Hearst lanceert incubator van start-ups

Hearst lanceert incubator van start-ups
  • Media
  • 3 sep 2019 @ 10:11
  • 11302 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • UitgeversUitgeefstrategie

Mediabedrijf Hearst Netherlands voegt een nieuwe business unit toe aan de organisatie: HearstLab. Een incubator van jonge start-ups, geleid door vrouwen, op het gebied van media, business innovatie en technologie.

Marscha Krouwel (48, foto), publishing group director women's brands bij Hearst Netherlands, gaat de nieuwe business unit leiden. Krouwel en haar team van scouts gaan jonge bedrijven werven die ‘probleemoplossende producten’ aanbieden of kansen in de markt zien. Deze start-ups mogen een jaar lang gebruikmaken van de kennis, faciliteiten en het netwerk van Hearst Netherlands. We Are Eves en HelloMaas zijn al aangesloten.

HearstLab debuteerde in 2016 in de Verenigde Staten. Het initiatief investeert in vrouwen werkzaam bij het mediabedrijf. In de VS ging tussen 2010 en 2018 slechts 2,2% van het investeerdersgeld naar vrouwelijke start-ups. In Nederland was dit in diezelfde periode zelfs maar 1,6%. HearstLab besteedt aandacht aan deze financieringskloof en ondersteunt nieuwe vormen van innovatie die in connectie staan met bedrijven van Hearst wereldwijd.

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken