Hearst lanceert incubator van start-ups
- Media
- 3 sep 2019 @ 10:11
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - UitgeversUitgeefstrategie
- 3 sep 2019 @ 10:11
- Redactie Contentmarketing
Mediabedrijf Hearst Netherlands voegt een nieuwe business unit toe aan de organisatie: HearstLab. Een incubator van jonge start-ups, geleid door vrouwen, op het gebied van media, business innovatie en technologie.
Marscha Krouwel (48, foto), publishing group director women's brands bij Hearst Netherlands, gaat de nieuwe business unit leiden. Krouwel en haar team van scouts gaan jonge bedrijven werven die ‘probleemoplossende producten’ aanbieden of kansen in de markt zien. Deze start-ups mogen een jaar lang gebruikmaken van de kennis, faciliteiten en het netwerk van Hearst Netherlands. We Are Eves en HelloMaas zijn al aangesloten.
HearstLab debuteerde in 2016 in de Verenigde Staten. Het initiatief investeert in vrouwen werkzaam bij het mediabedrijf. In de VS ging tussen 2010 en 2018 slechts 2,2% van het investeerdersgeld naar vrouwelijke start-ups. In Nederland was dit in diezelfde periode zelfs maar 1,6%. HearstLab besteedt aandacht aan deze financieringskloof en ondersteunt nieuwe vormen van innovatie die in connectie staan met bedrijven van Hearst wereldwijd.
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Hema en Kika grote winnaars Ster Gouden Loeki 2024
- KPN lanceert iconische telefoons geïnspireerd door Netflix hits
- [onderzoek] 'Gaming krachtig medium binnen...
- Screenforce lanceert SpotDeli: centraal platform voor...
- Warc Media 100: WhatsApp, QR-codes en print doen het goed
- 'Human First, Human Last' wint Gouden Reiger voor beste...
Laatste Nieuws
- KNGF Geleidehonden viert 90 jaar... 26-03-2025
- José Rozenbroek nieuwe... 24-03-2025
- Hema en Kika grote winnaars Ster... 21-03-2025
- Screenforce lanceert SpotDeli:... 19-03-2025
- Warc Media 100: WhatsApp, QR-codes... 19-03-2025
- KPN lanceert iconische telefoons... 18-03-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Een zorgvuldige en veilige inzet van AI
- COMMIT Health Club: 4x meer leads tegen lagere kosten
- Congreshacks: maak je event onvergetelijk
- Privacybewuste consumenten: hoogopgeleid, kapitaalkrachtig en onbereikbaar?
- Ensuring Exceptional Experiences in the Digital Contact Center