Rennie Rijpma nieuwe hoofdredacteur AD

Rennie Rijpma nieuwe hoofdredacteur AD
  • Media
  • 22 jun 2021 @ 16:00
  • 8194 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • HRUitgevers

Rennie Rijpma wordt per 1 juli de nieuwe algemeen hoofdredacteur van het AD. Een selectiecommissie van redactie en directie heeft de overtuiging dat ze het AD en vooral AD.nl in een volgende fase van groei en verbreding zal brengen.

Rijpma (49) was de architect en aanjager van de enorme digitale groei van AD in de afgelopen jaren. Maar het bezoek is voor een te groot deel afhankelijk van ‘toevallige’ passanten, vindt Rennie. Haar missie: ‘Online-bezoekers moeten net zoveel van ons gaan houden als onze abonnees van onze krant.’

De komst van Rennie als nieuwe hoofdredacteur staat voor verdere vernieuwing en de volgende fase in digitale groei, waarin de nadruk ligt op terugkerend bezoek en liefde voor het merk AD.

Het is tevens een keuze voor continuïteit, zegt directeur/uitgever Erik van Gruijthuijsen. ‘Rennie werkt bijna 10 jaar voor het AD en voelt aan waar het AD voor staat. Ze is een verbinder en gelooft dat de redactie in Rotterdam nog succesvoller kan samenwerken met de regiotitels van DPG Media. Ook dat ziet ze als een belangrijke opdracht.’

Tijdens haar studie rechten begon Rennie Rijpma haar journalistieke loopbaan bij het ANP, waar ze als verslaggever en chef entertainment en binnenland werkte. In 2012 stapte ze over naar het AD. Daar bekleedde ze een aantal leidinggevende functies, vooral op digitaal vlak. Bijna vier jaar geleden werd ze adjunct-hoofdredacteur.

Hans Nijenhuis stopt na vijf jaar als hoofdredacteur. Hij blijft bij AD en wordt weer schrijvend redacteur.

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken