Robbert Vermue nieuwe hoofdredacteur National Geographic

Robbert Vermue nieuwe hoofdredacteur National Geographic
  • Media
  • 1 jul 2021 @ 12:12
  • 8993 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • HR

Hearst Netherlands heeft Robbert Vermue (1972) per 1 juli benoemd tot nieuwe hoofdredacteur van National Geographic, het merk waaronder behalve National Geographic Magazine ook de titels Historia, Traveler en Collection vallen.

Vermue heeft sinds 2018 als managing editor de dagelijkse leiding over National Geographic Magazine. Hij volgt Arno Kantelberg op die sinds 2018 hoofdredacteur was van National Geographic.

Vermue begon zijn journalistieke loopbaan in 2000 als junior redacteur bij National Geographic. Hij was er onder meer eindredacteur en beeldredacteur en stond daarna een aantal jaren aan het hoofd van National Geographic Magazine.

‘Het is een eer om leiding te mogen geven aan de hechte, gedreven redactie van ervaren en jonge journalisten en vormgevers,’ aldus Vermue. ‘Met een palet aan succesvolle titels - Magazine, Historia, Traveler en Collection - kunnen we National Geographic in de volle breedte aan ons lezerspubliek presenteren. National Geographic kijkt met een open blik naar de wereld en ik kijk er op mijn beurt naar uit om samen met mijn collega's deze én nieuwe werelden te blijven verkennen.’

Lieneke van den Heuvel, Chief Brand Officer Local Brands van Hearst Netherlands: ‘Robbert is een energieke vakman, die het merk National Geographic in al zijn facetten kent. Onder zijn leiding gaan we National Geographic verder laten groeien om huidige en nieuwe lezers optimaal te bedienen.’

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken