De Bezige Bij komt met campagne rond boek Revolusi
- 26 jan 2022 @ 16:22
- Ryan Baij
De Bezige Bij heeft een nieuwe promotiecampagne gelanceerd. Het betreft een actie rond het boek Revolusi, geschreven door David van Reybroek, volgens de uitgeverij een boek met veel maatschappelijke relevantie.
Vijf jaar lang werkte David van Reybrouck aan zijn 'Revolusi'. Hij interviewde bijna tweehonderd mensen, de laatste nog levende getuigen van de onafhankelijkheidsstrijd, in Indonesische rusthuizen, Japanse miljoenensteden en op ver afgelegen eilanden. Ook in Nederland bracht zijn onderzoek tal van nieuwe verhalen aan het licht. De veelheid aan perspectieven en herinneringen weeft Van Reybrouck samen tot een verhaal van de Indonesische onafhankelijkheid.
Uitgeverij De Bezige Bij heeft Campaign Company benaderd voor het ontwikkelen van de marketingcampagne. Met deze campagne willen we de relevantie en urgentie van het boek ‘Revolusi’ onder de aandacht brengen: belangrijke geschiedenis over de onafhankelijkheidsstrijd van Indonesië. Naast de inzet van social media, advertenties in landelijke kranten in Nederland en België, kunnen mensen binnenkort hun eigen familieverhalen over de koloniale tijd delen op revolusi.nl. Een aantal van deze verhalen deelt David van Reybroucks in zijn Revolusi theatertour.
Guy van Rhoon, Art Director Campaign Company is trots een bijdrage te mogen leveren aan het stimuleren van de promotie van een boek met maatschappelijke relevantie: ‘We zijn de uitdaging aangegaan om met een creatief concept het verhaal van de Revolusi onder de aandacht te brengen. Dit vraagt veel inlevingsvermogen. Het boek Revolusi heeft mij echt geraakt. En mij niet alleen, de onafhankelijkheidsstrijd van Indonesië in wereldperspectief heeft nu al meer dan honderdduizend lezers. We hebben blijkbaar een gevoelige snaar geraakt. Het was een prachtige uitdaging om voor Uitgeverij De Bezige Bij een campagnestrategie te mogen ontwikkelen voor een bijzonder verhaal. En gelukkig was er voldoende ruimte voor creatieve en persoonlijke invalshoeken.’
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Onderzoek: podcastadvertising loont
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
Laatste Nieuws
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
- Talpa en Viaplay sluiten... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing