Allard Besse directeur journalistiek ADR Nieuwsmedia
- Media
- 30 jun 2021 @ 11:30
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - HR
- 30 jun 2021 @ 11:30
- Sjaak Hoogkamer
Allard Besse, hoofdredacteur van de Stentor, wordt per 1 september 2021 directeur journalistiek van ADR Nieuwsmedia. In zijn nieuwe rol wordt hij coach en aanjager van de ADR-titels.
Besse gaat aldus ADR 'de journalistieke kracht van ADR beter tot zijn recht laten komen door nauwere samenwerking te stimuleren, met name die tussen de centrale redactie in Rotterdam en de regionale titels van DPG Media.'
Hij neemt alle taken over die nu nog zijn belegd bij de managing editor ADR digital, Rennie Rijpma. Zij kan deze functie niet combineren met het hoofdredacteurschap van AD. Besse initieert, faciliteert en ondersteunt de ontwikkeling en introductie van nieuwe ADR-brede digitale vernieuwingen.
Als directeur journalistiek is Besse tevens eindverantwoordelijk voor de niet-nieuws gerelateerde onderdelen van de kubusapp of site, zoals FUN, Topics en videocontent van externe partners.
Directeur/uitgever Erik van Gruijthuijsen: 'Allard heeft zich de afgelopen zes jaar bij de Stentor gemanifesteerd als een onstuitbaar vernieuwer. Zijn kwaliteiten als journalist kenden we al uit zijn jaren bij AD, maar als hoofdredacteur gaf hij de Stentor sterke impulsen voor het maken van krant en site van een andere stijl, toon en inhoud. Online stapelde hij vernieuwing op vernieuwing, met een enorme groei van het online-bezoek als resultaat. Hij ontwikkelde tevens grote liefde voor regionale journalistiek. Die mix van kwaliteiten, in combinatie met zijn werklust, geeft ons het vertrouwen dat we met Allard erbij meer vaart kunnen geven aan het realiseren van onze digitale ambities en het verbeteren van onze journalistiek.’
Voor de Stentor wordt gezocht naar een opvolger van Besse.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Cosmopolitan wint goud tijdens Mercurs 2025 - Oeuvreprijs Derk...
- [column] Welkom in het midfunnel tijdperk
- Short-form kan de basis vormen voor jouw nieuwe IP - zo werkt...
- Talpa Media verbindt versnipperd medialandschap
- [column] Quiet culture Waarom Gen Z voor rust en regie gaat
- Retailmedia verschuift van search naar full-funnel advertising
Laatste Nieuws
- Cosmopolitan wint goud tijdens... 20-11-2025
- Retailmedia verschuift van search... 20-11-2025
- Makers Oogappels benoemd tot Vriend... 19-11-2025
- Talpa Media verbindt versnipperd... 18-11-2025
- Short-form kan de basis vormen voor... 12-11-2025
- Aanzienlijke stijging in positieve... 10-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

