betalen voor verzending binnen... 26-01-2023
- Apple verplaatst kwart productie... 24-01-2023
- [branded content] Leiderschap... 23-01-2023
- Nieuwe merkcampagne Lexa daagt... 18-01-2023
- Match Group en Tinder lanceren... 10-01-2023
MarketingTribune Events
- 23mrt 2023
Shopping Awards
- 16mei 2023
Branded Content Event
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day
- Toon alle events »