Joris Gerritsen hoofdredacteur De Gelderlander

Joris Gerritsen hoofdredacteur De Gelderlander
  • Media
  • 3 mei 2021 @ 15:38
  • 9609 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • HRDagbladen

Gerritsen (44) is met onmiddellijke ingang benoemd tot hoofdredacteur van De Gelderlander. Hij is als de huidige adjunct-hoofdredacteur de opvolger van Peter Jansen die het na een 40-jarige carrière in de journalistiek rustiger aan gaat doen.

De Gelderlander is met 106.000 abonnees en gemiddeld 600.000 bezoekers online de grootste regionale titel van Nederland. 

Een selectiecommissie van redactie en directie koos unaniem voor Gerritsen vanwege de heldere journalistieke agenda die hem voor ogen staat met De Gelderlander.

Hij noemt het een "onbeschrijflijk grote eer" om hoofdredacteur te worden en wil de succesvolle koers van zijn voorganger continueren. Maar, zei hij vandaag na zijn benoeming tegen de redactie, continuering betekent geen stilstand. ‘Het maken van de krant dicteert nog te zeer de inzet en ons dagelijkse ritme. Begrijp me niet verkeerd: ik koester de krant, maar online zal dominanter moeten worden bij onze dagelijkse keuzes, want online is onze toekomst.’ Tevens hield hij een pleidooi voor meer aandacht voor de kleine dorpen in de krant en online.

 Voor zijn komst naar De Gelderlander was Joris Gerritsen onder meer verslaggever en eindredacteur bij Omroep Gelderland en redactiechef bij Omroep Brabant. ‘Als verslaggever was ik altijd jaloers op de vele primeurs van De Gelderlander.’ In 2015 stapte hij over naar "de krant van zijn grootvader", waar hij diverse chef-functies bekleedde en vorig jaar werd benoemd tot adjunct-hoofdredacteur.

 Foto: Joris Gerritsen, door Paul Rapp

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Whitepapers


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken