Rennie Rijpma nieuwe hoofdredacteur AD
- Media
- 22 jun 2021 @ 16:00
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - HRUitgevers
- 22 jun 2021 @ 16:00
- Sjaak Hoogkamer
Rennie Rijpma wordt per 1 juli de nieuwe algemeen hoofdredacteur van het AD. Een selectiecommissie van redactie en directie heeft de overtuiging dat ze het AD en vooral AD.nl in een volgende fase van groei en verbreding zal brengen.
Rijpma (49) was de architect en aanjager van de enorme digitale groei van AD in de afgelopen jaren. Maar het bezoek is voor een te groot deel afhankelijk van ‘toevallige’ passanten, vindt Rennie. Haar missie: ‘Online-bezoekers moeten net zoveel van ons gaan houden als onze abonnees van onze krant.’
De komst van Rennie als nieuwe hoofdredacteur staat voor verdere vernieuwing en de volgende fase in digitale groei, waarin de nadruk ligt op terugkerend bezoek en liefde voor het merk AD.
Het is tevens een keuze voor continuïteit, zegt directeur/uitgever Erik van Gruijthuijsen. ‘Rennie werkt bijna 10 jaar voor het AD en voelt aan waar het AD voor staat. Ze is een verbinder en gelooft dat de redactie in Rotterdam nog succesvoller kan samenwerken met de regiotitels van DPG Media. Ook dat ziet ze als een belangrijke opdracht.’
Tijdens haar studie rechten begon Rennie Rijpma haar journalistieke loopbaan bij het ANP, waar ze als verslaggever en chef entertainment en binnenland werkte. In 2012 stapte ze over naar het AD. Daar bekleedde ze een aantal leidinggevende functies, vooral op digitaal vlak. Bijna vier jaar geleden werd ze adjunct-hoofdredacteur.
Hans Nijenhuis stopt na vijf jaar als hoofdredacteur. Hij blijft bij AD en wordt weer schrijvend redacteur.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Avant Garde opnieuw gelanceerd als Nederlands modeblad
- Onderzoek PepsiCo bevestigt merkimpact via Fast-kanalen Talpa
- Vandaag Inside en Krabbé winnen Televizier-Ring
- Mediabedrijven vrezen forse klap door Google's nieuwe AI modus
- Charelle Akihary over de digitale omslag van de NPO
- DPG Media wil ‘nieuwskloof’ dichten
Laatste Nieuws
- Vandaag Inside en Krabbé winnen... 17-10-2025
- Charelle Akihary over de digitale... 16-10-2025
- DPG Media wil ‘nieuwskloof’ dichten14-10-2025
- Mediabedrijven vrezen forse klap... 13-10-2025
- Onderzoek PepsiCo bevestigt... 10-10-2025
- Avant Garde opnieuw gelanceerd als... 10-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes

